Advertenties

distributieriem

Gestart door herbie2106, 6 juli 2008, 21:47:09

Vorige topic - Volgende topic

Paul

Zit normaal in de distributieset. Ik weet niet of de brezan ze los verkoopt. Bij de dealer wel.
Ik heb er hier ook nog 2 liggen.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

herbie2106

hmm okee. heb de onderdelen iig bij de brezan gehaald. ff kijken of zij ze hebben anders naar de dealer dan maar.

Paul had ze zo van je overgenomen waarre het niet dat ik de auto woensdag nodig heb. en dat gaat niet meer lukken als je ze moet opsturen. Maar iig bedankt voor het aanbieden.

gr herbie

subzero

(even stof afblazen van dit draadje)

effe een vraagje :)

Als ik het dus goed begrijp,bij het losdraaien van de bout van de v-riem poelie kan het tandwiel op de krukas verdraaien,dus m.a.w de v-riem poeliebout houd dit tandwiel op zijn plaats door de span/klemkracht van de bout,dus kan dit tandwiel ook verdraaien als de krukas geblokkeerd is ???

subzero

Aha,dus het tandwiel blijft mooi zitten.

Ik ga er binnenkort aan beginnen,de distrikit en waterpomp liggen al klaar,nu alleen nog wat beter weer.

subzero

Komt voor elkaar,thanks !-!

subzero

Raar dat renault niets voorzien heeft om de krukas te blokkeren bij het losdraaien van de v-riem poelie bout.

Misschien dat deze gereedschappen daar toch kunnen voor gebruikt worden,in plaats van een schroevendraaier??

Gates: GAT3398 klik ('view file')

ASTtools: AST4356 klik

subzero

Een distributieriem vervang je toch met één hand en wat vuur,toch :?  Y

http://www.youtube.com/watch?v=EmasxgJdXJ8

subzero

Citaat van: subzero op 18 februari 2009, 01:59:22
Raar dat renault niets voorzien heeft om de krukas te blokkeren bij het losdraaien van de v-riem poelie bout.

Misschien dat deze gereedschappen daar toch kunnen voor gebruikt worden,in plaats van een schroevendraaier??

Gates: GAT3398 klik ('view file')

ASTtools: AST4356 klik

Bij de F4R motor is er wel blokkeergereedschap voorzien (Mot.582-01) terwijl deze kwa bouw toch wel op de K4J 750/714 lijkt. klik

Dus maar een grote schroevendraaier gebruiken,en hopen dat er geen tand van het vliegwiel afbreekt  l-

tius

je kunt ook altijd eens het hier: "http://www.problemcar.nl" vragen, hier heb je twee gedeeltes, een voor de hobbyist en een voor de prof.

Succes,
gr,
Ben

subzero

Zo,de distributieriem,waterpomp en v-riem zijn vervangen. (wat een rotklus  >:()

Voor de geïntresseerden even de onderdelen op een rij.

Distributieriem: Gates Powergrip-kit K015501XS (€ 96,30) Inhoud:1x riem 1x spanrol 1x looprol 1x bout 2x afsluitdop nokkenassen

Waterpomp: Aquaplus WP 7080 (€ 54,45) (saleri)

V-riem: Gates 5PK 1750 (€ 21,08)

Loctite: 518  25ml (€ 19,83) in 'injectiespuit'

Loctite: 243 5ml (€ 7,95)

KVS: € 12,99 per 5 liter

matthew

en de spanner vande multi riem moet ook vervangen worden hoor ,mits deze aanwezig is natuurlijk.

subzero

Bedoel je de spanner in zijn geheel of alleen het lager/looprol op de spanner?

Ik heb dezelfde als op deze foto's,de persoon in dat draadje (kazouille) heeft alleen de looprol vervangen die op de spanner zit,officieel bestaat er geen looprol voor de spanner maar wordt in zijn geheel verkocht wat het natuurlijk duur maakt om dit te vervangen,zodoende heeft die persoon het uitgezocht en alleen de looprol vervangen met de SKF VKM 36031 rol,en er zo heel wat goedkoper vanaf komt. Y

matthew

alleen looprol is eigenlijk niet voldoende omdat de spankracht van de automatische spanner in de loop der jaren ook minder wordt natuurlijk en dat is nu niet vervangen.

M@ttie

Zoals matthew zegt, en bespaar alstublieft niet op deze onderdelen want ze kunnen grote motorschade veroorzaken!!!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

subzero

Zal hem vervangen  !-!

"Mijn" onderdelenboer zal dit jaar toch wat verder op reis kunnen  -- ;( ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev