Advertenties


Aantrekkelijke performance tuning?

Gestart door Dee-ehn, 30 april 2008, 14:11:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Christian de Vriend

Citaat van: fluissie op  1 mei 2008, 11:08:53
CiteerHoe weet je dat het niet werkt?
Hoe weet je dat je meer moet aanpassen?
En hoe weet je dat het veel geld kost?

en hoe weet jij dat dan?

beetje kort door de bocht jochem (maar dat heb jij wel vaker)
als je geen zin in een discussie heb gaat dan lekker ergens anders heen

maar om nu dee-ehn te helpen:

chippen zal ook wel niet zijn wat hij bedoeld als ie er niet teveel geld aan wilt uitgeven....

bouw het anders op......

je wilt iets meer acceleratie vermogen

begin met een 57-i luchtfilter kitje, betere bougies + kabels, katvervanger enz....

het is niet super schokkend wat het met je vermogen doet maar je merkt het wel
chippen zal ook niet echt schokkend zijn... maar is een grotere uitgave in 1 keer






Daar doelde ik ook op,alhoewel ik vind dat K&N zn filter dicht bij de motor plaatst,ondanks dat er bij de 8v motoren genoeg ruimte is om het filter verder van het blok te verwijderen,door het verplaatsen van het filter kreeg ik 4pk (oke niet veel,maar toch)winst,maar het koppel was wel aanzienlijk hoger,en het reargeren van de motor voelde je ook,het werd me toen ook aangeraden toen die op de dyno stond,helemaal idiaal zijn throtlebody's,maar dan ga je over een heel ander kostenplaatje praten.

Persoonlijk verkies ik een 8v boven een 16v,jammer genoeg leveren ze niet zo veel vermogen,maar geven wel lekker veel koppel onderin.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dirk Kuipers

Een 8v boven een 16v???
De koppel onderin van een 8v is volgens mij echt niet hoger dan een 16v hoor....

Marcelo

nee volgens mij ook niet  :neen:
weleens in een 16v gereden???

Roy S.

Mijn oude renault clio RSI (1.8 8v) heb ik laten chippen. Maar daarvan vond ik het resultaat tegenvallen. Als ik van te voren het resultaat had geweten had ik het waarschijnlijk niet gedaan.

Mijn oude opel corsa A C20XE (2.0 16v) deed het een stuk beter. Die heb ik ook laten chippen. En icm een volledige sportuitlaat (inclusief spruitstuk) open filter en verhoogde brandstofdruk liep die echt een stuk harder. :)

Dit is mijn ervaring... o-)

matthew

Het verschil tussen een 8v en een 16v is wat remko zegt.

Mijn ervaring is met een 2.0 8v,deze heb ik naar 3 jaar rijden laten chippen het aantal pk's wat je erbij krijgt is een pk of 8a9 maximaal maar mijn koppel was 10%tot 15%gestegen en dat merkte ik goed hij reed gewoon net wat spoeler dus fijner.Het kostte me wel 620euro.
Mij was het dat wel waard maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Voor Roy was het het dus niet waard achteraf gezien.

Zelf ben ik er wel van overtuigd (mede door de chiptuner waar ik ben geweest(achterbergmotorsport))dat een openluchtfilter eigenlijk alleen echt zin heeft als die ook goed koude lucht kan aanzuigen,want warme lucht is slecht samendrukbaar en heb zelf ook een openfilter op mijn megane gehad en later weer gewijzigd naar origineel met k&n vervangingsfilter en bij open filter was de luchttemperatuur 64graden en gesloten 44 graden best verschilletje dus.(via uitleesapparetuur van de dealer gemeten).Nou moet ik wel zeggen dat ik mijn openluchtfilter niet helemaal naar een hoek had gebracht waar die beter koude lucht kon pakken.

Verder zou je met een spagetti spruitstuk ook nog vermogenswinst kunnen behalen en eventueel een sportkat dan gelijk.

Ik heb zelf geen ervaring met andere bougies en bougieskabels maar volgens mij lereraren motorvoertuigentegniek op school kon je dit als je dit alleen deed voor vermogenswinst naar het rijk der fabelen toe in combinatie met meer motortuning zou het iets pietsie meer zin hebben.

Zou je alleen een andere nokkenas doen dan heb je alleen op een klein toerenstukje meer vermogen en de rest zelfs minder!
Dan zou je dus de hele cilinderkop moeten aanpassen d.m.v.grotere kleppen en een andere koppakking vlakke etc.
Dit heb ik ook van achterbergmotorsport,en die weet wel waar die over praat want die tuned al jaren renault voor de racerij.

Voor mezelf had ik het ook opgevragen en kwam ik op 45ooeuro uit voor cilinderkop aanpassen (grote kleppen ,andere nokkenas)vliegwielafdraaien en andere chip(daar op afgeregeld).

Ik hoop hiermee de topic starter iets meer duidelijkheid te hebben kunnen geven.

Christian de Vriend

Citaat van: Marcelo op  1 mei 2008, 23:03:40
nee volgens mij ook niet  :neen:
weleens in een 16v gereden???

natuurlijk heb ik in een 16v gereden,zowel 1.8 als 2.0 tis gewoon dat die niet echt leven onderin,tot de ze boven de 4000 toeren komen,dan gaat het als en gek te keer.

toch blijf ik erbij,de enigste keer dat ik een 16v zou nemen,is als een een turbo op zit,die zorgt er wel voor
dat die onderin snel oppakt.

en om te reargeren op de reactie hierboven,ben ik het helemaal mee eens dat openluchtfilters alleen nut hebben,als ze op een goeie plek zitten,waar er koude lucht bij kan,voor clio's is dat best een probleem,de meeste werken dan met vervangings filters.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev