Advertenties


Multiriem doormidden gebroken

Gestart door Leeuwarder, 9 mei 2008, 19:13:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leeuwarder

Hallo mede rijders en sleutellaars.

Heb een probleem. November 2007 zijn mijn spanrollen, de multiriem, distributieriem oa vervangen

Vandaag brak mijn multiriem ineens doormidden. De garage wist niet wat het exact was en verving deze vandaag weer door een nieuwe.

Reed 3 km en paf, brak weer doormidden. Nu staat mijn megane 2 1.5dci wederom bij de garage en wordt het zoals het nu lijkt, gratis gerepareerd.

Maar kan iemand mijn vertellen wat hier loos is? Spanrol vastgelopen?

Dirk Kuipers

Kon de garage je dat niet vertellen dan?

Leeuwarder

#2
nop hadden de riem vervangen en dacht dat het wel goed zat, volgens mij hebben ze niet echt gekeken waar het probleem vandaan komt. en kreeg als antwoord gaat wel es vaker stuk, in meer dan 5 maand?

Leeuwarder

#3
wat kan hier de eventuele oorzaak van zijn?

Leeuwarder

#4
Hoe zit het met de aircopomp?

Zit zo te denken, dat de aircopomp is vast gelopen (of heeft deze ook altijd een vrije loop)

Maar zit ook te denken of de spanrol aanloopt of scheef gemonteerd is (lager defect)?

elmar

Als je de riem vervangt moet je daarbij ook gelijk alle spanrollen en meeloop rollen vervangen.
Het lijkt mij als je de auto bij een Renault dealer hebt gebracht dat ze dit ook hebben gedaan.
Wat de reden is dat hij binnen 3 km weer knapt kan een aantal redenen zijn, kijk vooral naar de airco compressor en idd de poelie van de dynamo, die gaan nog wel eens kapot bij deze motoren.

Suc6

matthew

Deze heeft geen meelooprol,dus idd of dynamopoelie of spanrol zelf niet goed (misschien de verkeerde gemonteerd,heb dit namelijk een keer gezien als strander van een klant).

91-DR-BS

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn Megane 1.6 16V Cabriolet automaat 1999. Alleen is het zo dat de multiriem niet breekt, maar er een smalle strook vanaf wordt geslepen. De eerste keer heeft dat geresulteerd in het vastlopen van de motor (een stukje is met de distributie mee de motor ingetrokken). De tweede, derde en nu vierde keer alleen in een kapotte multiriem doordat ik het geluid ervan inmiddels herken en de auto onmiddellijk aan de kant heb kunnen zetten.

De eerste keer is alleen de motor vervangen. De tweede keer is de dynamo vervangen. De derde keer (al defect na minder dan 10km) is er een smallere riem (5 groeven) gemonteerd en nu dus weer pech (na ongeveer een maand - 800km).

Heeft iemand suggesties . . .

M@ttie

Het lijkt of 1 van je poelies niet in lijn staat waardoor de riem scheef trekt en stuk wordt gesneden!! controleer zorgvuldig de uitlijning van de poelies en of de riem overal in de juiste groef ligt.
Ga na of er schade is geweest aan de auto of misschien stuurpomp vervangen en poelie te ver of niet vergenoeg er op geperst!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

91-DR-BS

gaan we naar kijken, bedankt voor de snelle reactie!

John B.

Bij mijn Probe had ik t ook n x gehad, bleek er idd een poelie ( die van de airco ) defect te zijn!

matthew

Wat Mattie inderdaad zegt ligt de multiriem wel goed in lijn?Klopt de stuurbekrachtegingspoelie wel meer van ligt die niet te ver naar binnen of buiten,als je airco hebt en deze is ingeschakeld slingerd deze poelie dan niet,zijn span en looprol ook vervangen niet dat daar een versleten bij zit,deze moeten namelijk standaard met d riem vervangen ook mee vervangen worden bij de multisnaar.

91-DR-BS

Het enige wat we konden vinden is dat de as van de stuurpomp wat speling had. Was alleen te merken zonder dat de riem gemonteerd was 8)7. De stuurpomp is nu vervangen. Positief denken en ervan uit gaan dat het probleem hiermee is opgelost.

Allemaal bedankt voor het meedenken! !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev