Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics deel 23

Gestart door Jan van Heteren, 6 april 2008, 08:52:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Decepticon#1

Vet Lex! Dat busje motip, is dat voor de vorm? Dan zit ie neem ik aan wel goed vast he? Anders rammelt het zo in de bochten he! Haha, superwerk man! Wordt steeds gaver! Succes!

Alex Verloop

Dat busje gaat er straks natuurlijk nog uit peter  :q, scheelt weert 200gram :P

Heb de klep net even op de weegschaal gelegd.. zonder carbon erop weegt hij nu 2.89kg.

met carbon & epoxy erbij (als hij dus straks geheel af is) zal het rond de 3.5kg komen. Niet slecht als je het vergelijkt me de originele klep  8)7

Tim

***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Alex Verloop


Tim

***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Yordi

@avmj,

Ik werk zelf veel met polyester/epoxy, glasweefsel/carbon/kevlar. Misschien dat je deze tips/achterliggende gedachtes al weet:


Polyesterhars (en epoxy ook) zijn meestal na zo'n 24-48 uur uitgehard. Dus schuurbaar. De volledige belastbaarheid is echter pas na enkele dagen (vaak pas na 7 dagen) bereikt.

De polyester/epoxy hars wordt warm tijdens het uitharding (mogelijk tot zo'n 70 graden celcius). Polyesterhars heeft zowiezo de "bijwerking" om 1-3% te krimpen tijdens de uitharding (veel "tuning" bumpers hebben daarom ook geen goede pasvorm omdat ze veel te snel gelost worden uit de mal, om het productie proces snel te laten verlopen, hoe meer er verkocht worden hoe meer winst immers, en je dus kans loopt dat de bumper krimpt!)

Als je al een laminaat hebt, zoals je klep bijvoorbeeld, en deze is nog niet volledig uitgehard (dus niet schuurhard, maar tot het de volledige sterkte heeft bereikt) dan loop je grote kans dat als je een nieuwe laag erop gaat lamineren, en deze wordt warm tijdens het uitharden, dat de gehele klep iets verbuigt.

Natuurlijk is het ook mogelijk dat je versteviging is gaan krimpen tijdens het uithardingsproces, waardoor je klep mee is gebogen.

Allemaal erg vervelend, met een temperatuur van zo'n 20-25 graden (in een goed geventileerde ruimte) voorkom je vaak al veel krimpen. En natuurlijk de boel goed laten uitharden voordat je verder gaat met lamineren van bijvoorbeeld de versteviging.


Hoe wil je het carbon gaan verwerken? Gewoon lay-up met de hand of dmv een vacuummachine?

Epoxy heeft veel langer nodig voor het droog is, vergeet ook niet om een laag uv-bestendige blanke lak over je carbon te doen als het uiteindelijk klaar is. Zou vervelend zijn als het gaat verkleuren..


Het ziet er allemaal heel goed uit. Ben benieuwd hoe het resultaat gaat worden!

Alex Verloop

Hey Yordi!

Thanks! Meeste zaken wist ik al, of ben ik inmiddels zelf achter gekomen  ;). Tweede keer gaat beter ;) alles past namelijk perfect, en heeft afgelopen nacht in de "droogcel" gelegen op 40 graden ;) dus hij is knettertje hard.

Carbon wordt wel vacuum getrokken, pakt die gelijk mooi alle hoekjes mee!

Groet en thanks

Yordi

vacuum is the way to go!


Heb zelf 'n tijd geleden een vacuummachine gebouwd, ideaal voor het verwerken. Mal maken, behandelen, carbon erin, vacuumfolie aan de mal bevestigen en lekker laten gaan, geen omkijken meer naar.

Ben van plan om wat stukken van m'n megane in carbon (en hybride weefsel carbon/kevlar zwart/blauw) te gaan zetten. Ook tussen de koplampen dat stuk. Zal tzt wel een project ervan openen, heb nog genoeg werk liggen hier om te doen, en daarnaast krijgen we 1 mei de sleutel van ons nieuwe huis. Dus dan daar eerst de boel op orde stellen en de garage inrichten  !-!

Alex Verloop

Dirk  !-!

Als je dan met een anders inlaatding gaat 'spelen', schuur hem dan eerst korrel120 kaal... (ook alle hoekjes en naadjes) en laat hem dan hoogglansverdichten! polijsten is dan een stuk minder werk ;)

keep upo the good work!

rs50jochem

Goed bezig Alex.. Echt strak die 2e klep..!

Jammer Dirk maar idd. zoals Alex zegt probeer het grof en daarna laten verdichten..

peterachterop

Daar zijn dus het scherm en de spiegel heen gegaan.

Zat al te wachten op de plaatjes michel.

Jaap de Jong

Ziet er goed uit Michel :) Heb dezelfde versterker... leuk om te zien hoe je het "groot uitgevallen ding" weggewerkt hebt ;)

Tec.X

hey ja ben zelf ook erg tevreden met het resultaat wat vind jij ervan peter

Niels Nederlof

@steven: klinkt allemaal goed! Maak er maar weer iets moois van  !-!

De wielen die je gekozen hebt hebben overigens ooit al eens onder deze coupe gezeten (voor ca 30 min, maar toch). Dit was op onze sleutelmeeting van Mei 2003 (jaja, dat is al even geleden, de coupe was toen ook nog in de originele kleur).

" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

Niels Nederlof

Oeps... sorry... ach, ze lijken er veel op  8)7
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev