Advertenties


Audio System + Steg (Phase 3 - audio)

Gestart door wwwebFred, 20 april 2008, 12:33:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wwwebFred

Na een maand of 9 zonder subwoofer en versterker te hebben rond gereden(sinds de aanschaf van de Megane) en eigenlijk al die tijd twijfelen of ik mijn oude set in zou bouwen, ben ik eens rond gaan kijken voor wat nieuws. Zo ben ik terrecht gekomen bij een audio zaak bij mij in de buurt. Zij doen veel aan wedstrijden mee en hebben dit jaar zoal 29x 1ste plaats, 9x 2de en 8x 3de plaats behaald op competitie wedstrijden. Gelukkig stonden al hun demo/wedstrijd wagens op het moment dat ik daar langs ging op het terrein en heb dan ook even mogen kwijlen op al het moois dat in de Suzuki Swifts gebouwd zit. Het geluid dat die gasten kunnen produceren met zo weinig ruimte is echt angst wekkend.
Voorbeeld:
1980 Watt RMS met maximaal vermogen al vanaf 11 Volt accuspanning.


Na al dit moois te hebben aanschouwd en natuurlijk beluisterd, heb ik er toch maar voor gekozen om mijn audio ook in deze auto van een flinke upgrade te voorzien.

Het volgende is besteld en zal 2-5 ingebouwd gaan worden:

Voor:
Audio System X--ion 130Fl
2-Weg Composystem
2x 110/80 Watt · Kevlarmembraam,
4 Ohm · 25mm Tweeter · inboudiepte: 32mm


Steg 2.01
2x 105 Watt RMS @ 4 Ohm Stereo
2x 205 Watt RMS @ 2 Ohm Stereo
2x 365 Watt RMS @ 1 Ohm Stereo
1x 410 Watt RMS @ 4 Ohm Mono
1x 730 Watt RMS @ 2 Ohm Mono
Formaat: 250 x 232 x 56 mm


Achter:
Audio System X--ion 12 BR-2
2x 42l Doublebassreflex
2x 900/600 Watt · 2x 30cm X--ion 12 Subwoofer
MDF-kist
Formaat: l=88cm · h=36,5cm · d1=34,5cm · d2=47,8cm


Steg 2.02
2x 155 Watt RMS @ 4 Ohm Stereo
2x 305 Watt RMS @ 2 Ohm Stereo
2x 555 Watt RMS @ 1 Ohm Stereo
1x 615 Watt RMS @ 4 Ohm Mono
1x 1110 Watt RMS @ 2 Ohm Mono
Formaat: 340 x 232 x 56 mm


Je snapt, ik kan niet wachten om dit alles in mijn eigen wagentje te kunnen beluisteren.

PS.: Zal na de inbouw wel een paar fotootjes plaatsen van hoe het geworden is.

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

wwwebFred

Eindelijk is het dan zo ver. En moet zeggen ... dit gaat zo ongelofelijk hard en blijft zelfs tot z'n max loep zuiver.












wwwebFred

#3
O de Fl (flatline) speakers zijn trouwens vervangen door hun grotere broers. Met een minimale aanpassing bleek namelijk een normaal formaat speaker er gewoon in te passen.

Voordeel, een nog voller geluid en nog meer vermogen en dat gewoon voor dezelfde prijs :)

Audio System X--ion 130
2-Weg Composystem
2x 130/90 Watt · Kevlarmembraam,
4 Ohm · 25mm Tweeter · inboudiepte: 54mm

Jacob

Ziet er inderdaad wel uit als een krachtige installatie.  !-! _o_

Vind het persoonlijk alleen zo jammer van de kleine kofferruimte die dan overblijft.

wwwebFred

Ìk gebruik de ruimte voor de rest toch nergens voor, rij meestal alleen in de auto, dus kan altijd nog de achterbank gebruiken om iets te vervoeren. En mocht ik het echt nodig hebben, dan haal ik de kist er wel even tijdelijk uit.
Mijn vorige auto had nog minder ruimte (opel tigra) . Heb daar zo'n 4 jaar een sub achterin gehad en die heb ik ooit eenmalig eruit gehaald. En dat was om een bodykit thuis te krijgen, meer niet.

De kans dat deze eruit gaat is dus heel klein. Misschien ook eenmalig voor een bodykit :D

michel81

ziet er zeker erg mooi uit zo  !-!.
maar ben wel erg benieuwd welke aanpassing ze hebben gedaan om een inbouw diepte van 54 mm te krijgen.
zou dit graag willen weten omdat ik zelf ook zit met de inbouwdiepte in de megane.
dus graag hoor ik het van je en heb je er ook foto's van dan van die aanpassing.
groeten michel.

wwwebFred

Ik zal vandaag de speaker er even uithalen en een fotootje posten.

michel81


wwwebFred

Hier issie dan. Zoals je ziet is er niet zo heel veel weg gehaald, eigenlijk alleen het randje bovenaan.
Beetje met de dremel beunen en dan moet het lukken.

michel81

en je raam gaat dan goed open als de inbouwdiepte 54mm is dacht dat dat altijd 45mm was tot het glas .
maar ziet er goed uit hoor

wwwebFred

Het raam kan zonder probleem open. Loopt nergens aan ofzo.

Erix

tipje: maak wel even een soort afdakje zodat er geen regenwater op de speaker-aandrijving terecht komt.
ZX-Audio · the finest audio products around

matthew

Ja dat moet zeker gebeuren daarom moet je het eigenlijk ook niet wegsnijden anders krijg je zelfs water in je deurbakken straks.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev