Advertenties


Ruiten vervangen van een megane classic

Gestart door Jildert, 4 juli 2008, 13:36:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jildert

Beste leden,

Ik rij sinds een jaartje een megane classic en ben er prima tevreden mee. Afgelopen week heeft iemand het nodig gevonden om voor de grap al mijn ruiten eruit te slaan, op mijn vooruit na (gelukkig). Aangezien ik (zoals veel mensen) niet all-risk verzekerd ben, betaalt de verzekering niets uit. Ik ben dus opzoek gegaan naaar 2e-hands ruiten maar het enige wat ik vind zijn onderdelen voor een hatchback.

Weet iemand of ik de ruiten van een hatchback (5drs) kan gebruiken voor mijn classic (4drs)?

Verder vroeg ik me af wat de moeilijkheidsgraad is van het vervangen (of in mijn geval plaatsen) van een achterruit. Het oude ruit ligt er volledig uit en naar mijn idee zijn de rubbers nog goed. Ik weet zo niet of ik daar speciaal gereedschap of materiaal voor nodig heb.

Ik zal van mijn ruitenplaats actie foto's maken voor iedereen die er benieuwd naar is.

Alvast bedankt!

Paul

Ruiten vervangen is wel te doen, maar de achterruit zit gekit.
Dit kun je het beste door een glasboer laten doen, omdat je anders problemen kunt krijgen met lekkages, roest e.d.

Ik heb het net even nagezocht, en de achterste zijruiten van de classic en de berline zijn hetzelfde.
Dus de grote ruit en het kleine ruitje passen allebei.

Probeer ruiten aan te komen waar geen kenteken in staat gegraveerd, ziet er een beetje raar uit als je hem een keer wil verkopen.

Suc6
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Jildert

@ Paul,

Goed om te horen dat alle ruiten overeenkomen met die van een hatchback. Ik een volledige set kunnen vinden in de buurt voor 130 euro (zonder achterruit) ik zal inderdaad even kijken of ik ze zonder kenteken kan krijgen" ;). Daar ga ik me eerst maar eens op richten dit weekend. Het achterruit heb ik inderdaad ook minder vertrouwen in.



Jildert

Zo de ruiten zitten erin!

Het viel me reuze mee. Het plaatsen van de ruiten heeft me in totaal 2 uur gekost (zonder ervaring). Het lastigste van alles was het glasvrijmaken van alle geleiders en rubbers, dit kost dan ook het meeste werk.

Ik heb nu voor 130 euro mijn zijruitjes kunnen vervangen (zonder kentekens;)). Nu nog een mooie oplossing zoeken voor mijn achterruit!

De foto's hebben jullie nog tegoed....


Jildert

Zoals beloofd de foto's van het geheel.

Ik geloof dat alles een beetje door elkaar is gegooid, de meeste logica vind je door achteraan te beginnen.

http://s342.photobucket.com/albums/o403/jdouma/

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev