Advertenties


ABS lampje brandt continu

Gestart door Marco K, 15 september 2004, 09:46:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Koen

Ey (bijna) medeclubmensen

Sinds kort in bezit van Coupe Phase 1 2.0 op G3  1998, (zal iig binnenkort ff lid worden) maar telt dat resetten toevallig ook wanneer je airbag lampje brandt (begon vandaag in 1 keer..). Niet echt on topic, maar had al gevonden dat t t stekkertje onder de stoel kon zijn (de blauwe?) maar die zit wel goed..

Thanks alvast en wie weet tot ziens!
Groeten Koen

Stefan

Heb dat ook gehad van dat airbaglampje idd, ging later gewoon weer uit... :-\
Als tie blijft branden ff langs de garage rijden om de computer uit te lezen en dan ff resetten... :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tony

#17
Als je ABS lampje brand hoeft dat niet echt een probleem te zijn.
De ABS computer tikt hem vanzelf af als de fout zich niet meer voordoet. Herhaald de fout zich binnen 40 keer starten en rijden boven de 12 km/u dan blijft hij branden. Dan wordt het eens tijd om naar de dealer te stappen.

Tony

Ja, dat stekertje... daar hebben meer auto's last van.
Je lampje kan ook gaan branden bij gebruik van bepaalde GSM toestellen of andere apparaten die een electromanetischveld opwekken.
De airbagcomputer moet dan ingetaped worden met kopertape of ander em-werende tape/folie (officiele modificatie van Renault).

Stefan84

Hoi,

Gisteravond is het hier begonnen met sneeuwen (er ligt hier nu al 20 cm) maar nu reed ik vanmorgen naar mijn werk (met 40 km/u  ;)) maar onderweg brande mijn ABS lampje steeds. Net ff gekeken maar als ik m'n contact aanzet brandt het nog steeds. Kan dit door de sneeuw komen?
Zal ik voor de zekerheid maar even naar de garage gaan of nog enkele dagen wachten en kijken of het dan uit gaat?

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)!!!

Stefan


solidsjakie

Citaat van: Stefan84 op 30 december 2005, 11:27:52
Hoi,

Gisteravond is het hier begonnen met sneeuwen (er ligt hier nu al 20 cm) maar nu reed ik vanmorgen naar mijn werk (met 40 km/u  ;)) maar onderweg brande mijn ABS lampje steeds. Net ff gekeken maar als ik m'n contact aanzet brandt het nog steeds. Kan dit door de sneeuw komen?
Zal ik voor de zekerheid maar even naar de garage gaan of nog enkele dagen wachten en kijken of het dan uit gaat?

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)!!!

Stefan



Probeer je ABS eens. Gewoon in een keer remmen in de sneeuw. Wanneer je voorwielen blokkeren is er iets met je ABS. Je zou hem kunnen resetten. Als dan nog steeds het lampje brandt en geen werkende ABS hebt, dan naar de garage.

Stefan84

Maar je voorwielen blokkeren toch altijd wel als je remt in de sneeuw?

Jeroen

Kan zijn dat er sneeuw op je sensor zit en dat er daarom een storing wordt weergegeven.

solidsjakie

Citaat van: Stefan84 op 30 december 2005, 12:15:22
Maar je voorwielen blokkeren toch altijd wel als je remt in de sneeuw?

Nee, daar is ABS dus voor. Anti Blocking System.

Dat houd in dat hoe hard je ook op je rem trapt, je wielen niet blokkeren, ongeacht ondergrond. Het zal wel wat schokken, maar hij mag niet schuiven.

Stefan

helaas geld dit dus bijna nooit op een echt sneeuw ondergrond, ik spreek uit ervaring
Ook een keer al ABS-end lekker tegen een andere geparkeerde auto aan gegleden(niet zo hard gelukkig)
ABS is een soort dosering van de rem, zodra het wiel blokkeerd, wordt de remdrukminder, maar dan moet je wiel dus wel eerst even geblokkerd hebben en zo gebeurt dat achter elkaar, dus op sneeuw is het ook met ABS gewoon glijden geblazen...... :-\
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Timo Zuiderduin

zorg ook dat je wielen in de rijrichting staan  ;)

is de enige manier van corrigeren als ie gaat glijden!! :D

solidsjakie

Citaat van: Stefan op 30 december 2005, 22:29:23
helaas geld dit dus bijna nooit op een echt sneeuw ondergrond, ik spreek uit ervaring
Ook een keer al ABS-end lekker tegen een andere geparkeerde auto aan gegleden(niet zo hard gelukkig)
ABS is een soort dosering van de rem, zodra het wiel blokkeerd, wordt de remdrukminder, maar dan moet je wiel dus wel eerst even geblokkerd hebben en zo gebeurt dat achter elkaar, dus op sneeuw is het ook met ABS gewoon glijden geblazen...... :-\

Maar je hebt wel meer te vertellen over de glij richting met abs. Dat merk je dus wel, of die het doet. Het schokt wel. Ik bedoelde niet op helemaal niet blokkeren, maar op het niet totaal blokkeren.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

pmf4k

dat ABS lampje brand er bij mij ook + dat ie nog een elektrische storing aangeeft als ik het gaspedaal loslaat.. de Pest is...als onder het rijden het ABS lampje oplicht werken de richtingaaanwijzers dus ook niet meer.en als ik boven de tellerklok iets op het dashbord sla gaat ie uit? Slecht contact of zo....vraag me eigelijk af hoe het afgelopen is met het begin van dit onderwerp...en dan nog als ik de auto naar de renault dealer breng hoelang zij ze er mee bezig om het uit te lezen???

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev