Advertenties

Lekke band...

Gestart door RdW, 27 maart 2008, 19:54:24

Vorige topic - Volgende topic

RdW

Volgens mijn dashboard heb ik een lekke band rechtsvoor,
maar hij is nog lekker hard hoor... ;)

zit dit dan in het ventiel?

rs50jochem

Dat kan, ik heb bij een maatje gehad dat hij de wielen had verwisseld en dat hij rechtsvoor bleef zeggen.. Toen bleek het een storing in de computer te zijn..

matthew

Jep waarschijnlijk je batterij van de ventiel te zwak ofzo.

Marc H.

Heb dat ook eens gehad. Zo van de buitenkant niets te zien, maar bij de pomp bleek er toch te weinig lucht in te zitten en uiteindelijk ook een scheur aan de zijkant (stoepje gepakt ofzo).

De computer geeft op basis van het signaal van het ventiel aan of je je banden moet oppompen of de lekke band verwisselen. Het feit dat je eerst de mededeling krijgt "oppompen' en vervolgens dat je een lekke band hebt, betekent volgens mij dat het ventiel nog wel goed werkt.

Ik zou allereerst natuurlijk controleren aan de pomp of er voldoende lucht in zit en de band goed controleren op spijkers of inrijdingen aan de zijkant. Het kan ook zijn dat het ventiel niet helemaal dicht is of de afdichting bij de velg, heb dat al gehad bij mijn winterbanden.

succes ermee.

Groeten, marc.

GVR

Of toch een te zwakke batterij??

Jacob

Kan best veel oorzaken hebben, zijn eigenlijk ook allemaal wel voorbij gekomen in de reacties. (storing in de computer/leeglopende band/storing in de sensor).

Ik heb hier een setje van die sensoren voor mijn neus liggen (had ze voor mijn "zomer" velgen gekocht, maar hebben maar 3 weken gemonteerd gezeten), maar het is niet zomaar ff een batterijtje vervangen zie ik. Zit dan niet veel anders op dan een nieuwe te kopen denk ik.

Bij mij was het op den duur zelfs zo dat op een warme zomerdag de kant die de meeste zon had gekregen die avond standaard met de melding kwam dat de bandenspanning gecorrigeerd moest worden.

Ze kunnen in ieder geval wel voor spannende momenten onderweg zorgen ja, heb dat zelf ook gehad: Op de snelweg de melding krijgen dat de banden lek zijn en dan alle vier de banden zien oplichten op de display (ik heb de megane toen toch gelijk op de vluchtstrook gezet :D) Was niets aan de hand toen, heb ook de sleutel laten uitlezen en zat ook geen storing in ofzo.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev