Advertenties


Schokkende toerenteller

Gestart door Robin, 18 mei 2008, 21:53:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Robin

Hoi

Het valt me op dat mijn toerenteller van m'n 1.6e "schokt". Vooral als hij snel moet stijgen.

In z'n vrij gaat het goed, maar in z'n 1,2,3 stijgt hij ook redelijk snel (als ik btje doorrij) en dan komt hij schokkerig omhoog.

In z'n 4 en 5 stijgt hij niet zo snel meer, daar heb ik het ook nog niet gezien.

Zou het gewoon het mechanisme zijn wat een beetje stroef gaat, of is er wat aan de hand? :(

Thnx
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Robin

Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

keen

Er zit een hoge touren motor in de coupé's. Die tourenteller staat nooit stil. Ook niet als de motor in zn vrij staat.

Als er niet zo veel op de teller staat kan je de compressie even laten meten bij de garage. Misschien moeten de kleppen gesteld worden.

Als er wel veel op de teller staat kan het zijn dat de kop en of kleppen gereviseerd moeten worden. Je rijdt op gas wat betekent dat de verbrandingstemperatuur veel hoger is dan diesel of benzine en daarom slijt je motor vele malen sneller. Tenzij je kop aangepast is op het rijden op gas.

Stefan

Citaat van: keen op 25 mei 2008, 18:30:03
Er zit een hoge touren motor in de coupé's. Die tourenteller staat nooit stil. Ook niet als de motor in zn vrij staat.

Hoe kom je daar nou bij.... :? l-
Uiteraard staat de toerenteller normaal gesproken wel netjes stil (tenzij je gas geeft natuurlijk ;))
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

keen

Hoe ik daar bij kom? Van verschillende Renault monteurs. De tourenteller van mijn vorige Megane (1.6) stond in zn vrij niet stil en die van mijn huidige Megane (2.0) staat ook niet stil. Je ziet dat ding altijd een beetje bewegen. Ik heb het over milimeters. Zelfs na het stellen van de kleppen heb je dat nog.

Stefan

 :?

nog nooit van gehoord... :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Paul

Dat heeft niks met de toerenteller te maken, maar met het stationair draaien van de motor.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Robin

Ik ga Bochane wel bellen ;)

Auto heeft 146dkm gelopen dus zal de kleppen wel zijn ;)

Trouwens, wie zei er dat ik op gas reed?

Gewoon euro95 hoor :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

keen

Ik zeg ook niet dat het iets met de tourenteller te maken heeft. Ik zeg dat je aan de tourenteller kan aflezen HOE de motor stationair loopt.

Beter dat je op 95 rijdt ipv gas ;)

Mochten ze je nog gaan vertellen dat het met verstopte injectoren te maken zou kunnen hebben dan kan je volgens mij ook nog switchen naar 98. Die benzine is aggressiever en houdt de motor schoner. Check dit in dat geval wel ff bij je garage. Ik ben bij mijn 2.0 Megane naar 98 overgestapt (maar ik rij wel op gas).

keen

Het zou overigens ook aan de teller zelf kunnen liggen ;)

Dit zou ik wel eerst checken.

Robin

Citaat van: keen op 26 mei 2008, 09:36:38
Het zou overigens ook aan de teller zelf kunnen liggen ;)

Dit zou ik wel eerst checken.
Binnekort wss toch plasmatellers erin, dan check ik meteen de toerentellen mechaniek wel ff, miss een drupje olie  o-)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev