Advertenties


Ventilator kachel werkt niet..megane 1996

Gestart door buggyman, 6 april 2008, 13:56:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

buggyman

Hallo allemaal, dit onderwerp zal hier misschien al eerder gepost zijn...maargoed.

Mijn ventilator van de kachel werkt op geen enkele stand meer. Het lucht circulatie lampje brand ook niet meer op het paneeltje. Ik heb 12v op de blower gezet en die draait wel gewoon. De stekkers heb ik ook los gehaald maar daar was niks aan te zien.

De stekker van het bedienings paneel heb ik ook los gehaald en daar staat wel spanning op.

Mij is altijd verteld dat als de kachel weerstand kapot is, de blower nog wel op de hoogste stand werkt. Kan het bedienings paneel kapot zijn of komt dit zelden voor????

Ps de ventilator is er in 1 keer mee gestopt en alle zekeringen zijn nog heel

Wie kan mij aub helpen? Want de auto moet APK gekeurd worden

Riccardoos

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb mij laten vertellen door een garagehouder, dat het aan het kachelmotortje ligt.

Met zekerheid durf k het niet te zeggen, moet het binnenkort ook even vervangen.





buggyman

Heb de kachel weerstand er net uit. Er zit een diode in maar heb geen idee welke waarde die moet aangeven. De steker verbindingen zien er nog goed uit. Ohjee wie kan me helpen

buggyman

#3
Heb de weestand bekeken en door gemeten, als het al een diode is dan laat deze aan weerzijde door. Is dit een diode???
Als het een weerstand is dan laat deze 3,8 ohm door..is dit een normale waarde? dit is ook de waard waneer ik de multie met puntjes met elkaar verbind.





buggyman

Het is een weerstand maar die laat aan bijde zijde ongeveer 3 ohm door

Paul

Het is een diode en heeft dus 1 doorlaatrichting en 1 sperrichting. (dus niet in 2 richtingen).
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

buggyman

Citaat van: Paul v Dijk op  6 april 2008, 22:01:37
Het is een diode en heeft dus 1 doorlaatrichting en 1 sperrichting. (dus niet in 2 richtingen).

He bedankt, heb hem weer door gemeten maar de diode laat aan bijde kanten door, kan dit het probleem zijn dat de blower niet werkt

Paul

normaal werkt dan alleen de hoogste stand van de kachelmotor.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

buggyman

Shit dat doet ie ook niet, maar de diode is zeker kapot....kan geen rare dingen vinden in de bedraading..contacten zijn mooi schoon etc. Aan het bedienings paneel zie ik ook niks raars, heb  het paneeltej al uit elkaar gehaald maar daar zijn geen rare dingen te zien

matthew

Ik zou het toch eerst eens proberen met een nieuwe kachelweerstand dan.

buggyman

Ben bij de Renault geweest, het is een spannings probleem maw een bedraading probleem. De`stekkers zien er allemaal goed uit, ga morgen maar de bedraading controleren. Heb al een paar keer gehoord dat het in de zekeringskast kan ziten. Ik hoop het maar want word nu toch wel een beetje wanhoopig.

buggyman

Ihja het schijnt geen diode in de kachel weerstand te zitten maar gewoon een weerstand...klopt dat ?

buggyman

Nou het probleem is op gelost  !-! Het bedienings paneel had geen spanning, waarschijnlijk probleem in de zekerings kast. Heb een + draad van de accu (zekering er aan) die verbonden met een relai, welk gestuurd word door de aansteker draden. En dit toen aangesloten op het bedieningspaneel  (geel)..Het werkt weer

Dj-Matthe


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev