Advertenties


Help! mijn megane start helemaal niet meer

Gestart door Megane1510, 25 maart 2008, 23:29:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Megane1510

Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Mijn megane coupe uit 96 begon een paar dagen geleden raar te doen op gas dan brandde af en toe dit lampje [/\/\/\/]. en leek het of hij stikte. een dag later starte hij op benzine maar liep volgens mij op 2 of 3 cilinders en kwam daarna weer op gang. en helaas wou hij vandaag helemaal niets meer doen en startte dus helemaal niet meer.
wie heeft er een idee???
wie kan mij helpen..? :?

matthew

Waarschijnlijk een bobine kapot,daardoor loop die eerst nog wel op 3 cilinders misschien nou helemaal stuk.
Je hebt er 2 boven op het blok zitten 1 bobine blok bediend cilinder 1 en 4 en de andere 2 en 3.

Hanselcoupe

Hallo Habib

Is het een vialle lpi kijk dan bij mijn topic voor de oplossing

groet hans

freek

ik heb het gehad bij mijn coupe uit 98. precies hetzelfde lampje. bij mij was er ergens in het hele elektrische circui een kabelbreukje.
only men of stihl

Megane1510

ben er gedeeltelijk uit. Het is de siemens computer.... hier was 1 stekkertje vanaf gebroken... maar nou is mijn volgende vraag: kan ik er zo weer een andere siemens computer inzetten of moet ik daarvoor echt speciaal naar de dealer?

Wendy

Hij moet ingelezen worden. ik weet niet of een niet renault garage dat ook kan...

Dirk Kuipers

Kun je dat stekkertje niet vervangen dan??  8)7 :?

Megane1510

Nee, want dan moet je de gehele computer vervangen. omdat daar in princiepe pinnentjes aanzitten waar de stekker hoort.
dus dan zou de hele computer moeten worden vervangen. maar weet niet of het dan mogelijk is om er zomaar een nieuwe computer in te zetten of dat deze door de dealer moet worden gedaan en dus genoodzaakt ben om een nieuwe aan te schaffen.

Hanselcoupe

Hallo Habib,

ik neem aan dat jij met de siemenscomputer de UCI van het benzine systeem bedoeld, als dat zo is klopt het dat je hem
alleen maar bij de dealer kunt bestellen omdat deze op chassisnummer moet worden besteld ivm de startblokkering.
Is er echter niemand in jou omgeving die handig is met solderen, hij is toch al kapot dus je kunt altijd een poging wagen.

groet Hans

Megane1510

Nog bedankt voor je reactie hans... ik heb hem al aan de praat gekregen heb het een en ander gevogelt met een....jajaja paperclip die ik heb geknipt en gebruikt als pinnetje. werkt perfect... helaas lukte het niet om deze te solderen i.v.m. te weinig ruimte en de pin was afgebroken op stukje net onder het kunstof... dus is echt nie te doen...


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev