Advertenties


ABS lampje brandt continu

Gestart door Marco K, 15 september 2004, 09:46:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marco K

Afgelopen weekend ben ik met mijn Megane Coupe 1.6e uit 1998 op een tripje naar Duitsland geweest. Tijdens die reis zag ik opeens dat het ABS lampje brandde. Remmen doet hij nog steeds probleemloos, maar steeds als ik de auto start brandt het ABS lampje. Beetje vreemd...

Is dit een bekend probleem? Is het ernstig en hoe kan het opgelost worden?

sebastiaan

Citaat van: Marco K op 15 september 2004, 09:46:06
Afgelopen weekend ben ik met mijn Megane Coupe 1.6e uit 1998 op een tripje naar Duitsland geweest. Tijdens die reis zag ik opeens dat het ABS lampje brandde. Remmen doet hij nog steeds probleemloos, maar steeds als ik de auto start brandt het ABS lampje. Beetje vreemd...

Is dit een bekend probleem? Is het ernstig en hoe kan het opgelost worden?
Hij zal niet voor niets branden...raadpeeg je boekje of ga naar de dealer

Timski

Let op: moet je binnenkort naar de APK, zorg ervoor dat dat lampje niet brandt. Als ie wel brandt, moet het eerst gerepareerd worden (bij een kennis zijn Honda: 3000 piekies!) anders wordt ie niet goedgekeurd. En: ABS heb je toch niet nodig ;D
Succes! :D

Moontje

Ik kan je maar ??n tip geven... Laat het nakijken bij een erkende dealer.... Een brandend lampje heeft een reden, dus ...........   ;)

coupe-monte-carlo

zolang hij maar geen noodstop voor jou hoeft te maken is het misschien in jou ogen niet nodig timski, maar wat als er een klein kind oversteekt, en je achteraf ziet dat je met abs had kunnen uitwijken of eerder stil had gestaan, denk je er dan nog zo over?
in het geval dat het 3000 preuros kost , zou ik je wel gelijk geven, maar zou het gewoon even laten nakijken

Jeroen

#5
Laat er inderdaad naar kijken.

Ik hoop voor je dat er een vuiltje op de sensor zit.
Anders kan het wel eens een duur grapje gaan worden.

Marco K

Het geval is dat de wagen volgende week inderdaad voor de APK op gaat, dus dat kan nog leuk worden... :(

Ik vind het zo apart dat hij gewoon prima alsvanouds remt, dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen. Keb de afgelopen dagen nog geen noodstop geprobeerd te maken, maar als de ABS dan gewoon ingrijpt dan zal het wel goed gaan hopelijk.

Hopelijk is het inderdaad iets heel simpels, zoals een defect sensortje...

Stefan

Misschien dat het lampje ook gaat branden als je remblokken/schijven aan vervangen toe zijn...???
Het hoeft niet altijd iets heel ernstigs te zijn, maar wel ff naar laten kijken inderdaad
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Erik van der Velde

Citaat van: Marco K op 15 september 2004, 11:55:49
Ik vind het zo apart dat hij gewoon prima alsvanouds remt, dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen. Keb de afgelopen dagen nog geen noodstop geprobeerd te maken, maar als de ABS dan gewoon ingrijpt dan zal het wel goed gaan hopelijk.

Ondanks dat je abs een storing of defect heeft blijven je remmen het altijd normaal doen. Hier zal je dus niks aan merken. Een noodstop zal verder ook geen probleem zijn, je mis alleen de extra's van de abs.
Maar goed, zsm naar de dealer.

Michel Cijs

zal een fout zijn aan 1 vd abs sensoren

kan zijn dat het na het uitlezen en resetten weg is, ik heb het probleem 2 tot 3x gehad maar iedere keer na een reset bleef het weg.......de oude storing moest toen gewoon gehaald worden en dat was dat

Marco K

Nou het is opgelost! :)

Het rubber wat om de aandrijfas zit was gescheurd en zat voor de ABS sensor. Dat rubber moest dus vervangen worden, maar helaas zijn die dingen niet los verkrijgbaar. De complete aandrijfas moest dus vervangen worden, en dat is nu dus gebeurd. ;)

EyesOnly

Mijn ABS lampje brandt ook constant sinds ik gisteren VOL in de remmen moest omdat een bejaarde medemens het nodig vond om op de uitvoegstrook van de A2 plotseling stil te gaan staan. Dat verwacht je ook niet echt he :)
Merkte wel dat de abs zijn werk deed maar nu blijft dat lampje dus aan.....woensdag maar even naar laten kijken als ie toch bij renault staat.

jeroen84

Citaat van: Marco K op 15 september 2004, 09:46:06
Afgelopen weekend ben ik met mijn Megane Coupe 1.6e uit 1998 op een tripje naar Duitsland geweest. Tijdens die reis zag ik opeens dat het ABS lampje brandde. Remmen doet hij nog steeds probleemloos, maar steeds als ik de auto start brandt het ABS lampje. Beetje vreemd...

Is dit een bekend probleem? Is het ernstig en hoe kan het opgelost worden?

gewoon het lampje er uit halen en je ziet der niks meer van

Stefan

Citaat van: Erik van Rijn op 25 september 2004, 12:21:13
Mijn ABS lampje brandt ook constant sinds ik gisteren VOL in de remmen moest omdat een bejaarde medemens het nodig vond om op de uitvoegstrook van de A2 plotseling stil te gaan staan. Dat verwacht je ook niet echt he :)
Merkte wel dat de abs zijn werk deed maar nu blijft dat lampje dus aan.....woensdag maar even naar laten kijken als ie toch bij renault staat.

Het remsysteem heeft aardig op zijn lazer gehad waarschijnlijk omdat je zo hard moest remmen voor dat Fossiel.. Ik denk niet dat het ernstig is, maar wel inderdaad ff naar laten kijken.
Je bent er in ieder geval wel achter dat je abs het nog doet :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

superpaulie

Zo af en toe heb ik er ook last van dat het lampje gaat branden. Volgens de dealer kunnen ze uitlezen welke sensor het is die dit probleem veroorzaakt. Voor zover ik weet heeft het geen effect op je ABS daar hij toen ik hem nodig had gewoon werkte.

Ik moet zeggen het is een uitvinding ;) maar het geeft niet zo'n lekker gevoel als het lampje gaat branden. Wordt binnenkort naar gekeken. Misschien ook inderdaad een rubber of een sensor.

Ik laat het weten als het verholpen is.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev