Advertenties

ACT reactie's op de projecten topics deel 24

Gestart door matthew, 13 mei 2008, 23:51:42

Vorige topic - Volgende topic

rs50jochem

Mooi detail met de luchthappertjes Alex..!

peterachterop

Lex super.

Fotos worden er zeker gemaakt in dryham.

Alex Verloop

Dirk,

van het ene in het andere probleem  :neen:. Brandstofpomp had ik eigenlijk al een beetje verwacht. Dus gooi er dan gelijk een sterkere in. Moeten je inspuitingen ook niet aangepast worden? Lijkt me oorzaak-gevolg.... maar... me not sure right ;)

succes iig!

Paul

Dirk, is het filter wel goed?
Wel klote, dat je van het ene in het andere valt.
Let er wel op, dat je waterpomp, stuurpomp en dynamo zwaarder belast worden als ze zo'n hoge toerentallen gaan draaien.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Klaas

dirk, snap er niet zoveel van. maar vind knap dat jij gewoon doorzet.. je moet het maar durven  _o_  en de aanhouder wint toch !-!

Decepticon#1

Je hebt wel veel pech zeg! Maar idd knap dat je blijft doorzetten! Succes ermee (enne, blijf wel gewoon langskomen op de meetings he?)

Dirk Kuipers

Paul, filter is een goede tip, zal 't eens doorgeven. Thanks.

Ja, ik zet wel door, maargoed, dat kan ook niet anders.. haha... ik kan nu tenslotten niet meer terug. :P

Ja Alex, er komt waarschijnlijk een sterkere (of tweede) brandstofpomp in. Of de injectoren goed genoeg zijn weten we nog niet aangezien we dat nog niet kunnen zien.. Maar dat zal wellicht ook nog moeten ja... :)

Alex Verloop

Dirk, als tip. Als je dan je injectoren moet upgraden... laat je blok dan nog een zomertje in de schuur liggen, en pak gelijk meerdere dingen uit het blok aan, denk dat je er anders straks spijt van krijgt (remember my list ;)).

Succes iig!

Dirk Kuipers

Dat zou wel het verstandigst zijn ja. Maargoed, ik wil nu gewoon rijden.. Dus ik fiets zo even langs de mercedes dealer om te vragen hoe groot de krukaspoelie van een slk is en hoe groot de poelie van die compressor is.
Je kunt dan berekenen hoeveel rpm die compressor in die auto maakt.
Kruskaspoelie (bv 160) / poeliemaat (bv 70) x aantal toeren motor = aantal rpm van de compressor.
Het lijkt mij overigens ook niet zo dat een mercedes nu meteen met een druk van 1 bar rond gaat rijden.. ik denk niet dat zo'n fabriek dat aan durft?
Maargoed, zal straks wel even horen of ik wat info kan krijgen daar.

Daarna ga ik weer even bellen met de man die nu met mijn auto bezig is.
Ik wil zo snel mogelijk rijden! :P

Alex Verloop

Jij wil rijden, en wij willen je zien rijden (en horen ofc :D).

Gl!

Dirk Kuipers

Dank u! :)

Net bij de mercedesdealer geweest..
Naja, die kunnen/willen niets vertellen....
Ga nog maar eens even goed googlen en vanavond maar ff bellen wat we nu gaan doen.

Alex Verloop

Tjonge wat een onzin... willen niks vertellen. Rij naar de dichtsbijzijnde sloop Dirk, en meet het allemaal zelf even op  !-!

EDIT: FIETS/LOOP/KRUIP/HUPPEL  :D

Dirk Kuipers

Rijen? ;)
Waarmee? ;)

:P

Jaaah, huppelen!  !-!

Alex Verloop

genoeg OT voor vandaag (excuses), heb voorgaande post aangepast

Dirk Kuipers

CiteerLet er wel op, dat je waterpomp, stuurpomp en dynamo zwaarder belast worden als ze zo'n hoge toerentallen gaan draaien

Ja dat klopt... Daar moeten dan ook grotere poelies op (in evenredigheid, als dat past).

De dynamo maakt volgens mij niet heel erg veel uit als i sneller gaat draaien toch? Of zal hij veel last krijgen van warmte ontwikkeling?
We doen daar denk ik wel een iets groter wieltje op, maar waarschijnlijk gaat het niet in evenredigheid met de krukaspoelie want dat gaat niet passen ben ik bang..

De stuurpomp zal wel moeten denk ik, anders zal de druk daar wel teveel toe nemen?
De waterpomp lijkt mij niet heel erg? Dan stroomt het water er alleen wat sneller doorheen? Naja, indien mogelijk dan gaan we hier ook wel wat voor fabriceren denk ik..

Het benzinepompverhaal is inmiddels alweer opgelost. Ik weet nog niet de precieze oorzaak maar het had met zijn aarde te maken zoals ik het begreep.

Als er tijd is gaan we de auto ophalen en dan eens kijken wat we met de poelies kunnen doen en hoeveel ruimte er is om de poelies te vergroten.

Wat me ook wel leuk lijkt is de poelies allemaal te berekenen en vervolgens laten maken van alluminium. Dan zijn ze wat lichter en kost het minder kracht ze te draaien (en dus meer pk's over! )
Maargoed, eerst maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn. :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev