Advertenties


spuiten interieur

Gestart door rik, 31 januari 2005, 19:24:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

peterachterop

Primer is de hechtlaag. (je zou ook kunstof hechter kunnen gebruiken).
De door jou benodigde kleur lak.
Blanke lak.

Kier

Nu wil ik een vrij lichte lak (gris boreal?) spuiten op een donker ondergrond... dekt dat wel? of moet er een lichtere grondlaag onder?

Bvd.
Kier

Timo Zuiderduin

Ik zou zeker een hechtprimer gebruiken!!
als je op het kale onbehandelde materiaal moet gaan werken heb je die hechtprimer nodig.
deze is zo dekkend dat de kleur van het materiaal in een later stadium niet meer zichtbaar is.

p.s. vergeet niet tussendoor de boel op te schuren met een heeeel fijn schuurpapiertje!! dan krijg je het beste resultaat!!

LET OP!!! als je nooit zelf iets gespoten hebt en je wilt grotere oppervlakten spuiten in metallic lak, altijd vanuit 1 hoek spuiten met een constante afstand. anders krijg je een heel leijk wolkerig resultaat en dat is zonde van al het werk!!

V.

ik ga mijn interieur ook opnieuw doen. bij mij is het beginnen bladeren omdat men ex verloofde haar zoontje de stukken een goed circuit vond voor zen autootjes. kga het deze keer in kameleonkleur doen denk ik

het opschuren, is dat met een fijne korrel droog of met een 1000 met water?
kheb bij men vorige auto gewoon droog opgeschuurd met fijne korrel en je zag dat het ni echt egaal was.

greetz,
V.

wess

360 / 400  :D 1000 is wel erg fijn

Timo Zuiderduin

Ik zou zelf een 1000 met water gebruiken!!
zelf heb ik vrij veel scootertjes voorzien van een nieuw kleurtje en die heb ik ook altijd op die manier bewerkt.
nooit klachten gehad over de resultaten. zommige echt 5 jaar geleden en daar zit de kleur nog steeds goed op!!

vergeet overigens ook niet om alles echt goed vetvrij te maken,... anders kan je nog zo mooi spuiten maar je kan het vergeten dat je lakje er goed op blijft zitten.!!

V.

das waar.
het rottige is dat die plasticonderdelen in een heel vettig bad gelegen hebben bij renault. dus wel effe lastig om in 1keer vetvrij te krijgen hoor.
ik heb de vorige keer 3verschillende produkten gebruikt, maar geen enkele was eigenlijk goed.
heeft iemand van jullie een degelijk produkt om te ontvetten?


Joost-cabrio

als ik wat moest ontvetten gebruikte ik gewoon remreinger, en dat heeft bij mij altijd zeer goede resultaten gegeven, oke ik weet als je een bumper met remreinger moet doen heb je wel wat bussen nodig, maar voor die kleine deeltjes kan dat makkelijk ;)

V.

ach, remmenreiniger kost nu ni echt veel per liter h?.
ik betaal 1l ongeveer 5euro en daar kom ik toch wel mee toe om meer dan 1bumper te kuisen hoor
ik heb iemands goede raad opgevolgd en men motorblok ermee gekuist. werkt perfect.;-)
ik wist wel niet dat je er die plastic onderdeeltjes van je interieur ermee mocht ontvetten.

Remco_B

Iemand een idee wat het kost als je de deuropeners (binnen), handgrepen en je middenconsole van je dashboard laat spuiten?????? MIjn auto staat al bij de spuiter dan voor andere dingen oa spoiler, spiegels, deuropeners (buiten), achterlichten e.d.

Dus m'n deurpanelen moeten er toch al af.

Weet iemand trouwens hoe je dat midden gedeelte van je dashboard, dus waar je radio, verwarmingsbediening enzo inzit los krijgt???

Timo Zuiderduin

als je dat spul in dezelfde kleur wilt laten spuiten zou ik hte gelijk mee laten nemen en kijken of je een mooie deal met de spuiter kan maken.
als ze in een andere kleur moeten zou ik het lekker zelf doen,.. zijn kleine oppervlaktes dus niet moeilijk om zelf te spuiten en een goed resultaat te krijgen.

Jan van Heteren



die middenconsole waar de luchtroosters in zitten moet losgebroken worden dus bedenk goed waar je aan begint
je kunt em dus niet op de originele manier weer vastzetten

maar het kan wel.............. ;D :)
Meganomaniac

Remco_B

Weet je zeker dat het niet anders kan???? kan me niet voorstellen dat je de zaak moet "slopen" om het eruit te krijgen.

Robin

Gaat je echt niet lukken zonder slopen. Het gedeelte waar je luchtroosters inzitten en je radio dit met een soort pennentjes aan je dashbord en die pennetjes zijn verhit zodat het plastic aan elkaar is gesmolten.

M.V.G

Tuned

dus zullen dat weer je kit punten worden toch?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev