Advertenties


Nog meer startproblemen

Gestart door Rosetec, 5 februari 2005, 13:05:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rosetec

Voordat je zegt dat er al een aantal topics over dit onderwerp bestaan; dat weet ik! Maar "mijn" probleem is weer net iets anders.

De laatste tijd (ongeveer het laatste 2 maanden) begin ik steeds minder vertrouwen te krijgen in mijn 1.6e Jade (LPG G3) uit 1998. Ik weet gewoon nooit of hij wel of niet zal starten. De startmotor doet het prima en ook aan de accu ligt het niet (nieuwe, sterkere) maar hij slaat pas aan wanneer hij dat wilt. Of niet dus. Ik heb al twee keer de wegenwacht gebeld en beide keren gaan ze zitten, draaien de sleutel om en hij loopt... Ik schaam me rot.
Uiteindelijk start hij altijd wel, maar soms moet ik echt 3 keer starten en dan ook echt lang moeten luisteren naar een niet aanslaande motor. Soms laat ik de startmotor wel 30 seconden draaien voordat ik het opgeef. Dan even tot tien tellen en het weer proberen.
Bij een goede warme motor start hij prima, maar wanneer hij iets is afgekoeld, doet ie het gewoon niet meer. De garage zegt dat er mogelijk een nieuwe lpg-verstuiver (?) in moet, maar hij start op benzine, dus ik kan me dan niet voorstellen. Ik heb laatst een lange rit alleen maar op benzine gereden om alle restjes gas uit het inspuitingssysteem te verwijderen (ik weet niet eens of het zo werkt, maar je moet wat) en ook dat helpt niet.
Bij andere topics lees ik vooral dat de auto helemaal niet meer start. Bij mij dus wel, maar ik moet echt geduld hebben.

Verder heb ik het gevoel dattie in het verleden wat pittiger reed. Hij is nu gewoon trager bij het optrekken en vorige week kwamen de toeren bij een stationair draaiende motor niet onder de 1500 ? 2000. Das ook vreemd wegrijden...

Wie o wie kan me ook maar iets vertellen wat het in vredesnaam zou kunnen zijn. Ik heb me er al op voorbereid dat het een dure reparatie zou kunnen gaan worden, maar als jullie een andere mening hebben, stel ik het bezoek aan de garage liever nog even uit. Kan ik mezelf nooit verwijten dat ik niet meer moeite heb gedaan het uit te zoeken.

Alvast bedankt!!!

ps. Mocht je een advies hebben, schrijf dat dan graag in Jip-en-Janneke-taal, anders begrijp ik nog niet wat ik zou kunnen proberen. Ben een leek op motorisch gebied en alles wat daarbij hoort...

EyesOnly

Die van mij had dat probleem ook.

Heb je hem al uit laten lezen bij een dealer ?
Bij mij was het alleen een kleine sensor (weet de naam niet eens meer), voor ?50 opgelost en binnen 20 minuten.

Rosetec

Bedankt alvast, Erik. Daar kan ik wat mee (hoop ik). Ben nooit zo weg van dealers, maar zal het nu maar eens proberen.

coupe-monte-carlo

lijkt me inderdaad de bdp sensor, is makkelijk om zelf te vervangen..
dat hij vroeger pittiger was, kan zijn omdat je ( je rijd op gas dus zal vast wel wat kilomters maken) je kleppen ingesleten hebt. koprevisie is misschien een uitkomst, of het laten stellen van je kleppen. maargoed dit kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben, t is maar een gokje

succes  :D

Rosetec

Ik hoop echt dat dat het is! En om niet heel dom over te komen, heb ik braaf op internet gezocht naar wat een BDP-sensor is, maar begrijp het nog niet helemaal. Ik laat volgende week eerst door de dealer uitlezen en mocht dat het niet zijn, dan laat ik hem wel een nieuwe BDP-sensor installeren. Bedankt weer zover!

coupe-monte-carlo

het uitlezen kost ongeveer 75 euro geloof ik
de bdp sensor iets van 27 euro en is makkelijk zelf te vervangen,
dus kun je de gok nemen en voor 3 tientjes klaar te zijn misschien?  ??? of als je er 1 kunt lenen om uit te proberen?

Rosetec

Ik heb voor morgenochtend een afspraak bij de dealer, dus ik zal hem eerst uitleggen wat het probleem is en dan eerst om een nieuwe bdp/sensor vragen. Mocht dat niet het probleem zijn, moeten ze hem daarna maar uitlezen.
Het irritante is dat ik gewoon moet werken en dus nooit kan controleren wat ze uiteindelijk hebben gedaan... Sorry, maar juist omdat ik totaal geen verstand heb van wat ze doen, kan ik het ook nooit controleren.  :-\ Ze kunnen je vanalles wijsmaken. Maar goed, genoeg negativiteit.
Morgen weet ik meer.

EyesOnly

Citaat van: Rosetec op  9 februari 2005, 09:13:10
Ik heb voor morgenochtend een afspraak bij de dealer, dus ik zal hem eerst uitleggen wat het probleem is en dan eerst om een nieuwe bdp/sensor vragen. Mocht dat niet het probleem zijn, moeten ze hem daarna maar uitlezen.
Niet echt logisch zoals je dit voorstelt....eerst uitlezen dan probleem oplossen :P
En ehhh een beetje vertrouwen in de renault dealer mag ook wel hoor!

Rosetec

CiteerEn ehhh een beetje vertrouwen in de renault dealer mag ook wel hoor!

Door schade en schande wijs geworden... Dealers "moeten" mijn vertrouwen winnen. Sorry, maar niet echt beste ervaring met een dealer.? :'(? Ik moet ze niet allemaal over ??n kam scheren, maar mensen die gebeten zijn door een hond zijn vaak ook bang voor alle honden... (goede vergelijking?)

Rosetec

Voor de ge?nteresseerden: het was idd de bdp-sensor.? :D

Deze dealer heeft zich aan zijn woord gehouden en mij gebeld op het moment dat ze meer wisten. Kleine ingreep, dat geef ik toe, maar toch... Mijn vertrouwen is weer iets gegroeid.

Is er overigens een lijst met dealers waar jullie goede of slechte ervaringen mee hebben? Ik rij namelijk liever naar een goede dealer iets verder weg, dan een %*# dealer die vlakbij is...

Rosetec

Je hebt gelijk... Foute woordkeuze, maar goed bedoeld!  ;)

RikRace

Citaat van: Rosetec op 10 februari 2005, 18:20:01
Voor de ge?nteresseerden: het was idd de bdp-sensor.? :D

Deze dealer heeft zich aan zijn woord gehouden en mij gebeld op het moment dat ze meer wisten. Kleine ingreep, dat geef ik toe, maar toch... Mijn vertrouwen is weer iets gegroeid.

Is er overigens een lijst met dealers waar jullie goede of slechte ervaringen mee hebben? Ik rij namelijk liever naar een goede dealer iets verder weg, dan een %*# dealer die vlakbij is...

Ik had ook zeer onregelmatig een paar dagen achter elkaar startproblemen vorige week. Ook ik had soms wel 30 seconden nodig met starten toen ze eindelijk startte. Dus afgelopen woensdag even naar de Renault-dealer geweest en de rekeneenheid uitgelezen. Het was de sensor van het vliegwiel die de storing gaf. Binnen 10 minuten was er een nieuwe opgezet. Nu is het weer ouderwets "starten lopen" ;).

Groeten,

Rik
-RENAULT-SPORT-

EyesOnly

Die is bij mij ook vervangen na het zelfde probleem :D

ps. de megane wist wel precies het moment van afslaan en niet meer starten uit te zoeken! (midden in de stad op drukke kruispunten etc....)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev