Advertenties


Voorruit vervangen; welke ruit heeft een Megane Cabrio uit 2002?

Gestart door jivecar, 2 april 2008, 08:55:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jivecar

Ik heb net met Carglass gesproken, en ze hebben blijkbaar twee typen ruiten voor de Renault Megane Cabrio uit 2002:
* Groen getinte ruit;
* Heldere glascoating ruit (met paarse gloed);

Welke ruit heeft een een Megane, ik denk de standaard groene coating maar ik weet dat niet zeker.

Graag jullie tips/adviezen welke het beste te kiezen.

Marc H.

Ik weet dat dit item bij de Megane II staat, maar is het ook een Megane II (een CC dus), of is het een Megane I, fase II (oude type)?

Oude type (1999-2002)
Ik had hetzelfde bij mijn oude coupe (M1, fase II, bj 2000). Het hangt er vanaf of je airco hebt of niet. Zo ja, dan degene met de paarse gloed. Dat is een warmtewerende voorruit. Vreemd overigens dat Carglass dat zelf niet weet. Als ik het mij goed herinner waren er zelfs 3 typen, waarbij het derde type ook nog een zwarte rand ter hoogte van de binnenspiegel had (ook te maken met airco).

Nieuwe type
Weet ik niet helaas. Weet wel dat mijn huidige M2 (bj 2004) een zwarte rand heeft rond de spiegel en openingen in die rand voor de regensensor.

Succes met uitzoeken.

Groeten, Marc.

jivecar

Sorry;
Maar het is dus een Megane 1 fase 2.
Zou toch eens duidelijk bij de indelingen moeten staan dat de Megane 2 de CC is.

Anyway; ik heb airco en dus wss een warmtewerende voorruit. Ik zal vanavond wel eens kijken in de boekjes. De zwarte rand zegt mij zo snel niks.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev