Advertenties

Dumpvalve vraag Megane RS.

Gestart door Ivo, 21 juni 2008, 13:32:42

Vorige topic - Volgende topic

Ivo

IK heb gisteren  mn dumpvalve gemonteerd precies zoals was aangegeven inde bijgeleverde instructie.
Het gaat om het setje van Forge motorsport.

Alles doet het nu wel alleen is het geluid niet het afblaas geluid zoals het moet zijn, het is meer een zacht stotterend geluid
dan het echte afblaas geluid zoals het moet zijn.

Dus heb ik de dumpvalve van het t-stuk gehaald en uit elkaar gehaald, tot mijn verbazing zag ik geen o-ringen zitten.
Horen er o-ringen in te zitten? er zitten wel uitsparingen voor in de dumpvalve.

En is mij ook opgevallen dat als ik aan de vacuum aansluiting op de dumpvalve zuig, kan ik gewoon lucht aanzuigen vanuit de gaten rondom de dumpvalve. dit moet toch niet kunnen?

Hier een foto van hoe ik het geheel heb aangesloten.

Timo Zuiderduin

niet alle DV's hebben het welbekende afblaadgeluid.

sommige geven een soort stotterend (zeg maar scheetachtig) PfFFfffrrRRrttt  geluid.

dit is afhankelijk van de manier van afblazen. bij een dumpvalve wordt ineens alle opgebouwde druk direct afgevoerd waardoor hij er wat langer over doet om weer op te spoelen. bij de andere (divertervalve als ik me niet vergis) gebeurd dit wat langzamer waardoor de druk minder snel afneemt.

peterachterop

klopt, kijk anders eens op t forum van seat-online.nl

is dan wel niet voor meganes maar daar staan veel tips en info over dumpvalves/divertervalves

Ivo

Dat van die diverter/recirculatie valves is mij bekend , die blazen af terug het systeem in waardoor het geluid ook niet zo aanwezig is als bij een dumpvalve. (er zitten daar 2 stuks van op de RS4 van een maat van me)

Een diverter valve heeft ook een aansluiting meer, dat is de aansluiting terug naar het systeem.

De dumpvalve die ik heb is van forge en is er een die afblaast naar buiten, ik heb een RS gezien met hetzelfde setje van Forge en dat klonk toch heel anders.

Ik heb een mailtje gestuurd naar Forge in engeland dus het is nu even afwachten. Ik ga morgen ook even langs bij biesheuvel motorsport, kijken of zij iets meer weten. Die zijn ook Forge dealer.

Ivo

Probleem opgelost.

Vandaag even langs biesheuvel geweest en idd er zaten geen ringen in.

Ze hebben er voor mij gelijk nieuwe ringen in gezet en contact met forge opgenomen om het door te melden.

In iedergeval ben ik weer geholpen.

En oja, het koste me niets, service van biesheuvel !-!  heb het daat niet eens gekocht.

peterachterop

Ik wou nog zeggen, kijk eens naar het veertje welke erin zit.
Dit kunnen verchillende kleurtjes zijn welke elk voor een ander resultaat en druk zorgen.

Timo Zuiderduin

Top  !-!

Prima geregeld van Biesheuvel!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev