Advertenties


Schudden, inhouden 1.4 16v

Gestart door herbie2106, 20 juli 2008, 12:48:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

herbie2106

Beste mensen,

Eerder een topic geopend mbt distributieriem!. Dit alles is perfect opgelost mede dankzij jullie hulp op het forum! Mijn dank hiervoor!!

Nu een ander probleem die ik al een tijdje heb. De megane houdt in tijdens het rijden.Je kunt het misschien beter omschrijven dat ie schokt tijdens het optrekken, vooral in de 2 en 3. DIt is ook te merken bij het laten afremmen op de motor.Hij schud en stoot dan een beetje.

Bobines zijn vervangen, gasklephuis is schoongemaakt( was eigenlijk helemaal niet smerig) bougie's zijn vervangen.

Tijdens het vervangen van de riem, moetsne de bougie's er natuurlijk uit voor het rond draaien van de nokkenassen.
Daar merkte ik dat bij bougie 4 dat er oranje kleurige stof op de bobine zat. DIt rook ook naar brandstof, tenminste iets in die geest.(soory voor de vaagheid maar kan het niet anders omschrijven nu). De oude boigie die er destijds inzat was ook helemaal verroest.

Kan het zijn dat de bougie niet goed in de schacht zit? Dat ie niet goed meer afsluit? 

Hoop dat jullie hier iets mee kunnen

vriendelijke groet,   Herman

matthew

Dat kan maar dat moet je merken of die er nog wel lekker ingedraaid kan worden.
Dan daarbij moeten ze niet echt los zitten.
En als ik jou omschrijving lees denk ik dat er water bij je bobine komt te staan,zitten er wel o-ringen om je penbobine's heen?En zoja misschien wat vloeibaar pakkingsmateriaal er extra bij op doen.


herbie2106

Hee,

Zla morgen eens kijken naar de o-ringen. Kan het ook niet zo zijn dat de bougie er wel in drait maar dat de bougie de schacht niet goed meer afsluit? Kan anders de geur van brandstof niet plaatsen die aan de oranje (stof) te ruiken is.

Paul

Die bobines stinken altijd 8)7 en die oranje kleurige stof, is waarschijnlijk de overtollige kit die tussen de kop en het kleppendeksel zit. Is allebei normaal. als een bobine slecht contact zou maken, dan zou je "afdrukken" van een vonk moeten kunnen zien
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

herbie2106

Mensen, even een update.
Vandaag bij de renault garage geweest. Monteur heeft een testrit gemaakt. Constateerde hetzelfde probleem als dat ik omschreven had.
De auto is aan de computer geweest. Geen enkele foutmeldingen. De waardes die hij aangaf waren prima.
Dus bobine's vervangen. Probleem niet opgelost. Later bougie's vervangen.Leek een stuk beter, maar helaas mocht ook dat niet baten.
Bobine kabels zijn vervangen.Geen resultaat. BDP sensor vervangen, ook geen resultaat. En toen wsiten we het niet meer. MOnteurs zouden er nog over nadenken van wat het nog zou kunnen zijn. Ik weet dat ik er een beetje moedeloos van word...

Maar mocht iemand nog een idee hebben... dan hoor ik dat heeeel graag!

Oh en de rekeneenheid hoefte volgens hun niet opnieuw geprogrameerd te wordeen. Dit had ik elders op het forum gelezen dat dat het ook nog wel eens kon zijn.

mvg Herbie

matthew

Wat ook is met de 1.416v motoren is dat deze van zich zelf wel iets schokkerige zijn dan een 1.6 16v omdat 1.4 gewoon iets meer geknepen wordt.
Ik kan niet bepalen hoe erg het is maar het zou dus kunnen dat het gewoon bij de motorkarakterestiek hoort en erdus niks is aan te doen.

Je hebt immers eigenlijk wel alles al gedaan van wat je kon doen.

herbie2106

Dat werd mij ook verteld idd.
maar het vreemde is , toen ik hem kocht had ik het niet.Helemaal niet!
Na 1 maand ging ie op 3 cilinders lopen. Bibine was stuk, heb ze allevier en bougie's vervangen en vanaf dat moment doet ie het.....

herbie2106

Mensen, echt niemand meer een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Word er echt gek van!
Ben nu bij 3 dealers geweest, 1 daarvan nam mij nog wel serieus andere twee vertelden mij dat het normaal was bij deze megane en dat ie al behoorlijk oud was!!! snap niet wat dat er mee te maken heeft!!!!)

Alle suggesties zijn welkom!!

groeten Herman

Paul

Misschien dat het een vervuilde injector is, Een flesje injectiecleaner kan nooit kwaad.
Als er een inlaat lekkage is (bijv spruitstukpakking) loopt hij ook een beetje op 3 cilinders.
Zijn de adaptieve waardes gewist tijdens het uitlezen??
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

herbie2106

injectorreiniger is al een paar keer gedaan. Dus moet ff de pakkingen vervangen lees ik... kan het ook ergens in het luchttraject zitten?
ehm volgens mij heeft de dealer niets gewist toen ie aan de computer hing..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev