Advertenties


1.6 of 2.0

Gestart door Lau, 23 juni 2008, 15:12:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Lau

hallo,

graag zou ik wat van jullie meningen/advies willen horen.
ik ben aan het kijken om een Megane Coupe te kopen
wat raden jullie aan? een 1.6 of 2.0 motor? (voor, nadelen) het verbruik buiten beschouwing gelaten.

Ik heb de F.A.Q. doorgelezen en als ik dit zo zie heb je meer kans op problemen met een 1.6 als met een 2.0?

hieronder heb ik een aantal links staan van megane's die me wat lijken.  als je zin en tijd hebt om je mening te geven, graag :)

2.0

http://www.autoweek.nl/occasiondata.php?oid=5287075&sprid=115419210&cache=no
http://www.autoweek.nl/occasiondata.php?oid=5257027&sprid=115422529&cache=no
http://www.autoweek.nl/occasiondata.php?oid=5122563&sprid=115423079&cache=no

1.6

http://www.autoweek.nl/occasiondata.php?oid=5200335&sprid=115423079&cache=no



Dirk Kuipers

#2
Ik zou voor geen van de 4 gaan...
Ik had een 2.0 16v uitgekozen als ik jou was.

2.0 klinkt leuk, maar de 2.0 8v is niet een motor waar ik nu heel erg  !-! over zou praten. Ik vind hem maar traag en lui voor zijn inhoud.

Lau

#3
eerst bedankt voor de snelle reacties!

ik zie het cabriolet... foutje 8)7

remko: de auto is ook wel uit 99 dus zou wel kunnen denk ik, als hij nau uit bijvoorbeeld 96 kwam zou ik ook eerder gaan twijfelen.
of lijkt je de prijs/km verhouding soms te laag?

Dirk: de 2.0 16v's zijn zeker ook weer een stuk prijziger?
het is mijn eerste auto, dus het zou wel leuk zijn als er een vlotte motor in ligt, maar het is geen verreiste dat er gelijk het beste van het beste in zit. snappie ;)

btw: de 2.0 Monte carlo vond ik ook wel het aantrekkelijkst.

edit: dacht nu ook aan het gewicht, bij de 2.0 16v zit ik weer 1 klasse hoger voor de wegenbelasting, en dat heb ik er niet voor over, aangezien ik nog gewoon naar school ga en geen vaste baan heb.






Birt

Als je de wegenbelasting categorie hoger al een probleem vind, dan zou ik een 1.6 nemen. Is niet echt veel trager, maar wel aardig wat zuiniger.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Stefan

Zeker als je nog naar school gaat en geen vaste baan hebt, zou ik zeker maar erg realistisch nadenken over welk type je koopt als ik eerlijk ben.
Autorijden is tegenwoordig heel duur en een snel model went uiteindelijk toch ook weer..
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dirk Kuipers

Ja, dan zou ik heel die 2.0 uit mijn hoofd zetten als ik jou was... ;)
Mijn "vroegere" 2.0 8v reed 1 op 9. Volgens mij rijd een 1.6 wel zuiniger.

Wegenbelasting kost mij niet zoveel. Het is eerder de verzekering... Helemaal als dit je eerste auto is en je geen schadevrije jaren hebt.
Een 1.6 16v is zeker leuk om mee te beginnen hoor!

Mike R.

Ik heb zelf ook in die situatie gezeten, ga ook nog gewoon naar school enzo. Ik heb en 2.0 8v gekocht op gas, is in verhouding met wegenbelasting en alles meegeteld toch goedkoper als een benzinemotor en snel zat, op benzine met dit verbruik, ongeveer 1 op 10, had ik het niet gedaan. Een 1.6 is ook zeker niet verkeerd natuurlijk, je moet gewoon goed kijken naar wat je misschien nog aan onderhoud kwijt bent, hoeveel je rijdt, hoeveel je als budget hebt en of je echt het beste van het beste wilt inderdaad.
Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

Birt

Verbruik gemiddelde 1.6 was bij mij 1:14. Varieerde van 1:11 tot 1:16.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

paikey

ik zit in de zelfde situatie als jou (tot september nog) en ik kan je vertellen dat een 1.6 voor een eerste auto goed genoeg is.
De auto kopen is idd het probleem niet maar het onderhoude kost ook gewoon geld!
je moet er van uit gaan dat als je alles (benziene,onderhoud,verzekering,wegenbelasting) bij elkaar optelt een auto toch gemiddeld €100 in de week kost.

William

Ik heb drie maanden geleden mijn eerste auto gekocht. Ik ga ook 4 dagen per week naar school, 1 dag werken. Ik verdien op die ene dag 100 euro en die ben ik ook kwijt aan mijn auto. Andere uitgaven doe ik van de studiefinanciering.

Ik heb een megane coupe 2.0 8v uit 1998 met een Vialle gas systeem. Als ik mijn best doe op zuining rijden rij ik op LPG 1:12,5 !! Dat is nog eens wat anders dan 1:9 op benzine  !-! Druk het gaspedaal niet te hard in, dat is ook gunstiger voor de slijtage aan de motor, welke op LPG toch al meer is.

Als je een 2.0 8v koopt dan moet je rekening houden met dat je waarschijnlijk niet zelf je kleppen kan stellen. Dit moet met een soort stelplaatjes die je moet vervangen. Kosten laten stellen is +/- 70 euro, om de 15.000 als je op gas rijdt.

Let er dan ook op hoe ver je de kleppen nog kan stellen. Op gegeven moment zijn de kleppen uitgesteld en moeten er nieuwe klepzetels in. Dat kost ongeveer 1300 euro. Ik heb een auto gekocht waar de klepzetels al vervangen waren. Helaas hebben ze dit niet goed gedaan, zachte kleppen ipv harde terwijl ik op gas rij. Dus ik mag het nog een keer laten doen ...  ;( Met de 1.6 heb je dit probleem volgens mij niet. De 2.0 16v heeft zelfstellende kleppen.

Laurens Klein

Toen ik vorig jaar mijn rijbewijs haalde, heb ik een 2.0 8 klepper gekocht. Daar heb ik achteraf wel een beetje spijt van. Ik ben namelijk ook student en de kosten waren een beetje te hoog. Ik rijd 35000-40000 per jaar. En dus waren de brandstofkosten erg hoog. Heb nu een 1.9 dti en dat bevalt me zeer goed. De aanschaf was 3 x zoveel als me eerste megane en de mrb is ook hoger. Maar brandstofkosten zijn veel lager. Ook had me andere megane meer onderhoud nodig doordat het een oudere auto was(eerst 1996, nu 2001) en slechter behandelt.


Wat je natuurlijk ook kunt doen is de kosten per km berekenen per auto. Weet je hoeveel je meer kwijt bent per auto. En daar zit ook onderhoud, mrb, benzine bij.

Waarschijnlijk komt er dan ook uit dat de 1.6 een verstandigere keus is.

oedje

ik heb zelf ook een megane coupe 2.0 8v uit 1996, en ik heb er geen moment spijt van gehad. ben begonnen in een clio uit 1992.
ik kan je wel aanraden om voor je eerste auto een zo licht mogelijke auto en zuinige auto te nemen, dat scheelt namelijk heel erg in de portomonee, en als je een lichte auto neemt is de verhouding van gewicht (dus mrb) tot het vermogen rendabeler, cker als je studeerd (ik ook trouwens). dus dan heb je toch een auto met weinig maandlasten en toch een redelijke vermogen. dus ik zou voor de 1.6 gaan als ik jou was. ik weet niet hoeveel de 1.6 ongeveer rijdt maar ik rijd 1 op 10 en dat is 160 tot 180 euro in de maand aan benzine (als je 1 keer in de 2 weken tankt) daar komt nog mrb en verzekering bij, en evt. onderhoud.

Wessie

#13
Absoluut voor een 2.0 16v gaan. Heb zelf 2 maand een 1.6e gehad, helaas ongeluk gehad ermee (niet mijn fout) dus moest op zoek naar een andere megane coupe. In eerste instantie wilde ik weer een 1.6, maar deze gedachte verandere al gauw naar een 2.0. Op gegeven moment dacht ik, ja als ik het nu goed wil doen, dan ook direct maar een 2.0 16v!

En echt, spijt zul je absoluut niet krijgen!!! Wat een verschil met een 1.6!! Vele betere wegligging, rijdt dus veel mooier, en de snelheid.. ideaal! In het begin denk je dat je op gaat stijgen haha:D

Ohja, en wat bezineverbruik betreft: Ik dacht dat na aanschaf van de 16v van: Nu gaat het komen!... Vaak tanken! Nou, ik vind het toch reuze meevallen!! Had verwacht dat ie nog meer zoop!! Vergeleken met de 1.6 vind ik het nog reuze meevallen.. mijn mening dan.

hoop dat je er wat mee kunt, en veel succes met zoeken!

Rik

Lau

nogmaals bedankt voor alle reacties!

uiteindelijk heb ik toch de 2.0 8v Monte Carlo gekocht. http://www.autoweek.nl/occasiondata.php?oid=5257027&sprid=115422529&cache=no

waarschijnlijk donderdag ophalen Y

was nog ff aan het googlen en kwam toen dit tegen:
http://www.meganeclub.nl/clubauto/rijimpmc.htm
als ik dit zo lees heb ik zeker geen spijt van deze auto


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev