Advertenties


Motor slaat af bij het starten en gepiep

Gestart door Mike R., 3 juni 2008, 11:23:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mike R.

Ik heb helaas geen antwoord gevonden met de zoekfunctie, dus ik open daarom even een nieuw topic.

Ik heb sinds ik mijn Megane heb (november 2007) al problemen met starten, de eerste keer pakt hij hem niet en als ik hem daarna direct weer start, pakt ie hem direct. In het begin was het afwisselend, in het begin van dit jaar leek het beter te gaan, hij pakte hem bijna altijd in 1x, maar hij heeft laatst een grote beurt en koprevisie (voor LPG) gekregen en nu is het standaard dat hij een keer afslaat...

Waar kan dit mee te maken hebben? Zelf dacht ik dat het aan de omschakeling lag tussen benzine en LPG bij het starten met een LPG-G3, maar ik twijfel er toch aan, aangezien hij hem dus soms wel pakt. Overigens is het helemaal raak als ik hem start, naar het eind van de straat rijd, hem parkeer om even geld te pinnen en hem daarna weer wil starten, dan klinkt ie zelfs verzopen.  :?


Ook heb ik last van piepende remmen (?) sinds ik hem terug heb. De monteur gaf aan dat de wiellager rechtsvoor niet helemaal goed meer was, maar als ik hoor het gepiep onder de gehele auto uitkomen. Het is nu al 3 weken zo, ben benieuwd of jullie een tip hebben of de oorzaak weten, want het klinkt niet fijn natuurlijk.

Alvast bedankt!  !-!
Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

Alex Verloop

Van dat LPG verhaal weet ik (vrijwel) niks af. De monteurs kunnen je daar meer over vertellen. Je piepende remmen klinken als staal-op-staal, maar als die net van de garage terugkomt, hadden ze dat daar moeten zien.

Lager lijkt me stug, want dat piept niet, dat bonkt (vooral als je de bochten doorgaat).

Mike R.

Het heeft inderdaad niets met de wiellager te maken, maar dat staal op staal lijkt mij ook niet goed? Wat te doen als dit het geval is?
Dat piepen vind ik puur een stoorfactor, maar wellicht is er dus meer aan de hand?
De monteur heeft overigens alleen de distributie e.d. vervangen tegelijk met die koprevisie, geen APK-keuring, dus hij heeft er niet naar gekeken. Ik hoorde het piepen ook niet toen ik hem ophaalde, maar 2 dagen erna ofzo, na een "lange" rit van 250km op en neer.

Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met dat "startprobleem".
Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

Ellens

Wat betreft die remmen, heb je geen roestvorming of vuil op/tussen de remmen? Hier krijg je ook een irritante piep van.
Peugeots hebben daar veel last van, bij renault weet ik het zo niet. (ervaring met een 406 en meerdere 307's)

Mike R.

Citaat van: Ellens op  3 juni 2008, 15:03:32
Wat betreft die remmen, heb je geen roestvorming of vuil op/tussen de remmen? Hier krijg je ook een irritante piep van.
Peugeots hebben daar veel last van, bij renault weet ik het zo niet. (ervaring met een 406 en meerdere 307's)


Ik heb hem bij een monteur thuis gezet, een soort boerderij met voornamelijk zandwegen. Misschien dat er bij het proefrijden met de nieuwe kop veel zand tussen is gekomen... Dit kan ik gewoon wegspoelen of zit daar meer werk aan vast dan ik denk?
Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

Ellens

Normaal gesproken een paar keer stevig remmen. Doe dit wel op een plaats waar het kan. Ivm veiligheid.

In de meeste gevallen is het dan over.

matthew

Als je remmen ijzer op ijzer zijn moet je sowieso nieuwe remblokken en als je pech hebt ook nog nieuwe remschijven niet lang doorrijden morgen gelijk langs de garage gaan waar je bent geweest voor je koprevisie en ook je klacht van het afslaan voorleggen.

Mike R.

Citaat van: matthew op  3 juni 2008, 22:59:34
Als je remmen ijzer op ijzer zijn moet je sowieso nieuwe remblokken en als je pech hebt ook nog nieuwe remschijven niet lang doorrijden morgen gelijk langs de garage gaan waar je bent geweest voor je koprevisie en ook je klacht van het afslaan voorleggen.

Dat zal ze beste optie zijn inderdaad, ik weet weer even genoeg zo, ik moet er gewoon even serieus naar laten kijken.
Bedankt voor alle reacties tot dusver!
Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev