Advertenties

is dit mogelijk ???

Gestart door Joost-cabrio, 3 juni 2008, 18:44:31

Vorige topic - Volgende topic

Joost-cabrio

een vriend heeft een clio rs en die kan heel goedkoop een mooi rs turbo blokje van een megane kopen.

is het mogelijk om z'n blok in een clio te bouwen???

zo ja wat moet er dan allemaal veranderd worden
versnellings bak??
kabelboom??
enz enz

bedankt voor jullie reactie

mvg Joost

Birt

welke jaargangen/typen bedoel je? Clio III en megane II? Zal wel krap worden, maar denk dat het wel past. Ze gebruiken dezelfde bodem plaat.

Joost-cabrio

sorry wel zo handig clioII fase 1 bouwjaar 2001

Birt

Dat lijkt mij een brug te ver.
Ik weet niet precies hoe de ophanging in die clio in elkaar steekt, maar ik denk dat er wel redelijk wat aanpassingen nodig zijn. o.a. de spoorbreedte is heel anders. dus de hele aandrijflijn zal een puzzel zijn. Tenzij er een bak is van die serie clio die tegen het RS blok van de megane past. Maar dat zou ik eerlijk gezegt niet weten.

Kabelboom/pc/ e.d. zal je sowieso mee moeten nemen. geblazen is wat anders dan ongeblazen immers.

Misschien dat er technisch wat beter onderlegde personen dit beter weten.

Paul

Zou in principe moeten passen.
Het zijn allebij F4r motoren.
Ik weet allleen niet of je de turbo kwijt kunt bij het schutbord.
Bak zou ook moeten passen, maar weet niet of hij het koppel aankan.
Kabelboom zou je over moeten zetten met evt de sleutelkaarten of een op-maat computer.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

matthew

Je moet waarschijnlijk alles aanpassen,ik heb ze ooit wel bezig gezien van een race team om een rs blok ineen clioII te leggen was wel een fase II en weet eigenlijk niet of het ook daadwerkelijk allemaal goed gelukt is.

Maar als die echt een turbo wil,volgens mij heeft rb cartuning nu een clio rs turbo kit liggen.

Timo Zuiderduin

Kan je beter je Clio RS met een Turbo gaan uitvoeren.
geloof dat Veban op dit moment met zo'n project bezig is, en als ik me niet vergis zijn de hiervoor benodigde spullen te koop via Ktec Racing.

maar waarom zou je dat in godsnaam willen.
standaard zit de clio in 7.2 seconden op de 100, het is al een vrij nerveus bakkie.
en vanwege de kleine wielbasis en het feit dat het een voorwielaandrijver is zal je zeer veel moeite hebben om die wagen inclusief een turbo met goed fatsoen onder controle te houden.

Persoonlijk zou ik bij de RS niet veel verder willen gaan dan 200 PK, en dat valt op andere wijze ook wel te bereiken.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev