Advertenties


Verschillende vragen (Cabrio)

Gestart door greenbeauty, 26 mei 2008, 12:52:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

greenbeauty

Hoi

Ik heb mijn Megane Cabrio uit 1999 nu 1 week in bezit.
Ik heb altijd een jap gereden dus het is een beetje wennen hehe.
Nu heb ik een paar vragen die mij opvallen en wil graag even kijken wat jullie antwoorden hierop zijn.

1/ Bij mijn voorraam aan de achterkant, zit een klein kiertje als de ramen dicht zijn.
Je kan dus vanaf de zijkant (vanaf je achterruitje) een heel klein kiertje zien, waardoor je zo naar binnen kunt kijken.
Hoe kan ik dit verhelpen? Het lekt niet maar het is wel een kiertje van een paar mms waar zo een paperclip doorheen past.

2/ Gisteren wou ik mijn dak openen nadat ik 2 uur geleden mijn auto gewassen had,
en toen piepte hij ineens een paar keer toen ik hem open deed.
Nu las ik via dit forum dat er dan een storing in kan zitten.
Ik dacht zelf dat het misschien kwam dat hij misschien nog ergens nat was?
Alles voelde kurkdroog aan in ieder geval... na nog een keer openen en dichten piepte hij niet meer, en ging hij wel ineens elektrisch open.
Is dit iets om me zorgen om te maken? hij heeft nu nog steeds niet gepiept verder.

3/ Nu een vraag specifiek voor cabrio rijders hier,
hebben jullie een alarm met een speciale cabriosensor erin voor als het dak open is?
Of gewoon een dood simpel alarm?
Bij mij zit er een texalarm in zonder cabrio sensor.. maar dit lijkt me toch wel makkelijk voor het geval het dak open gesneden wordt,
en ze in de auto belanden. Ze kunnen dan ongestoord hun werk doen.

Bedankt vast

Timo Zuiderduin

Als het goed is zit er een bewegingssensor in!
wat dus betekent dat zodra er beweging in je wagen wordt gedetecteerd er een alarm afgaat.

En wat betreft je dak kapot snijden, daar zou ik me niet druk over maken.
Ik ken zeer veel mensen die Cabrio rijden/hebben gereden en heb nog nooit in mijn omgeving gehoord dat hun dak stuk gesneden was.

cabriolet

van dat piepen met je dak open doen kan zijn dat je je handrem er niet op heb gedaan wat je altijd moet doen als je je kap open wilt doen

en zo'n sensor zou ik er sowieso wel indoen vooral als het warm is en je heb gereden kan je gewoon je dak open houden en naar binnen gaan hoef je hem niet elke keer open en dicht te doen is tog wel fijn

JanJ

Dat piepen lijkt wel een vrij normaal verschijnsel.  Y

Het sluiten van de poly-klep achterop luistert nogal nauw. Probeer de volgende keer als ie piept maar eens de klep iets aan te drukken. De schakelaar hieronder zal dan waarschijnlijk beter bediend worden  !-! .

Gr, Jan.

greenbeauty

Dank je wel,
een vraagje aan de gebruiker "cabriolet"
Welk alarm heb jij erin zitten als ik vragen mag?

En wie heeft nog een antwoord op vraag 1?
Anders maak ik morgen ff een foto van die kier.

cabriolet

alarm zou ik niet weten maar die sensoren zijn van bosch

Fubar (Marcel)

Als het piept kun je het knopje even los laten en dan weer verder met het dak openen / 'dichten'.
Handrem moet wel aangetrokken zijn.
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Timo Zuiderduin

voor zover ik weet zijn alle Megane's indien met Alarm uitgerust met Tex-alarm.
(er zullen heus wel uitzonderingen zijn, maar Tex-Alarm is de meest voorkomende)

matthew

En dat kiertje heeft ook elke cabrio

greenbeauty

Citeervoor zover ik weet zijn alle Megane's indien met Alarm uitgerust met Tex-alarm.
(er zullen heus wel uitzonderingen zijn, maar Tex-Alarm is de meest voorkomende)

Meen je niet  :q
Vrij logisch dan ja..
En heeft niemand er over gedacht om dit eruit te bouwen, en een ander alarm erin te bouwen?

Ik zal v/d week ff een foto make van de kier,
lijkt me sterk dat dit hoort hoor..
Je kan hem zo open buigen, of een lucifer naar binnen gooien.

cabriolet


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev