Advertenties


Circulatieklep megane 1.6 1998 met airco

Gestart door rovasa, 1 juni 2008, 22:24:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rovasa

Hallo allemaal,

Na diverse fora afgezocht te hebben ga ik mijn vraag toch hier stellen. Ik ben in het bezit van een Renault cabrio 1.6e uit 1998. Nu maakt de circulatieklep sinds enkele dagen een tikkend geluid.  Ja ja ik weet gebruik de zoekfunctie....

Ik heb gelezen dat je deze kunt uitschakelen door de stekker uit te trekken als hij in de stand staat zodat hij buitenlucht krijgt, echter ik vindt de stekker niet. 8)7
Ik heb al verschillende posts gezien waar mensen ook de stekker niet vonden, en ook nergens een goed antwoord hierop.

Wat heb ik los gehad: parafan, beide ruitenwissers, afdekklep pollen filter. 8)7  Het enige wat ik zie is een rood zwarte stekker, maar die is van de aanjager zelf. je komt ook verder nergens bij aan de rechterkant.
Nu vermoed ik zelf dat bij de versie met airco deze stekker ergens anders zit.  Ook dat heb ik al gelezen, alleen verzuimde men te zeggen welke stekker het was.

Wie helpt mij uit de brand, het is redelijk warm zo met de circulatieklep dicht.

Groeten,
Ron


rovasa

Bedankt voor de snelle reactie.

Daar heb ik al gekeken, zie niks zitten :?, erg smal weinig plaats, wil zwijgen van een stekker lostrekken. Is er helemaal niemand die dit probleem bij een airco model gehad heeft en wel de stekker gevonden?
De airco neemt juist veel plaats in beslag waardoor ik me kan voorstellen dat de stekker op een andere manier onderbroken moet worden, zonder de hele unit eruit te halen.


Ron

rovasa

Als ik nu eens een foto maak van de linkerhoek waar de stekker zou zitten, zou iemand dan ongeveer kunnen aangeven waar de stekker zich zou moeten bevinden? :)

Groeten,
Ron

Alex Verloop

zit een 15cm van je accu af als het goed is.

rovasa

Je bedoelt de stekkers die aan de andere kant zitten?  Waar je zo aan komt zonder de parafan eraf te halen. Dat is dan wel een heel ander verhaal dan rechts tegen het schutbord.

Ik zal van beide kanten foto's maken en die hierop het forum zetten, ben benieuwd. Wordt gek van dat geklapper >:(

Alvast bedankt voor het meedenken,
Ron

Bongaerts

Ik heb mij ook *** gezocht naar eenpassende antwoord op deze vraag. Ook al is dit een oude post, ik zal hier een aanvulling op geven zodat anderen in het vervolgt dit ook terug kunnen vinden als antwoord.

Bij een non-airco versie zit kun je het makkelijk terug vinden via de zoekoptie. Bij een airco versie moet je echt eerst de kapjes eraf halen (dus ruitenwissers ook). Vervolgens moet je dat ding waar de luchtfilter in zit losschroeven zodat je er achterbij kunt.

Dat kan met simpelweg alle schoeven losmaken en het dan naar voren trekken of echt demonteren. Achter dat zie je twee stekkers. 1 met een grijze koppelstuk en een die weer terug in de auto loopt. Die met het grijze koppelstukje moet je los halen. Voila probleem opgelost.

Het is echt wel een karwei om te doen. Steunbalk, zwarte schutvlak moet los etc etc. Anders heb je simpelweg niet genoeg ruimte om de draden uberhaupt te zien.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev