Advertenties


inhouden/afslaan

Gestart door jaxx, 3 juli 2008, 20:05:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jaxx

Hey... hier weer een megane 1.6e met het bekende probleem inhouden...  :?

Tijdje geleden had ik al startproblemen, motor viel uit, en tijdens het rijden heel erg inhouden. Voor het stoplicht hield het probleem opeens op. Een paar dagen daarna opeens het tegenovergestelde. Hij reed helemaal top, en toen ineens, inhouden, bijna afslaan, en er kwam een rare lucht onder de auto vandaan.

Heb hem weggebracht naar de renault dealer. Die kon niets raars vinden, maar heeft wel het smoorklephuis gereinigd (vacuumslang mapsensor vorig jaar vervangen, is ok). Het ging 2 weken goed, maar van de week was het weer raak. Even naar de supermarkt boodschappen halen ging prima, wilde ik weer wegrijden, begonnen de problemen weer.

Bij de dealer kreeg ik de tip om Shell V-Power te tanken omdat dit een reinigende werking zou hebben. Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat dit begint te werken. Elke dag die problemen is zwaar irritant.....

matthew

Shell v power begint pas bij tankbeurtje 4 te merken,als het probleem natuurlijk wel aan de injectors ligt want die worden dan wel gereinigd zo.Maar dan nog kan het zijn dat er een injector stuk is.

Wat je ook kunt proberen is op het moment dat die de problemen geeft de massa kabel van je accu halen en dan een kwartier eraf laten.
Dan reset de computer zich,baat het niet dan schaat het niet.

Wat ook nog gewoon kan zijn is dat de computer geen goeie waardes meer heeft en dus de computer stuk is.

Ik zou wel eerst het reiningsgebeuren uitvoeren.
Je kunt ook nog op je tank gewone benzine een flesje fuel system cleaner en gas treatment allebei forte toevoegen aan je tank.Het liefst niet vol wan tdan werkt het beter.

jaxx

Thanks Matthew,

Heb je tip opgevolgd en gister een flesje "injection cleaner" aan de benzine toegevoegd. Gister reed hij weer helemaal normaal, hoop dat het zo blijft.

davarious

vindt het meer lijken op een luchtmassameter probleem.
Schokt die ook bij het inhouden?

Dit kun je test door de stekker van de LMM eraf te halen en dan de auto te starten.
Hij zal dan in noodloop gaan draaien. Hij zal waarschijnlijk niet heel netjes lopen maar beter als met het inhouden.

Dit zijn dan gewoon standaard waardes die in de computer staan ingevoerd als de LMM niet is aangesloten.

Als een LMM half defect is dan wordt die gewoon herkent door de computer, dus neemt die daar ook de waardes vanaf.
Aan de hand van die waardes (hoeveel luchtmassa er wordt aangezogen) daarop wordt het aantal benzine invoer op afgestemt.
Als die waardes van de LMM verkeerde zijn dan krijg je dus ook een verkeerde inspuiting van brandstof.

Paul

Een 1.6 heeft geen lmm, dus dat kan het niet zijn.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

davarious


jaxx

Heb van de week weer een flesje injector cleaner aan de benzine toegevoegd. 's avonds meteen ff een flink stuk lekker hard door gereden om de motor lekker warm te laten worden... ging helemaal goed. Volgende dag 's ochtends naar de tandarts... ging ook goed, kwartier later wilde ik weer weg rijden, en begon de ellende al meteen weer. Slecht starten, inhouden, en toen na een stukje zo rijden opeens een verbrande lucht (misschien vuil wat verbrand?) en zelfs rook toen ik de motorkap open deed!!!! Aan het eind van de dag weer nergens problemen mee...

Vandaag weer precies hetzelfde scenario. Eigenlijk is het elke keer problemen, als ik de motor uitzet na het rijden, en kort daarna weer start. Ga morgen maar weer eens een bezoekje aan de garage brengen, want die lucht bevalt me toch niet en die rook al helemaal niet!!!!

jaxx

Vanmorgen een bezoekje gebracht aan de garage. Deze keer hebben ze wel wat kunnen vinden toen die aan de computer hing! De bobine maakt soms kortsluiting, dit veroorzaakt dus inderdaad het stotteren en inhouden en verklaart ook meteen de rare verbrande lucht die uit de motorkap en uitlaat komt.

Begin volgende week vervangen, en helaas tot die tijd ff niet rijden  ;(

jaxx

De bobine is vervangen, binnen een dag het onderdeel besteld en meteen ff tussendoor, in een klein gaatje vervangen (supergarage  _o_).
Rijd weer helemaal zoals het hoort.

Alleen jammer dat ik van de week de bekeuring kreeg van het stuk ff flink doorrijden.
Toch niet goed gekeken onderweg en geflitst, zo word dit probleem alsnog een dure aangelegenheid  l-

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev