Advertenties

Problemen met Megane LPG3

Gestart door Renault_Couptje, 2 juli 2008, 19:34:42

Vorige topic - Volgende topic

Renault_Couptje

ok bedankt voor je info ik zou het morgen even proberen sorry als ik te lastig wordt kan best begrijpen dat het irritant is

ja je hoort eigenlijk niet veel alleen dat hij constant op 2000 toeren blijft staan
je start de auto dan start die op 1100toeren en na 5 sec gaat die vanzelf naar de 2000 toeren

woon je in gld trouwens?? anders kon ik het wel laten zien aan je of als je in een garage werkt maybe

ik zou morgen ook even foto's maken misschien dat jullie meer zien dan ik
of er meer dingen zijn die niet correct zijn kwa aansluiting of kabels

goldwing64

Nogmaals ter info G3 start altijd op benzine, met de vroegere gasinstallaties kon je inderdaad op gas starten dit is met G3 niet mogelijk ook al staat de schakelaar op gas, de installatie schakelt automatisch over op gas als de motor warm genoeg is. Op de vraag waar de schakelaar anders vorr zou zijn nou heel makkelijk niet overal in europa kun je bij de tank gas krijgen en misschien wil je ook wel eens op benzine rijden wat van tijd tot tijd wel een sgoed is voor de motor.

Stefan

Of als gewoon je gas op is, kan je altijd nog ff op benzine verder...
best makkelijk zo'n schakelaar... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Renault_Couptje

ik heb geprobeerd vandaag met de rekeneenheid maar ik durfde het niet helemaal dus heb ik het laten staan want ik was bang dat ik dadelijk niet meer terug kon zetten/aansluiten, met accu geprobeerd probleem niet op gelost...

Het valt me op als ik op benzine start en dat die na paar sec op 2000 toeren loopt en meestal schiet hij dan verder omhoog tussen de 2500-3000 toeren en soms gaat die onstabiel op en neer van 1800-2000 als ik dan op gas zet dan loopt die soms stabiel op 1500-1300 toeren anders 2000 maar daar is die rustiger dan als je op benzine rijdt?

maXcomX

Nou,

Over het gas: Dat is een G3 en die start ALTIJD op benzine. en anders als je benzine heb ingeschakeld dan nog op benzine, dat is wel duidelijk.
Vandaar die schakelaar ;-)
Als ie niet op gas overspringt, dan is het eerste gasrelais in de computer in 99% van de gevallen kapot (tenminste als je de standaard leverancier van Renault als gasboer hebt (Eurogas)), geeft niks kost hooguit 3 euro, voor een nieuw relais en wat solderen. Dat de ramen soms raar reageren, zet er 2 nieuwe schakelaars in en dan heb je daar ook geen last meer van. Verder over dat roerental: ik weet niet wat de vorige eigenaar heeft uitgespookt, maar als je een kei-schone motor hebt dan zou ik de stekerverbindingen eens checken. Metname die van de temperatuur sensor (bij thermostaat)  die wil nog wel eens haperen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev