Advertenties

Paikey's Coupe on air

Gestart door paikey, 8 april 2008, 18:57:54

Vorige topic - Volgende topic

paikey

Hoi mijn naam is Peter van Oevelen, 19jaartje oud en kom uit Hoogerheide (vlak bij bergen op zoom en Antwerpe) en heb sinds 1 maart 2007 een blauwe megane coupe 1.6e uit 1997.
Sinds maart vorig jaar zwerf ik al rond over dit forum maar sinds 6 April officeel lid van de RMC en mag dus bij deze een Project pagina starten.
Het Project zal hopelijk best groot worde maar zal langzaam gaan (kost best wat centen natuurlijk en ben NOG maar student) de planning is om vooral de buitenkant en de binnen kant te doen maar de motor gewoon met rust laten (op de dingen na die al gedaan zijn).

Toen ik de auto kocht is hij helemaal na gekeken en bleek dat hij goed in orde was op de motorsteunen en de 2 rechtse velgen na.
De auto zag er verder goed uit compleet met licht metalen 16" enkei velgen en een remus einddemper.
Toen de auto gewassen was zag ik dat hij blauw was i.p.v. zwart !-!

Daarna nieuwe velgen uit gezocht,dees werden 16" omdat de bande van de enkei's nog goed waren.(eigenlijk wou ik 17" maar jha....)
Het zoude deze velgen worde:

De andere week waren de velgen binnen en werden gelijk met de motorsteunen vervangen,
Ook heb ik gelijk die vishengel maar van het dak gehaald en vervangen voor een kleiner exemplaar.
Met dit al resultaat:

Omdat een maat van mij een sportstuur had en ik dat erg prettig vond rijde,moest en zou ik ook een sportstuur hebben.
Ook had ik al een dvd speler met gemotoriseerd uitklapbaar 7" scherm gekocht/helft gekregen voor me verjaardag.

dvd speler:

Ook vond ik de trommels en remmen niet zo mooi met die roest kleur en heb besloten deze rood te maken.

Ook maar gelijk de ruiten wisser voor en achter in de kleur van de auto gespoten:

Tijdje daar na volgde de apk daar bleek dat me midden demper vervangen was voor een rechte pijp door de vorige eigenaar,maar die pijp was gescheurd en werd vervangen door een met wel een demper.
Hier door minder geluid uit de uitlaat,dus een mooie gelegenheid om een ander filter te plaatsen.
Dit werd een K&n 57i kit:

Super snel en makkelijk te plaatsen!

Toen was het wachten op de beurs (100% tuning),ik had me eigen voorgenomen om daar andere lampen te kopen omdat ze daar toch wat goedkoper zijn als dat je ze via internet besteld.
Zo gezegd zo gedaan:

Eerste de achterlichten gemonteerd:

Dat viel op zich wel mee want die zaten er zo in,bij de koplampen was dit een andergeval.
Die wouden eerst niet echt mee werken maar uit eindelijk is het toch gelukt en hebben we dit als resultaat:

In het donker:

Ik heb gekozen voor de zwarte variante omdat ik zelf vind dat die mooier in de auto staan en ik ben ook niet egt een fan van chroom.

Ook heb ik aan de zijkant zwarte pinkers gemonteerd:

Een tijdje daarna begon ik toch me stuur iets te groot en wou wat kleiner,dus toen een stuurtje gekocht met een diameter van maar 29cm :q

Daarna kocht ik hier via het forum een cubra lip over en die er onder gehangen.

Toch vond ik me auto (vooral aan de voorkant) te hoog op z'n pootjes staan.
Omdat ik toch maar een student ben heb ik gekozen om de voorkant te verlagen met veren en de schroefset even uitgesteld tot dat het wat serieuzer + vaste baan heb.
Toen ik een afspraak had gemaakt bij de garage voor de verlaging  klapte er 2 dagen later me koppakking tussen uit met alle gevolgen van dien.
Dus de auto eerder naar de garage.

Hier de motor al weer aan het opbouwen.

Alles is vervangen en de kop opnieuw gevlakt.
Ook is de auto verlaagt (daar ging het uiteindelijk om)
Voor:
Na:  

Alleen toen ze me auto van de brug rede kwamen ze er te laat achter dat hij te laag was en is de cubra lip eraf gerede,maar gelijk een nieuwe besteld maar toch een tijdje triest rond gerede:

Daarna de lip weer op nieuwe gemonteerde maar nu met alle gaten open
Het woonerf hier bij ons af komen ken net:

Ook heb ik nog de showplaten van de yellow rmc overgekocht.
En staat de auto er momenteel zo bij:

Bij ons in het tuinhuis ligt nog iets te wachte:

Deze bumper komt er voorlopig nog niet onder omdat wil zorge dat ik gelijk alle
bumper rondom heb.
Dus ben nog even aan het door sparen(kan even duren) voor de voorbumper en sideskirts en voor
het spuiten natuurlijk.

paikey

We zijn nu bezig met een kofferinbouw te maken voor en de coupe,uit eindelijk zou het
ongeveer zo moeten worden:

Me vader en ik zijn volop bezig en zijn nu zover:

We durven geen datum te zegen maar ik hoop dat het snel klaar is want ik kan niet wachten,maar ik hou jullie op de hoogte,maar niet van alle kleine dingen want dat is niet bij te houde 8)

paikey

paikey

Zo even mijn project bij werken,aangezien alles nog op het oude nieuwe forum stond zet ik het ook even allemaal hier weg.
Onder tussen dus alle spullen conpleet:
Voorbumpert:

Achterbumper:

side skirts:

Achterklep:

Lage raam spoiler:

Boos kijkers:

M5 Spiegels:

verder ligen er ok nog spiegel adapters en een koferbak opener klaar.

ook is er een setje pendalen in gegaan van een nieuwe twingo RS

paikey

nu ff een update van 28 november........2 weken terug voorbumper gepast.....paste perfect maar toen het volgende probleem.
aangezien wij op een woonerf wonen en ik 2 drempels+ een afrit moet trotseren voordat ik op een fastoenlijke weg rij was ik bang dat de wagen te laag was,
De 2 drempels gingen met de bumper nog maar toen de afrit.....daar kwam ik niet af,op geen enkele manier.
De oplossing die bij mijn als eerste binne schoot was.....EEN SCHROEFSET en weer een stuk je terug omhoog,omdat de wagen toen een vaste verlaging van 4,5 cm had.
Inmiddels zit de schroefset er 2 weken onder en rijd lkkr stug,maar waar het uit eindelijk omdraaide was ook gelukt,met een verlaging van 4 cm kon ik het erf wel af  _o_ eindelijk!!!!

Morge is het 29 November en is het eindelijk zover,morge middag gaan me vader en ik naar de garage om de auto af te leveren en te strippen!
Dan zal hij helemaal strak worde gezet (op handgrepen en sloten na) en helemaal op nieuwe worde gespoten.
Morge zal ik zeker foto's maken,ook zal ik er maken van de schroefset  :q

paikey

Vandaag met me vader druk bezig geweest,we hebben de auto van buiten helemaal gestript,op de handgrepen na want dat doet de spuiter zelf ff.
Ook hebben we het nog over de kleur gehad en hebben besloten om de hele auto een tintje lichter blauw te geven.
tuurlijk even wat foto's gemaakt.
Kalle voorkant:

achterkant:

stukjes megane:

deze week ga ik nog een keer langs en zal dan natuurlijk weer ff een updateje plaatsen!

paikey

Zo vandaag een bezoekj spuiter gedaan,al het las werk zit er op en beginne nu aan het strak ztten van de auto.
aan et eind van de weer zou de auto in de grondlak moeten staan als et goed is  :D
hier wat foto's van et las werk:

portier:

achterklep:waren ze aan bezig om helemaal netjes de naad glad te maken

paikey

hier weer even een updateje:
vorige week (met wat kleine tegenslagen) de auto hier helemaal strak en gescheurd:

Vandaag ook nog even gaan kijken entoen stond hij er zo bij:

nu dus in de grondlak.
Hopelijk volgende week gaat de kleur er op en dan hoop ik dat we de eerste (werk) week alles
kunne gaan monteren!
18 Januarie MOET de auto wel klaar zijn(op misschien de uitlaat na)

paikey

hier nog even een updateje van mijn,ben woensdag nog even westen kijken naar de auto en toen trof ik de auto zo aan:

ben zelf wel heel tevrede over de achterklep maar natuurlijk ook over de hele auto,staat er weer lekker strak bij
en voor de kenners van de club dat die misschien ook wel kunne zien dat het net een iets anders kleur blauw is dan het
Blauw/paars wat erop zat.
De volgende update zal midde januarie zijn als de auto helemaal klaar is en weer bij mijn voor de deur staat !-! Kan nie wachte!!! 8)7

paikey

iki had eigenlijk gezegt dat er weer pas foto's komen als de auto voor de deur staat maar deze moest ik tog even laten zien  o-)

volgende week kunne we de auto op gaan bouwe en dan pas pas volgende foto's!!!  !-!

paikey

Ook ik heb me megantje eindelijk weer teruf  !-!
zo als belooft een paar fototjes,jammer dat het weer niet echt met zit dus let niet op het vuil.
als het weer beter weer is en de auto is gewassen worden er betere foto's gemaakt!  !-!

In maart/april ga ik naar BSS wheels in roosendaal om een setje nieuwe velgen want
deze kunnen echt niet meer   :D

paikey

Beetje trieste avond vandaag.
Na dat ik 3 weken trots heb rond gerede in me "vernieuwde" coupe is er vanavond even een pauze in gelast....
Toen ik vanavond aan het omklede was om weer fijn te gaan trainen komen ze me uit de kleedkamer hallen omdat
er iemand vroeg naar een blauwe auto met mijn kenteren.....toen ik zei dat die van mijn was zei de vrouw dat ze er een beetje tegen aan
had gezeten toen ze achteruit reed,dus ik gaan kijken.
nou had ze er inderdaad tegen aan gezeten maar niet een beetje,me voor bumper is alle lak vanaf maar kan worde gemaakt en herspoten,
me rechter voor scherm moet hellemaal vervangen worde samen met me rechtse gril.
de koplam is nog heel met een paar kleine krasjes en ook lak vanaf maar kan ook nog gebruikt word!
Wel mag ik van geluk spreken dat ze het netjes is komen vertellen en dat ik niet hoef op te draaien voor de koste (kan ik toch nog me nieuwe velge kopen).
morge of maandag komt de schade exper en daarna beginne ze er gelijk aan,aangezien morge et zijscherm al besteld worde,de schade word geschat op ongeveer 1750 euro.
Morge ga ik nog even foto's maken........

paikey

zo als belooft zou ik vandaag wat foto's maken van de schade......helaas moet ik jullie die schuldig blijven omdat:
toen ik bij de garage aan kwam ik geen schade meer kon vinde  :?
De auto is namelijk al gemaakt met een nieuw voor scherm + grill die opnieuwe zijn gespoten en da koplamp en voorbumper
ook bij gewerkt en gespoten en ziet er weer topie uit !-!
Ik heb gister anond de auto om 7 uur bij de garage gezet en 21 uur later heb ik em weer terug  _o_ ongeloofelijk  _o_

paikey

Dit weekend dan het laatste toegevoegt aan de buiten kant van de auto....de nieuwe velgen.
Omdat de auto van buiten nu zo goed als klaar is(op wa details na) gelijk maar een kleine foto shoot gehoude o-)

Deze week noog wat kleine dingetjes doen en dan is de auto klaar voor zandvoort !-!

paikey

Zo als velen van jullie hebben kunne zien had heb ik nieuwe koplampen voor me coupe.
Nu had ik die als primeurtje op de RTC openingesmeeting al in de auto gezet alleen waren ze toen nog ongespoten
En stond de auto er zo bij:

Op zich ook niet verkeert natuurlijk maar heb toch even de moeite genomen om ze weer terug naar de spuiter te brengen
en de randjes in de juiste kleur te laten spuiten.....ook heb ik nieuwe booskijkers laten spuiten en erop gemonteerd,met als eind resultaat:

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev