Advertenties

Gekraak achterklep!!!

Gestart door Zakaria, 13 april 2008, 02:06:49

Vorige topic - Volgende topic

Zakaria

Heren.

Mij achterklep kraakt bij onverharde weg, het is bijna constant krak krak en krak erg vervelend! l-

Ik heb zojuist die klem versteld waar die in valt, iets minder de gekraak(de klep valt wel wat stroef dicht) maar de gekraak is er nog?

Ook als ik van buiten af op de klep druk dan krijg je het gekraak te horen! Dus het komt van de achterklep!
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Renier

Heb dit ook gehad, heel irritant, omdat de auto verder zo lekker stil is, om gek van te worden. 8)7

Ben er enkele keren mee terug geweest naar de dealer, maar die kon het niet oplossen. Ze hebben o.a. het achterklepslot vaster gezet en een losliggende (niet gebruikte stekker) in de kofferbak vast gezet. Ook de hele kofferbak bekleding is nagegaan om de rammel te zoeken. Allemaal geen resultaat. Tot ik een keer met de achterklep open reed en geen gerammel hoorde. Het bleek dus dat de achterklep rammelde in het slot. l-

Ik heb dit uiteindelijk zelf heel simpel kunnen oplossen door 1 kant van een stuk zelfklevend klittenband (het zachte onderdeel zonder de weerhaakjes) om de "pin" van het achterklepslot te plakken, zodat dit wat dikker is. Het gaat om het deel wat je ziet zitten bij de bumper, waar de achterklep invalt. Als je de achterklep dan in het slot gooit heeft hij niet meer de ruimte om te rammelen. Nu rij ik al een jaar zonder rammels, een verademing.  :) :)

Zakaria

Het is wel een beetje moeilijk als ik het zo lees, wel een duidelijke uitleg. Maar blijft nog even een zoek werk hoe en wat, want dat gekraak ben ik echt zat want inderdaad de Megantjes zijn stille autos en dat gekraak hoort natuurlijk absoluut niet bij!

Renier bedankt voor je reactie, heb je toevallig één foto van je achterklep dan kan ik precies zien hoe je dat hebt afgewerkt?

Alvast super bedankt!!! _o_ !-!
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Renier

Heb zo even geen foto bij de hand, maar het stelt echt niets voor hoor.

Ik heb gewoon een stukje zelfklevend (zwart) klitteband om de pen van het slot gewikkeld, zodat deze wat dikker is geworden. Maar kan natuurlijk ook met tape oid. Als je dan de achterklep dicht gooit heeft deze geen ruimte meer om te bewegen en dus te rammelen/kraken.

Zal morgen wel eens een foto proberen te maken.

Zakaria

Heej Renier ah het is al gelukt, ik heb er zelf zwarte plakband erom gedaan en je ziet er niks van.

De belangrijkste het kraak is verdwenen :D en rijd weer voorlopig muis stil.

Super bedankt.  :)

Renier

Mooi!  !-!

De simpelste oplossingen zijn vaak de beste  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev