Advertenties


distributieriem

Gestart door herbie2106, 6 juli 2008, 21:47:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pieter van baalen

Citaat van: Paul v Dijk op  6 juli 2008, 22:13:48
Bobine en bougie uit de 1e of 4e cilinder draaien en zuiger met een ijzerdraadje oid bovenin zetten.
Onder in het blok zit vlak bij het oliefilter een uitwendige torxbout gedraaid.
Die bout moet je eruit draaien en daar een speciaal gereedschap (Blokkeerpen) stoppen (krukas kun je dan niet meer bewegen). Kan ook met een boor 8. ;)
De doppen aan de achterkant van de nokkenassen demonteren. Nu zie je inkepingen in de nokkenassen staan.
Deze moeten perfect recht staan, en daar het je eigenlijk speciaal gereedschap voor nodig.
Als de nokkenassen niet los zijn geweest hoef je dit eigenlijk niet af te stellen.
Riem weer goed monteren en met blokkeerstift erin vastzetten. Daarna niet vergeten de stift/boor eruit te halen ;)

Nu zou hij weer op tijd moeten staan.



ik weet dat dit een oude post is, maar word gek van de 1600 16v die ik hier heb staan... die pen stuikt op verschillende plekken. had hem op het goede punt en met de laatste 15 graden van de poulie bout breekt mijn boor in 2e!!!

nu staat de bovenkant en dus de riem op tijd, maar de krukas word ik ff helemaal gestoord van. ik heb de bougie van de 1e cilinder eruit en daar een staafje in om een indicatie te hebben, dan draai ik onderlangs het vliegwiel zover terug dat ik door dat gat daar de uitsparing van het BDP op het vliegwiel zie. stop dan een boor in dat gat en draai de krukas weer rechtsom. de enige plek waar deze stuikt is ver van het BDP af aan de staaf in het bougie gat te zien.... ben nu al zo een 2 dagen aan het kloten, en dit is echt niet mijn eerste riempje dat ik vervang. het gat is ook niet 8 maar 8,5 er zit draad in met de maat M10 onder de olie druk schakelaar...

iemand een tip???? of ervaring ik werk via tekeningen op auto data en partscat   

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev