Advertenties

Airco werkt niet

Gestart door Maarten Minkjan, 10 mei 2008, 13:59:41

Vorige topic - Volgende topic

Maarten Minkjan

Even een vraagje.

In mijn Megane 1.5dci met climate control werkt de airco niet meer. Of althans dat denk ik. De lucht in de auto wordt niet gekoeld en daarnaast zijn de buizen van de airco in de motorruimte ook warm in plaats van koud.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Gr. Maarten
Renault Megane 1.9 dci Dynamique Luxe - bj. okt. 2005

Birt

Dan denk ik dat het tijd wordt voor een service beurtje. Hoe oud is je auto en hoelang is het geleden dat je een servicebeurt voor de airco hebt gehad? Standaard beurten houden geen rekening met de airco. Dus je miet er wel opdracht voor geven zeg maar. Normaal gesproken moet de airco 1x in de 2 a 3 jaar opnieuw gevuld worden.

RdW

klopt, als de druk te laag is dan slaat de pomp ook niet meer in,

laten afvullen en controleren op lekkages...

matthew

Het is bij ons afgelopen week vol gelopen met airco's die niet werken van megane II,de meeste hadden een electrische storing door reeds eerder uitgevoerde ots van herprogrameren rekeneenheid.Hierin is een marge gesteld dat als het drukverschil te groot is er gelijk de beveilig inschakeld en de airco uitschakeld,dit is een software probleem.Voor de k9k motoren is er nieuwe software.

Het kan idd ook gewoon zijn dat er lek is en dat is gewoon even laten controleren.

A110

Hoi Matthew,

Bij ons is het ook volgelopen met airco problemen en de meeste waren inderdaad een elektrische storing, even wissen en het werkte weer. Wat doen jullie hieraan? Anders blijven de mensen terugkomen.

A110
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Leeuwarder

Laat je Airco testen, bij een airco center of dealer dmv perslucht. Door deze test kunnen ze nagaan of de systeem lek vrij is. vaak komt het voor dat de condenser gescheurd is (komt frequent voor a 250 eurie)

Maar meerderen hier van ons geven aan wat het zoal kan zijn. Rijd gewoon ff langs een testventer of dealer en je weet het snel. Voordat er nog meer schade ontstaat

matthew

Citaat van: A110 op 12 mei 2008, 18:12:28
Hoi Matthew,

Bij ons is het ook volgelopen met airco problemen en de meeste waren inderdaad een elektrische storing, even wissen en het werkte weer. Wat doen jullie hieraan? Anders blijven de mensen terugkomen.

A110
De meeste gewoon resette dmv de storing te wissen en een lijst bijhouden,wij hebben het al gemeld bij Renault nederland maar volgens Renault frankrijk hoort het zo.(stomme franzen)
Even nog een toevoeging alleen voor de k9k 732 is er nieuwe software.

wat doen jullie eraan?

A110

Wij wissen ze ook gewoon en verder niks. Je kan verder niks er zijn geen oplossingen voor.

A110
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

matthew

Even lichte wijzeging op mijn bericht:
Wij hebben bij een paar auto's de leiding van de condensor naar de verdamper vervangen,hier zit ook de druksensor op,Die paar auto's waarbij we dat hebben gedaan zijn tot nu toe nog steeds goed.(sommige rijden al een week of 4 rond).
Bij sommige k4m motoren zijn de bobine's met bougies vervangen.(dit kregen we wel als oplossing van renault).

Zakaria

Bij mij werkt de airco ook helaas niet, hij koelt niet en ik ga ervan uit dat die leeg is. Want als ik hem aanzet hoor ik een harde borrelende geluid van de motor vandaan komen, dus de beste niet meer aanzetten!
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Maarten Minkjan

Nou, de auto is vandaag naar de dealer geweest. Het bleek dat hij leeg was...dus ze hebben hem bijgevuld en een servicebeurtje gegeven. Dus nu doet ie het weer !-! en ben ik 150 euro armer  ;(.
Renault Megane 1.9 dci Dynamique Luxe - bj. okt. 2005

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev