Advertenties


achterbanden slijten scheef af.

Gestart door Roy, 8 mei 2008, 23:00:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Roy

hallo ik heb even een vraagje ik heb een coupe uit 1996.

Nu als ik mijn 17 inch velgen er onder heb zitten slijten mijn achterbanden aan de buitenkant van de band erg af.!

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Alex Verloop


matthew

ja maar achteras is niet uit te lijnen bij renault,je had dit probleem niet bij je andere wielen?

Roy

@ matthew

nee bij de 14 inch heb ik er geen last van..!

iemand anders nog een idee?!?!

Roy

kan het ook komen doordat de spoorbreedte anders is geworden en dat de banden dan anders zijn belast?

matthew

Zou idd kunnen maar dan moeten je wielen er ook schuin onder staan.

Ik zou even uitlijnen daar komt dan misscgien wel informatie uit waar je wat mee kunt.

Of je rijdt met een veel te lage bandenspanning.

Roy

@ matthew

als ik acht de auto sta ben ik er eigenlijk van overtuigt dat ze juist andersom er scheef onder zitten. (dat ie meer op de binnen kant staad.)
en de buiten kant slijt snel af.!

verder heb ik 205-40-r17 er onder zitten en die staan op 2.4 bar.! (moet hard genoeg zijn toch?)

al vast bedankt

Stefan

2,4 is hard zat ja in principe Y

Misschien nog heel ietsjes harder (2,5 / 2,6) doen?
Maar denk niet dat dat zoveel scheelt eigenlijk.. :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rmc_Jelluh

zou het ook aan de velgen kunne liggen, daar dacht ik aan..

echter wat voor dan ?? of even velgen van voor naar achter en andersom ...

tis ma een idee..

Ellens

Mijn ouders hebben een aantal jaar geleden een Megane Break gehad uit 2002, die op de standaad velgen stond, deze had ook last van dezelfde slijtage waar jij het over hebt.

We hebben er toen geen oplossing voor gevonden...

Roy

@ Jelle tjah.. heb ze al een keertje gewisseld, maar dat kwam omdat ze voor wat verder waren versleten.. verder zijn de velgen goed (bijna) 100% zeker dat ze helemaal recht zijn.! (zijn onbeschadigt,)


@ Ellens van de megane in 2002 is het wel een bekend probleem bij ons.. kwaaltje van de megane 2 

Ellens

Citaat van: Roy op 25 mei 2008, 23:06:05
@ Ellens van de megane in 2002 is het wel een bekend probleem bij ons.. kwaaltje van de megane 2 

Het was een Megane 1 Break :P en ik heb me vergist want hij was van 2001  8)7 De 307 die ze nu rijden is van 2002   l-

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev