Advertenties


Even een opheldering over startonderbrekers..

Gestart door Robin, 7 juli 2008, 18:50:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Robin

Ja, sleutels in laten lezen bij de dealer, of de onderbreker eraf halen doormiddel van de noodcode.
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Scum

Heren (en dames?)

Wat ik ook al dmv een plaatje liet zien in een ander topic was een vraag over het knipperende lampje op je dash. Dit blijkt dus de startonderbreker te zijn.

Dit lampje knippert echter onder het rijden en als ik de auto stil heb staan. Kortom hij knippert altijd. Nu heeft mijn auto wel zo'n bolletje bij de voorruit waarmee je normaal gesproken met een druk op de sleutel de auto mee kan ontgrendelen. Deze werkt bij mij niet meer  :? :?. Toen ik de auto kocht zat er ook een aparte sleutelhanger bij met een open en dicht functie.

Hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen weet ik niet, dus bij mij zou het nu dus mogelijk moeten zijn om de auto op afstand te kunnen starten? De auto is trouwens uit 1997.

Robin

Als jij je auto kunt starten terwijl je lampje nog knippert en blijft knipperen zou jij inderdaad de mogelijkheid hebben om je auto op afstand te starten. Het is wel extreem vaag dat jouw auto gewoon start nu. Die van mij (1997) start echt nevernooit als dat lampje nog knippert.

Als je weet hoe ze dat gedaan hebben hoor ik dat graag van je, ik wil ook van die irritante onderbreker af.
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

oedje

volgens mij ligt het gewoon aan de gare electronica van renault, voor het jaar 2002 of zoiets.

want, ik had tot voor kort dat oranje spiraal lampje linksboven me dash. dat knipperde tussen stationair en 2,5k toeren, en daarboven gewoon uit was. uit laten lezen, en geresset, was het voor een paar weken weg, daarna kwam het weer terug, toen nog een keer laten uitlezen, deze keer uitgebreider. degene zei dat het de wegrijd beveiliging was, en dat mijn IR ontvanger storing maakt met mijn transponder ring, hij zou dan dus op de startonderbreking moeten blijven staan en niet starten. maar deed juist het tegenovergestelde, hij starte perfect, liep perfect. kon verder geen kwaad zei hij, dus gewoon laten branden en na een verloop van tijd evt. lampje eruit draaien. in de tijd dat het oranjespiraal lampje branden, en ik starte mijn auto langer als 30 sec niet, brand er dat rode startblokk. lampje. (allemaal goed want de startblokk. treed in werking als je em niet binnen 30 sec of zoeits start) vervolgens kan ik hem zonder moeite starten. (dus terwijl dat rode lampje knippert) als ik hem uit doe en maak opnieuw verbinding met met sleutel, dan is het rode lampje weer weg, weliswaar oranje lampje blijft knipperen. voorheen zonder oranje storingslampje starte de auto niet als ik hij op startblokk. stond (rode lampje)

maar nu was ik bezig met mijn versterker aansluiten. kabel getrokken en onder de plus pool monteren van accu, hoor ik een piepje. had ik onwetend een harde reset ofzoiets uitgevoerd. en sindsdien is het oranje storingslampje weg en functioneert startblokk. weer als normaal

pfff... veel tektst en info hopelijk hebben jullie er iets aan  :q

Christian de Vriend

Hebben jullie schema's nodig?in dat boek wat ik heb staan ook schema's van de startonderbreker.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev