Advertenties


Bijstellen zonnedak

Gestart door plattie, 14 april 2008, 14:49:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

plattie

Goedemiddag,

Ik stel de vraag hier maar even omdat de garage mij nog steeds laat wachten op een antwoord. Ik rijd in een Megane II (2003) met een zonnedak/panoramadak. Nu is het 't geval dat boven de 110 km/uur een irritant windruis bij het electrische zonnedak vandaan komt. Nu is dit enigzins opgelost d.m.v. een tochtstrip maar in de loop van de tijd komt het weer terug. Ik heb het idee dat de achterkant van het zonnedak door de wind als ware wordt aangezogen/opgetild. In gesloten stand staat de achterkant ook ca 4-6 mm boven het dak. Heb dus het idee dat hij niet meer goed aansluit. Is het mogelijk om het zonnedak bij te stellen zodat deze wel weer goed sluit? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Als ik alsnog antwoord krijg van de garage laat ik het hier wel weten.

Renier

Het windgeruis is volgens mij een bekend probleem, ik heb er vaker over gelezen op verschillende fora. Niks aan te doen naar ik begreep. :neen:

Zie oa hier:
http://www.meganeownersclub.co.uk/forum/viewtopic.php?f=2&t=6895
http://www.meganeownersclub.co.uk/forum/viewtopic.php?f=2&t=1943

matthew

Gaat het om een gewone megane of een scenic?

Renier

Er staat in de eerste post "Megane II", dus zal wel een Megane zijn  ;)

Marc H.

Ik heb ook zo'n panaromadak, maar heb hier geen last van. Ik lees dat bij jouw dak in gesloten toestand dit 4-6 mm boven de rest uitsteekt, dit is bij mij niet het geval.

Ik denk niet zozeer dat je het dak aan de achterkant moet of kunt bijstellen, maar meer dat het dak niet ver genoeg naar voren wordt getrokken, zodat hij nog een beetje blijft openstaan in de kantelstand (stand 1 van de schakelaar) en dat je de afstelling dus bij de motor moet doen. Maar nu reageer ik even puur vanuit mijn technische kennis.

Succes met de oplossing, ben wel benieuwd.

plattie

De garage heeft net contact met me opgenomen. Het moet volgens hun wel iets bij te stellen zijn. Heb zelf idd ook het idee dat hij niet goed/ver genoeg wordt dicht getrokken. Zal een dezer dagen bij de garage langs en dan zullen ze er een blik op werpen. Wordt dus vervolgd...

matthew

Ik weet niet zeker of het voor de gewone megane ook is maar bij de scenics met panorama dak die last hebben van suizen wordt een iets kortere dakraamgeleider gemonteerd zodat die strakker aantrekt en een nieuw rubber,dus misschien is dat ook mogenlijk voor de gewone megane.

plattie

De megane is net weer terug van de garage. Het probleem ligt volgens hun aan speling in de scharnieren van het dak, en dan voornamelijk de achterste twee. Twee nieuwe scharniertjes en het is weer opgelost zul je denken. Het probleem is helaas dat de onderdelen niet los worden geleverd. Het zou dus een heel nieuw dak a EUR 1500,- moeten worden. En dat is natuurlijk te veel van het goede. Dus ben nu op zoek naar 2de hands scharnieren. Maar deze zijn erg schaars blijkt. Moet net een schade auto hebben ofzo waar hij toevallig in zit. Dus als een van jullie nog één weet houdt ik me sterk aanbevolen!

A110

Wij vervangen die schanieren regelmatig gewoon los een setje van 2 stuks voor links en rechts achter.

Ik ben morgen toch op de zaak kijk ik gelijk even of ik de nummers kan opzoeken. Hang me er niet aan op want het is heel druk dus weet niet of ik eraan toe kom.

A110
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

plattie

A110,

dat zou super wezen! Ik ben erg benieuwd! Alvast bedankt!

groeten Erik

A110

Hier de nummers van die schanieren: het is een set dus je hoeft er maar 1 te bestellen.
7701 209 744 dit nummer is voor een Megane II met zonnendak en een glazendak aan de achterkant. Prijs weet ik niet maar zal rond de €100,00 liggen.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Zorg ervoor voordat je het gaat bestellen dat ze het bestelnummer nog even voor de zekerheid controleren. Anders moet je je kenteken even aan mij door mailen dan zoek ik ze helemaal voor jou auto op.

A110
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

plattie

Probleem opgelost!

Dankzij A110 z'n advies is het probleem met het zonnedak opgelost. Heb de desbetreffende schanieren bij de dealer besteld en er zelf ingezet. Volgens de garage zou het ong. 600 euro kosten als hun het zouden doen. En dat voor achteraf gezien een klein uurtje werk. Ben dus erg blij met A110 zijn kennis en advies, zodat ik het zelf heb kunnen doen en dus flink wat bespaart! Super!

RdW


A110

Ik probeer gewoon iedereen een beetje te helpen. Als je handig bent kun je een hoop zelf doen. Niet teveel natuurlijk anders heb ik straks geen werk meer  :D :D.

Jeroen (A110)
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

RdW

en daar mag best af en toe is een schouderklopje voor gegeven worden... Y

ga zo door zou ik zeggen... :q

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev