Advertenties


Electrisch raam bestuurderszijde leidt eigen leven

Gestart door diekstra, 20 juli 2008, 12:56:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

diekstra

Ik heb een coupe 1.6 benzine uit '96. Heel blij mee maar helaas wat probleempjes.
Allereerst sloeg de motor af tijdens het rijden, toerental viel weg bij indrukken koppeling. Later kwam de auto ook niet meer op toeren bij het starten.Dit probleem heeft 3 dagen aangehouden. Na me goed ingelezen te hebben hier op het forum heb ik de stappenmotor schoongemaakt. Dit was gisteravond. Het gaf niet direct het gewenste resultaat maar vanmorgen startte en liep de auto weer perfect!
Je kan mijn vreugde wel voorstellen denk ik :q. Helaas gebeurde er tijdens mijn "testritje" iets heel vreemds.
Mijn electrische raam aan de bestuurderszijde ging zonder dat ik hem daar aanleiding toe had gegeven (het regende namelijk) spontaan open. Op commando ging hij wel weer dicht maar niet direct. Dit resulteerde in een welles nietes spelletje die de megane heet gewonnen.
Deed ik het raam net dicht ging hij gewoon weer open. Ook reageerde het raam af en toe niet meer als ik hem dicht wou doen.

Eerst dacht ik aan een paar rotjochies die op afstand mijn raam konden bedienen (denk aan vroeger toen ik met een universele afstandsbediening langs de ramen ging op tv's te verzetten) maar dat kan echt niet.
Nu heb ik wel nadat ik de auto kocht de orginele ingebouwde radio vervangen door eentje die wel cd's slikt. Verder geen aanpassingen gedaan!

Komt iemand dit probleem bekend voor en of heeft iemand een oplossing voor mij ? Alvast bedankt al is het alleen maar om het lezen van deze lap tekst!  :D

matthew


diekstra

Het probleem is inmiddels verergerd, het raam gaat ook open als de sleutel uit het contact is en de auto op slot is.
Is er een manier om de electrische ramen uit te schakelen? De zekering eruit trekken bij het stuur heeft niks geholpen. Ook hoor ik tijdens het rijden veel *klik* geluiden die uit al die kabels links in de hoek bij de koppeling komen. Zit het probleem dan daar??

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev