Advertenties


Blower megane coupe 1996 werkt niet meer

Gestart door Riccardoos, 11 april 2008, 19:45:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Riccardoos

Van mijn auto, Renault Megane coupe 2.0 uit 1996, werkt plotseling de blower niet meer.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Ik had begrepen dat het kan liggen aan het kachelmotortje, maar had zojuist geprobeerd deze op te speuren, maar kom daar lastig bij.

Hoe kan je daar bij komen, moet je hiervoor de ruitenwissers eraf halen?

Graag jullie helpenede reacties ;)

Bedankt

Riccardoos

doet helemaal niks, op hoogste stand ook niet

Riccardoos

Oke, dank je wel.

De schakelaar naar het zekeringskastje, is dat gewoon het zekeringskastje links onder het stuur?

Kan je hiervan het zekeringskastje eruit halen en dan het schakelaartje controleren of iets?


Riccardoos

Zojuist stekkerverbinding van het schakelaartje gecontroleerd eruit getrokken en weer terug gedaan, maar werkte niet. Bij zekeringskastje zekering gecontroleerd ook geen resultaat.

Wat er wel gebeurde is dat als ik het knopje van binnen circulatie indrukte, dat het een stortings geluid gaf, Heel raar knetterd iets:S

Weet niet of je daar iets mee kan?

Marcelo

ik heb het een keer gehad dat een schakelaar vast smeulde als het ware misschien is dat het?
kijk even het schakelaartje zelf na !-!

Rmc_Jelluh

jep ik ook gehad een smeulende stekker verbinding onder bij je accu..  btje achter de accu...

daar ga je achtervoelen toen ik heen en weer bewooog met de auto op contact en de blower max..
hoorde ik hem aangaan en iets tikken (vonken hoorde ik) de stekkers uit elkaar gehaald en gekeken was idd aan het smeulen toen even schoon gemaakt, het gesmolten spul weg zodat ze weer goed contact konden maken en tape er goed omheen zodat ie blijft zitten.

door de tape kon de verbinding niet meer een stukje los zodat je het vonken en dus het smeulen krijgt...

was ff klote om te vinden maar scheel een hoop knaken ..

succes..

Riccardoos

Een kachel motor, hoe ziet deze eruit? Want ik heb er eentje via de sloop besteld en binnen gekregen, maar deze is wel erg groot!

Ik dagt dat het motortje net iets groter was als een tennisbal.

Maar krijg nu een motor binnen net iets kleiner als een voetbal met van alles er nog aan.

Weet iemand hier iets meer over?

Riccardoos

heej wat handig, waar heb je it vandaan? Is er ook nog iets waar je bij kan zien wat welk nummer is?

Riccardoos

Om het onderdeel te vervangen, moet je hiervoor ook de motorkap er afhalen??

Rmc_Jelluh

motor kap open moet toch genoeg ruimte geven..

Riccardoos

Ja dat lijkt mij ook, genoeg ruimte heb je dan ;)

Maar het kachelmotortje zit precies onder het schanier. Want heel die omhuizing van dat kachel (nummer 4 hierboven) moet er toch ook uit?

Want heb je ook een coupe met airco?


Riccardoos

weet er iemand of ook je motorkap eraf moet om dat kachelmotortje eruit te halen?


Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Riccardoos

Het is mij nog steeds niet helemaal gelukt.

Want volgens mij moet ook heel die airco unit eruit? Of niet, die zit behoorlijk in de weg.


Roeland

even een vraagje,

als de hoogste stand van de blower WEL nog werkt maar de rest niet, is dan de weerstand kapot? en zoja waar vind ik deze?

en weet iemand of dit hetzelfde is als bij een Kangoo (bj 2000)

Thx Roeland

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev