Advertenties


carterplug?????

Gestart door scenic2, 19 april 2008, 15:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

scenic2

even een vraagje vandaag het koelsysteem ververst alles goed gespoeld nieuwe thermostaat geplaatst helemaal toppie  !-!alles is weer tiptop in orde.
ik wou gelijk ook de olie verversen en oliefilter vervangen nou krijg ik die >:D carterplug er niet uit. :neen:
welke maat is dat eigenlijk ik heb verschillende sleutels maar geen één past er lekker in :?.
mischien dat jullie me op weg kunnen helpen ik word hier een beetje  >:( van.

Niels van Dijk

Daar heb je een speciale sleutel voor nodig. Dus zou andere dingen niet proberen voordat je hem kapot draaid. Bij de dealer zijn deze sleutels in iig te koop.

JanH

Brezan verkoopt deze in ieder geval ook als dop uitvoering om op een ratel te gebruiken. In ieder geval pas de "universele" van Gedore er niet op.
En zoals mijn voorganger vermelde, enkel goed passend gereedschap gebruiken!!!!


scenic2

Dank je wel voor de reactie. !-!
maandag maar even naar de brezan voor een sleutel(dop).
Ik heb ook de sleutel van gedore maar zoals jullie al melde past deze niet
volgens mij is de plug al niet best meer dus het zal nog wel een getob worden.

JanH

In dat geval heel voorzichtig te werk gaan en direct vervangen door nieuwe!

Dirk Kuipers

Ik heb er een platte schroevendraaier in gestopt (schuin) en toen los gemaakt. Vervolgens heb ik er een moer op gelast, zodat ik hem met een sleutel of dop simpel los kan maken...

scenic2

vandaag bij de brezan geweest had niet de sleutel op vooraad  ;(dus de stoute schoenen aan getrokken en op naar de renault dealer. o-)
auto op de brug en wat blijkt ook hun kregen hem niet los l- de sleutel die daar voor is paste ook niet.
rara  8)7wat zit er voor een plug in mijn carter deze hadden ze ook nog nooit gezien.
ik weet het nu ook niet meer ik denk dat er niet veel anders op zit dan uit te boren. >:(

Dirk Kuipers

Maak er anders eens een foto van.. :)

Reinier Goorden

Uitboren is echt een laatste optie hoor, je wil vast geen spanen achter je karterdeksel. Fotoooootjuh Y
Bij ons op de zaak is er altijd maar 1 motto als iets nie los wil, der moet wat gebeuren,............breken of...................(je begrijpt wat ik bedoel :q )

Paul

Met een hamer en beitel kun je bijna alles maken ;)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Reinier Goorden

Het eikhamertje, das zo een met een hele lange steel 8)7

JanH

Hamer, beitels??? 8)7

Dit is toch geen LandRover Forum??? (Mijn vorige liefde!)

Even een paar quotes betreffende LandRovers
- Don't get mad, get a bigger Hammer!
- If it ain't leaking, it's empty!

Even serieus nu! Wees erg voorzichtig met de carterplug! Ben eigenlijk wel erg benieuwd wat er aan de hand is.

Rmc_Jelluh

en anders en complete nieuwe carterpan ???

met plug waar je een sleutel voor heb....

ik ben ook benieuwd... fotooo.... ??

Nick Mattheus

kan je hier geen bevestiging of iets dergelijks oplassen terwijl deze gemonteerd zit?

misschien gewoon een speetje geven zodat je er gemakkelijk met een beitel of een schroevendraaier achter kan grijpen zoals paul al zei?
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

scenic2

zaterdag gaat hij weer op de brug en zal ik er ook een foto van maken.
wat er ook gebeurt maar er uit zal die Y.
met geweld .......je een ezel zegge ze dan.
de binnen kant van de plug loopt taps toe is geen vierkant geen inbus en geen torx opgemeten loopt hij van 5,5 mm naar 7 mm toe.
het lijkt wel een soort 5 hoek een heel vreemd ding in ieder geval.
bij renault zeiden ze ook dat hij heel diep in het carter lag :?
word dus vervolgd

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev