Advertenties

Yellow rmc

Gestart door peterachterop, 15 september 2004, 00:52:39

Vorige topic - Volgende topic

peterachterop

Vandaag maar eens de playstation vastgelegd.

Playstation in de houder.

Omvormer achter het handschoenenkastje.

Vandaag heb ik mn veerpoot (standaard zwart) afgeschuurd en compleet gepolijst.

Op weg naar huis nog even de ondergaande zon vastgelegd.

peterachterop

Afgelopen weekend onder motorkap begonnen met het verfraaien van het een en ander.
Aangezien het oog daar tot voor kort alleen een K&N filter zag en verder een standaard smerige motor heb ik deze maar eens aangepakt.

Ik ben begonnen met t strippen van een aantal onderdelen.
-Koelvloeistof reservoir.
-Reservoir voor de olie vd stuurbekrachtiger.
-Deksel en houder van de computer.
-Complete bak waar de zekeringen en stekkers bij elkaar komen.
-Hitteschild spruitstuk.
-Afdekkap van de motor.
-Gelijders van de bougie kabels.
-Scherm welke bij de sluiting van de motorkap zit.

Daarna de binnenkant waar je normaal niet bijkomt grondig schoon gemaakt met stoom.
Hierna gelijk maar even een was laagje daar aangebracht.

Nadat alles gespoten was (chroom look) heb ik t de volgende dag weer terug geplaatst.

Als laatste nog even een kleinigheidje aangebracht om het af te maken.

peterachterop

Donderdag avond naar de premiere van the fast and the furious tokio drift geweest.

Een aantal mooie fotos geschoten met de coupe.

peterachterop

Eindelijk mn dash afgemaakt.
Na lang rond te hebben gereden met een basis ondergrond dan toch de uiteindelijke lak erop gekregen.

Ivoor wit.

De rest van het dashboard, handschoenenkastje ed) zijn allemaal bekleed met zwart alcantara wat een nette look geeft.
Bovenin het dashboard bij de voorruit zijn 4 gele ledjes geplaatst welke de raamband, Yellow RMC, in het donker doen oplichten.

peterachterop

Zo het leuke nieuwtje.

Een aantal maanden geleden werdt ik benaderd door Bert Jan (op t forum ondder de naam Birt).
Dat hij binnenkort ging trouwen etc etc en of ik mijn auto die dag te leen wou doen als bruidsauto.

Dat is na het enige papierwerk ook doorgegaan en vandaag was voor hem de groote dag.

Zojuist de auto opgehaald en binnenkort komen de fotos van "de" dag hier te staan.

peterachterop

Eindelijk zit de xenon verlichting er dan in.

Samen met Pa een ochtend aan t zwoegen geweest. We hebben gelijk alle kabels netjes opgeborgen.

Tevens heb ik gelijk een F.A.Q. geschreven over het inbouwen van de set.

peterachterop

Na een lange stilte rond de coupe nu een kleine sneek preview van wat er gebeurd is.
De wintermodus is nog steeds in volle gang.

Motorruimte wordt helemaal aangepakt
Lampen voor zijn gespoten
lampen achter zijn gespoten
complete interieur is gespoten
uitlaat gaat veranderen.

peterachterop

Afgelopen oktober 2 dagen na de vakantie in the states is mijn coupe een dag bij bertjan (birt) geweest.

Voor de vakantie hebben we een deal gemaakt dat hij de auto voor zijn trouwerij mocht gebruiken als trouwauto.

Is een foto van een foto helaas.

peterachterop

Een paar klein dingetjes welke gedaan zijn.

Zilveren randje vd angeleyes meegespoten.
Achterlichten (lekus) gedemonteerd en in kleur gespoten.
Afdekplaat voor de motor gemonteerd.
lage spoiler van edwin (leon) gemonteerd.

Dashboard is er nog uit, tft gaat in de koffer en voorin komt een 2e din ingang voor een klapscherm.
Velgen worden gepolijst voor de ects maar daarvoor komen er geen fotos meer.

peterachterop

Nou hehe. Het heeft even geduurd voor ik weer eens met een update van de coupe kwam.

Als eerste zijn half januarie de velgen naar siddeburen verhuisd en hebben daar 3 dagen overnacht.
Ze zijn helemaal stoeprandschade vrij gemaakt en het velgbed is hoogglans gepolijst.
Het bedrijfje waar dit gebeurd is is cultwheels (www.cultwheels.nl) een zaakje wat een uit de hand gelopen hobby is geworden.
Het was dan ook even zoeken naar het pand wat uiteindelijk een groote garage was. Als je binnenkomt is het 1 zwarte bende overal polijstpasta en ijzerschaafsel.

Maar als je op zolder komt of onder de doeken kijkt zie je de glans in de donkere ruimte.

Waarschijnlijk zal het niet lang duren voor het hart vd velg gespoten gaat worden ook bij cultwheels.

Verder had ik in februarie een ander scherm gekocht welke in het dashboard moest komen en wat minder op zou vallen als ik niet in de auto ben.
Het is een 1-din klapscherm geworden welke dus in de ruimte van een radio past.
Het oude tft scherm is eruit gegaan en heeft een plekje in de kofferbak gekregen puur voor de show.

Het dashboard is helemaal ontdaan van het oude polyester en plamuur. we hebben een mal gemaakt van mdf en hebben hier een dummi van de unit gemaakt en deze erin geplaatst.
Hij is recht boven de radio gekomen en zit er nu ook veel strakker in dan het losse scherm.
Ik had dat scherm er te vlug in gezet en alles is te snel gespoten.
Nadat we alles er in hadden gepolyd en we de dikste plamuur laag erop hadden zitten ben ik veel wezen schuren totdat het zo glad was als een spiegel.

Hierna heb ik het dashboard deel 10 dagen laten drogen wat ik dus niet bij de 1e pogoing had gedaan waardoor er gasbelletjes onder de lak kwamen.
Hierna is het geheel opnieuw gespoten en voorzien van krasvaste blanke lak.
Tevens is het deel waar de verwarming in zit aan het dashboard vastgezet en is het op de asbak na 1 geheel.

Naast het klapscherm is nu ook een 12 voltmeter geplaatst welke schuin naar de bestuurder is gericht en een mooie bolling op het platte deel geeft.
Bij de vorige opzet kreeg ik veel reacties dat er naast het scherm een te groot leeg vlak zat.
Aangezien de voltmeter vanuit de kofferbak is gekomen is deze nu beter tot zn recht.

(je ziet links nog wel schaduwen, dit komt doordat het klokje nog niet terug was geduwd aangezien deze nog aangesloten moest worden).

Gisteren is alles aangesloten en hebben we gelijk onder het dashboard en achter de radio alle kabels vervangen en alle koppelingen gesoldeerd en van een krimpkousje voorzien.
Er zitten nu 2x zo veel kabels achter doordat het 2e din apparaat ook al deze kabels gebruikt.

Het zit er nu veel opgeruimder achter en alles past nu ook zonder moeite.

Een overzicht.

peterachterop

Nog wat fotos in t lekkere zonnetje.

Kofferbak nu ook duidelijk erop.

En de gepolijste velg tijdens het rijden.

peterachterop

Pano side.

Yellow rmc.

Golden.

peterachterop

Afgelopen weekend had Car Audio Jansen in Hoogeveen een open dag.
Diverse wagens waren hierop afgekomen. De db wedstrijden zijn niet mijn ding maar voor show and shine ging ik met de eerste prijs naar huis.

peterachterop

En 3 weken later kom ik met de 3e prijs naar huis voor show and shine.
Drogeham had een heel groot opgezet evenement, voor het hele verhaal en fotos zal er morgen een verslag van ons bezoek komen in het betreffende topic hiervoor.

peterachterop

afgelopen zondag begonnen met de audio uit de kofferbak te halen.

De opzet wordt compleet anders.
Morgen komen de eerste spypics, voor degene die een idee willen krijgen (het wordt zoals de demo wagen van Hertz.

Zoek en gij zult vinden.

update. 28 juni.

vandaag de gehele setup opgesteld en vannochtend ingespotenmet purschuim.
Vanmiddag begonnen met uitvijlen van devorm en morgen vroeg de 1e laag polyester leggen.

Het leder zal worden afgewerkt met dezelfde rode piping strips als in de Hertz wagen aangezien dit goed bij de xplod sub past qua kleur.

Het geheel bestaat uit 3 stukken.
middenstuk waarachter een nieuwe sub kist zit met in de kist tussen schotten.
linker en rechter stuk waar de zijwanden komen.
Waarschijnlijk komt er in 1 vd zijkanten het scherm terug.

Ik wou eerst de versterkers ook in t zicht maken in de kofferbak maar heb nu een ander idee om t mooi weg te werken samen met de playstation.

de achterbank komt er namelijk niet meer in.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev