Advertenties


Problemen met Megane LPG3

Gestart door Renault_Couptje, 2 juli 2008, 19:34:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Renault_Couptje

Hey,

Ik heb een maandtje geleden een megane gekocht coupe bw 1996 1.6 16v LPG3

Ik moet eerlijk toegeven dat ik langzamerhand toch spijt van krijgt dat ik het überhaupt hebt gekocht.
Hij rijdt fijn mooie auto ik heb niks te zeggen over het rijen ect.. maar er komen steeds meer problemen voor en je lost 1 probleem op en dan komt er weer een ander probleem te voor schijn zoals:

Eerste:
2dagjes geleden gewoon lekker rond rijden ramen open allebei kanten volledig en op ineens wil de linke kant niet meer omhoog, na 100 x drukken op de knop ging die eindelijk omhoog maar nou doe die helemaal niks meer.

Tweede:
dit is eigenlijk een vraag in het begin toen ik auto op contact zette brandde de lampjes van de olie en van het temparatuur en na paar sec vielen ze al uit voordat ik de auto startte volgens mij nou moet ik eerste de auto starten voordat die lampen uitgaan als ik de auto start dan duur het ongeveer 1 sec voordat ze wegzijn hoort dat zo of was het altijd al zo want ik weet het niet meer
laatst viel het me op of als het eerder niet zo was. Gekeken bij buurmans auto ook LPG maar dan passsat en daar vallen ze al weg na paar sec als hij de auto op contact zet. Ik heb voor zekerheid olie na gekeken maar die is goed op peil en 3 weken geleden vervangen, en koelvloeistof zit ook goed op peil.
moeten de abs lampen niet branden als je op contact zet trouwens

Derde:
Hij start zeer moeizaam op gas dus altijd moet ik op benzine starten maar hij schakelt wel netjes over op gas

Vierde:
Bij mijn auto heb ik een schakelaar benzine/gas dus moet zelf over schakelen op gas of benzine.
als ik de gastank volledig tankt dan kijk ik op de dashboard voor het meter van het gas en dan geeft die aan dat die voor het helft is getankt terwijl de gastank volledig is getankt dat klopt toch niet. Ik heb geprobeerd met benzine en bij full tank zit de meter helemaal boven aan en bij gas als je het full tankt komt die op de helft te staan, wat me ook opviel is dat na +/- 250km de benzinelampje al gaat branden als je op gas rijdt

Vijfde
Er brand een lampje op mijn dashboard oranje met zo hartslag ritme er in volgens mij moet die uitgelezen worden de computer maar ik ben bang dat ik dingen te horen gaat krijgen die me helemaal niet gaan bevallen i.v.m kosten

Zesde:
Mijn airco deed het niet dus airco boer gebeld kwam langs hij ging wat inspuiten in de kabels of iets inbrengen volgens mij stikstof zei hij, en opeens knapte de kabel de spanning stond bij zijn meter op 10 en volgens hem moest het 20 aankunnen, en de reden die hij gaf waarom de kabel knapte is omdat het volgens hem een kabel van de sloop zou zijn dus te oud. Kabel reparatie vroeg die 100 euro voor dus tuurlijk niet gedaan voor 1 zo kabel, maar nou zit ik met een kapotte kabel. en de knop van airco aan zetten werkt ook niet zo een storing zijn, maar als hij spanning zette op de motor of dynamo van de airco dan werkt het wel, maar van binnen niet.

zo hele wast lijst he ;)
ik heb ondertussen al 500 euro aan kosten uitgeven voor deze auto


Paul

0: het is geen 1,6 16v maar een 1,6 8v. De 16v is er pas vanaf 1999.

1: Waarschijnlijk de schakelaar kapot.

2: Die blijven normaal wel branden, geen verklaring
    Abs zit er hoogstwaarschijnlijk niet op.

3: Hij start normaal als de schakelaar op lpg staat ook op benzine, anders zou er iets met de lpg computer kunnen zijn.

4: Lpgmeters die aangesloten zijn op de benzinemeters zijn vaak niet erg nauwkeurig. Achter op de tank kun je vaak zien of de tank goed vol zit. Anders kan een nieuwe zender ook wel eens helpen.

5: Storing inspuiting, uit laten lezen. Controleer ook effe het vacuumslangetje (zie faq)

6 als een slang klapt bij 10 bar, dan is hij erg slecht geweest, die zul je moeten vervangen om iets van een werking te kunnen hebben.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

matthew

1. Schakelaar stuk
2.Volgens mij hoort dat zo,geeft dan eerst olie peil aan en daarna wordt het koelvloeistof tempereatuur meter
3.Een auto die op gas rijdt wordt automatisch op benzine gestart en schakeld dan over op gas.
4.dat zou idd aan de zender kunnen liggen dat na 250km het lampje al gaat branden kan dat ligt ook aan de grote van je gastank en die is meestal de helft kleiner als je benzine tank dus kun je er ook minder mee rijden.En daarbij als je op gas rijd is het verbruik iets hoger dan op benzine.
5.Gewoon uitlezen,anders kom je niet achter en blijf je je er maar aan ergeren.
6.Leiding zal het wel zijn en gewoon vervangen,dat het lampje niet gaat branden op je display als airco inschakeld bedoel je?als dat zo is kan het zijn dat of de veer in het bedieningspaneel niet goed zit of weg is en dan werkt het niet nee.

En het is idd wat Paul zegt een 1.6 8v.
En ik weet niet of je verwachtte dat een auto van 1996 niks mankeert maar meestal is er wel iets aan de hand en dat kan een klein ding zijn maar als je pech hoopt een groot ding.En dat zul je bij elk merk wel terug vinden.
Dan daarbij auto's op gas die ouder zijn krijgen dan eventueel de extra kosten met zich mee.

Renault_Couptje

0: ok bedankt voor info ik dacht ook echt 16v maar dat heb ik dan verkeerd gezien zeker.

1: ik kan aan mijn kant ook de ramen dicht en open doen voor de rechterkant is die dan aan mij kant ook stuk is het niet apart verbonden of zijn die op elkaar verbonden, want via mijn kant werkt het ook niet. maar mijn raam gaat wel open en dicht

2: maar je hebt wel abs logo op de dashboard dan moet die er toch ook waarschijnlijk opzitten of heb je dat bij alle Renault's dat die op de dashboard wel staat maar dat die dan gewoon de optie niet heeft.

3: Hij start op benzine zonder probleem zonder gas te geven en als ik op gas wil starten gaat zeer moeizaam en meestal lukt het gewoon niet. ik heb een schakelaar als ik wil kan ik eerst op benzine starten dan op gas overschakelen, of meteen gelijk op gas starten en dat lukt me bijna nooit.

4:ik zal wel keer de gastank helemaal leeg rijden, als de gas tank leeg is dan moet de auto toch gewoon afstaan zit geen risico aanverbonden? dat ik problemen krijg met de motor of zo

6: ja kabel kost erg duur 100 euro vroeg hij er voor en dat nog voor reparatie zelfs dus nieuw zou die wel nog meer kosten. ja ik bedoel die knop van de airco bij de knoppen waar je ook temparatuur op warm of naar koud kunt draaien als je op de knop indrukt heb je daar onder klein lampje en die gaat dan niet branden dus niet op de display van het dashboard maar gewoon midden in boven het asbak

vandaag achtergekomen tijdens het rijden ik kon niks zien door de achter-ramen was vochtig vanwege het weer dus de verwarming aangezet en werkt de verwarming niet van de achter-ramen knop ingedrukt voor verwarming van de ramen maar werkt blijkbaar niet, als je knop indrukt moet er normaal een lampje of ledje branden dat deed die bij mij ook niet.

De km-stand is erg donker op de dashboard terwijl de andere weer lichter zijn.


Ja ok maar ik had niet zo veel verwacht hiervoor had ik een andere auto van bwjr93 en niet echt veel problemen gehad zoals deze en die heb ik 3 jaar gebruikt was een bmw 318is


goldwing64

G3 start altijd op benzine ook al staat de schakelaar op gas

matthew

1:zeer waarschijnlijk toch je schakelaar stuk
2:de eertste megane's hadden abs als optie maar de tellerunits worden meestal voor meerdere uitvoeringen gemaakt anders krijg je veel verschillende soorten en is duurder voor productie
3:auto start altijd op benzine maar omdat het verschil uitmaakt of de knop op gas of op benzine staat zit er misschien wel iets niet goed in de schakelaar of de bedrading ervan los contact ofzo.
Ik zou advieseren om er even mee langs een gasboer te gaan.
4:Er zit geen risico verbonden als de gastank helemaal leeg is je kunt immers daarna gewoon op benzine verder rijden
6:(6.Leiding zal het wel zijn en gewoon vervangen,dat het lampje niet gaat branden op je display als airco inschakeld bedoel je?als dat zo is kan het zijn dat of de veer in het bedieningspaneel niet goed zit of weg is en dan werkt het niet nee.)
Ik bedoel je bedieningspaneel hiermee en dus zit de veer niet goed of zit er helemaal geen veer meer in achter de knop.
Dit kun je zien door het bedieningspaneel te demonteren.4schroevjes bij de asbak los en dan kun je het geheel eruit klikken met ombouwframe erbij en dan los uit ombouwframe klikken en dan het voorste deel van de bedieningspaneel los klikken en dan kun je het al zien.

ForzaMollie

Waarom is iedereen er van overtuigd dat de auto altijd op benzine start? Heb een chrysler voyager gereden op gas, en zolang ik niet omschakelde startte die ook gewoon op gas (wat overigens ook vrij beroerd ging).

Stefan

Mijn coupe op G3 startte idd ook standaard op benzine.. Y
leek me overigens vrij normaal..
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Renault_Couptje

#8
oké maar waarom hebben ze dan een schakelaar voor gas en benzine als de auto toch altijd op benzine start.

Als ik de knop op G zet dan hoort die gewoon op GAS te starten lijkt mij,
En als ik het start op B dan is het starten op benzine maar als ik de knop op G zet en ik wil mijn auto starten en hij start toch eerst op Benzine dan heeft die schakelaar ook weinig nut als ik met G start toch

ik heb even foto gemaakt van mijn vacuumslang ik wist niet zeker of het de juiste slang is
op de foto heb ik het aangeven met een geel peiltje en precies op dat peiltje zit in gaatje in zeg maar op de slang is dat dan de vacuumslang ?

http://www.grup-samanyolu.nl/test/Photo-0472.jpg

En dit is de tweede foto hier zitten die kabels los zeg maar ze zijn niet aan ergens vast gemaakt horen ze zo los te zitten?
http://www.grup-samanyolu.nl/test/Photo-0473.jpg

Vandaag toevallig drukte ik op de knop voor mijn rechterraam die niet werkte ineens deed die het maar daarna probeerde ik het weer zeg ma na 5 min en toen deed die weer niet

kwam vandaag achter dat de onderkant van mijn luchtfilterbehuizing stuk is en dat die daardoor verkeerde lucht binnen krijgt ben naar brezam geweest voor het bestellen van nieuwe maar die kon er niet meer aankomen heb op internet gekeken maar kon het ook niet vinden weet iemand waar je behuizing kunt bestellen voor luchtfilter? ik heb zo lange filter

Vorige week was mijn koelvloeistof op de vorige eigenaar gebruikte water er voor, dus ik ging meteen koelvloeistof halen bij de benzine pomp omdat het al laat in de avond was, maar het is van kleur blauw!!
en ik woude vandaag 5liter halen in de stad maar dat zijn weer andere kleuren groen en roos ik kon geen blauwe vinden maakt dat wat uit als ik nu een groene haal en dat het dan gaat mixen met het blauwe koelvloeistof wat er nu in zit?

matthew bedankt voor je uitleg ik zou morgen of overmogen even de paneel los halen kijken wat ik kan vinden

matthew

Van foto1 met de vacuum slang moet je de dunne er langs controleren (naar map sensor toe die zit aan het schutboard).

Van foto2 zij de doorverbind stekkers van je injectors voor het gas.

Renault_Couptje

ja van foto 1 zit er gaatje in bij de peiltje precies daar aan het begin

en van foto 2 vroeg ik me af of het wel zo hoorde dat die stekkers zo los liggen

Renault_Couptje

Vandaag naar garage geweest om uit te laten lezen, blijkt dat het motor niet stationair loopt gaf die aan als foutmelding maar dat viel wel mee zat klein beetje speling in voor dat ik het liet uitlezen merkte niet echt veel van, dus de fout heeft die uit laten lezen en de lampje brand ook niet meer op mij dashboard maar, na het uitlezen blijft de toeren heletijd op 2000-2500 hij geeft gewoon van zelf gas als ik rij, hij zei dat komt omdat hij die fout heeft uitgelezen en niet meer negeert

kan iemand me hier mee helpen a.u.b echt het is zeer klote nou

stappenmotor was niet aangesloten (stekker zat er niet in, in gedaan maar maakte geen verschil).
onder de motorkap mist die heel veel kabels hij verlies veel lucht is echt mee geprust met deze auto die ik paar weken geleden hebt gekocht dat zei de monteur.

matthew

Dan kun je even proberen door de stekker van de rekeneenheid los te halen en dan weer terug monteren dat die dan weer stationair loopt want hij loopt nou zoals ik het lees in een noodloop programma.
Je kunt het ook nog proberen door de maasakabel van de accu even los te koppelen.(als dat van de rekeneenheid niet helpt).

Maar wat misschien wel een basis is van je problemen is je luchtverlies,dit zou je dan eerst moeten oplossen,en dat is moeilijk vanachter de pc te bepalen waar dat verlies zit.

Renault_Couptje

waar kan ik die stekker vinden van de rekeneeheid

ok van luchtverlies maar voordat ik het liet uitlezen had ik deze probleem niet en na het uitlezen wel dan had hij dan toch ook ervoor moeten doen want sinds ik het kochtte had die al luchtverlies alleen ik wist het niet kwamen we pas gisteren achter en toen liep die wel normaal stationair en na het uitlezen niet

geloof me ik ben er zelf ook mee bezig zit niet heletijd achter de pc

matthew

Citaat van: Renault_Couptje op  8 juli 2008, 12:29:20
waar kan ik die stekker vinden van de rekeneeheid

ok van luchtverlies maar voordat ik het liet uitlezen had ik deze probleem niet en na het uitlezen wel dan had hij dan toch ook ervoor moeten doen want sinds ik het kochtte had die al luchtverlies alleen ik wist het niet kwamen we pas gisteren achter en toen liep die wel normaal stationair en na het uitlezen niet

geloof me ik ben er zelf ook mee bezig zit niet heletijd achter de pc
Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik het niet kan bepalen waar het aan licht,ik zou het dan dus zelf moeten horen.

Maar de rekeneenheid zit rechts tegen het zijscherm aan vanuit de auto gezien.Dus als je voor de auto staat links.
http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/megane/p7101312-border.jpg

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev