Advertenties


Megane start niet

Gestart door goldwing64, 22 mei 2008, 08:09:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

goldwing64

Startproblemen, wie kan mij helpen?

Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een Megane 1.6 station car met een g3 installatie. Sinds enkele weken heb ik een probleem of eigenlijk twee maar het is mij niet duidelijk of deze met elkaar te maken hebben. Als ik mijn auto wil starten nadat hij enkele uren heeft stilgestaan is hij bijna niet aan de gang te krijgen, hij draait wel rond maar gaat niet lopen. Wanneer ik hem dan na meerdere startpogingen aan de gang heb sputtert hij als een diesel die zichzelf aan het ontluchten is Op dit moment kan ik ook niet wegrijden hij slaat dan gelijk weer af. Nadat ik hem dan een minuutje stationair heb laten rijden doet hij het prima tenminste op benzine want nu komt het volgende probleem. Wanneer de auto op gas rijdt en ik zit dan op de autosnelweg te rijden begint de auto te stotteren. Ik schakel dan even over op benzine waarop hij dan wel goed rijdt om dan onmiddellijk weer op gas over te gaan ook dan rijdt hij weer normaal en enkele kilometers verder gaat hij dan weer stotteren dus dan maar weer op benzine en zo blijft hij maar doorgaan. In de stad waar ik veel schakelen moet heeft hij hier geen last van. Ook gaat er af en toe tijdens het stotteren een lampje branden dat iets met de brandstof installatie te maken heeft. Ik heb hier en daar iets gelezen over een bdp-sensor, zouden deze problemen van mij hier ook aan kunnen liggen?
Groetjes Goldwing64
8)7

Paul

ik denk dat je 2 problemen hebt.

1e, het slechte aanslaanis waarschijnlijk de bdp-sensor.

2e het inhouden/stotteren, dat probleem ken ik van mijn laguna.
Bij mij was de gascomputer stuk, er zitten 5 relais in en het deceleratierelais blijft dan effe plakken, waardoor de gastoevoer wordt afgesloten.
Je kan een andere computer kopen, of zelf de relais vervangen. Wij rijden weer 35000km zonder problemen, maar heb hier erg lang naar gezocht.
Bij mij deed hij het ook vooral op de snelweg als de motor flink warm was.

Suc6 en laat even waten wat het geweest is.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Flock

Ja, ook ik heb dit probleem nu!
Slecht starten, niet aanslaan en uitvallen
Zeer irritant (gebeurd op de meest irritante plekken)

Maar na 20 min wachten doet die het gewoon weer! :S
Dus waarschijnlijk ook mijn BDP-sensor..

Nu heb ik dus al veeeel topics doorgelezen voordat ik er meteen een open
Er zijn een keer foto's geplaatst waar die BDP-sensor zat
Kan iemand die nog terug halen??  o-)  o-)

Want nieuwe BDp kost 23 euro, maar renaultgaraga vraag 150 euro om hem meteen te vervangen
Dus eerst kijken of die niet schoon gemaakt moet worden..

Je hoort nog van me  !-!
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

goldwing64

Ben net bij Renault geweest en heb een BDP sensor gekocht voor 25 euro excl. Er kwam nog een kabeltje bij voor 30 euro excl. Ik zal hem vanavond inbouwen en er foto's van maken dan weten jullie hoe hij eruit zie en waar hij zit en we zullen dan morgen weten of het probleem is verholpen.

Groetjes Goldwing64

Flock

@t Goldwing64,

Dat zou natuurlijk geweldig zijn, als je wat foto's online kunt gooien!
Dan ga ik hem me morgen ook even vervangen..

@t Remko,

Als je niet weet welke 2 je los moet draaien, kan je lang zoeken  :D
Hoop dat dat het probleem is, maar als ik alles zo eens bekijk op het forum, moet het dat haast wel zijn!
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

Flock

Gemak dient de mens,
Dus wacht wel even op de foto's! :)

Maar ga hem wel wel iig al halen starks..
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

Dj-Matthe

Citaat van: goldwing64 op 23 mei 2008, 13:42:55
Ben net bij Renault geweest en heb een BDP sensor gekocht voor 25 euro excl. Er kwam nog een kabeltje bij voor 30 euro excl. Ik zal hem vanavond inbouwen en er foto's van maken dan weten jullie hoe hij eruit zie en waar hij zit en we zullen dan morgen weten of het probleem is verholpen.

Groetjes Goldwing64

respect! kan ik ook goed gebruiken!

Thijsie

Remko: even een vraag over die BDP sensor. Als er gezegd wordt "de sensor is vies", welk gedeelte moet je dan schoonmaken? Er zit aan het uiteinde een puntje, moet je die dan schoonmaken? Of is het stekkertje dan geoxideerd? :?
Ik heb hem eens schoongeveegd, maar of dat nou goed was :D

goldwing64

#8
Citaat van: Remko de W. op 23 mei 2008, 15:05:24
als je de bdp gekocht hebt, is het een kwestie van puzzelen toch... ;)

Als je bedoeld dat het gokken is dan heb je gelijk maar heb slechte ervaringen bij Renault en als ik alles van te voren geweten had over deze auto was ik mooi bij mijn oude merk (verschillende modellen) dat ik al 20 jaar gereden heb zonder problemen namelijk volkswagen gebleven.Neem aan dat de tekening van Remko duidelijk is aangezien mij het niet lukt de foto's te plaatsen.Misschien kan mij iemand hierover nog een tip geven.

Dj-Matthe

#9
Citaat van: goldwing64 op 23 mei 2008, 21:06:36
Citaat van: Remko de W. op 23 mei 2008, 15:05:24
aangezien mij het niet lukt de foto's te plaatsen.Misschien kan mij iemand hierover nog een tip geven.

heb je de foto bestanden al op je PC? waarschijnlijk zijn dit filenaam.JPG files?

zo ja? ga naar http://imageshack.us/ en dan 'Browser' en selecteer de FOTO en vervolgens krijg je een 'upload' scherm (denk ik..) en dan een 'URL' (http://hetadresvandefoto.jpg) en vervolgens doe je [*IMG]http://adres van de fotohier.JPG[*/img] (zonder *..)

goldwing64

Helaas verkeerd gegokt. Ik was er bijna zeker van dat het de BDP sensor was na alles wat ik op internet gelezen heb maar hij slaat nog steeds na een poging of vijf pas aan en sputtert dan als een diezel die zich aan het ontluchten is, jammer verder zoeken.  >:( >:( >:(

Paul

Of geef een tik tegen de gascomputer.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

goldwing64

Gascomputer los gehad en met contactspray behandeld geen succes. Bougies eruit gehaald lijken behoorlijk oververhit geweest te zijn aangezien het porselein al behoorlijk bruin is, zal deze volgende week vervangen tot nu toe geen verbetering.Zal morgen ook de smoorklep schoon maken. iemand anders nog suggesties?

Flock

He he eindelijk!
Hier was het dus duidelijk de BDP sensor!
Niet eens geprobeerd die oude schoon te maken, direct een nieuwe gekocht (65 euro Sensor + bekabeling) en met succes !!
Vervangen (in 10 min) foto's waren idd overbodig geweest want was echt kinderspel en het euvel is weg!!!

Direct starten dus slaat meteen aan, met warme motor uitgezet en meteen weer starten!

Tot nu toe niet meer uitgevallen of stotteren  _o_
Mijn probleem lijkt weg te zijn!
Wederom weer eens bedankt voor de reacties

@t Goldwing:

Succes met zoeken wat het wel kan zijn, helaas geen verdere suggesties voor jou!  :neen:
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

goldwing64

Ik heb de bougies vervangen deze waren tamelijk bruin maar heeft niet echt geholpen voor het startprobleem.
Hierna spul in de tank gegooid om het brandstofsysteem schoon te maken en drie dagen op benzine gereden. Wat zal ik jullie vertellen, de auto ging elke dag beter starten. Gewoon vuil in de inspuiters.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev