Advertenties


elektrisch dak probleem

Gestart door Marissie, 25 maart 2008, 21:54:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marissie

hey.. heb een vraagje

Sinds ik mijn auto terug heb van de spuiterij werkt het elektrische dak niet helemaal meer zo als het moet.. je hoort het motortje wel draaien maar hij maakt het luik niet open waar het dak in verdwijnt..  toen hij bij de spuiterij stond heeft die klep heel lang opengestaan.. ze hebben hem open gekregen door aan dat koort te trekken die je via het skiluik ziet hangen..
Nu is mijn vader al 3 dagen aan het zoeken geweest maar kan nix vinden.. zijn even naar de renault dealer geweest om te vragen of hun dat wisten.. maar nu zeiden ze al het is geen 1 2 3 werk.. ze moeten alles stap voor stap gaan door nemen..
Ben nu terug gegeaan naar de spuiterij want dat ik hem bracht was er niets aan de hand en heb de auto opgehaald en hij doet het niet meer.. en bij de renault dealer is het wel 50 euro in het uur en als hun straks 3 uur aan het zoeken zijn en hebben dan nog nix gevonden krijg ik evengoed een rekenning van 150 euro.. De spuiter heeft nu wel iemand die wel veel met elektrische daken wat heb gehad dus die gaat er even naar kijken..
Maar vraag me af of iemand hier zoiets al eens mee gemaakt heb.. Weet iemand mischien een idee wat hier de oorzaak kan zijn..

Joost-cabrio

ik heb het al een paar keer mee gemaakt,
1 keer doordat ik te lang stond te praten tijdens het kap los doen, sprong hij op storing, ik na de dealer, 35 euro incl smering.

en 1 keer wat ik zo weet was snel motor starten tijdens het dak dicht doen.
vanaf toen ben ik zelf aan de slag gegaan om het uit te zoeken:
je moet met het kabeltje bij de skiluik beetje gaan prutsen, en met het contact.
soms ben ik met 5 minuten klaar maar ben ook al wel eens een uur bezig geweest.

ik weet niet of andere een beter idee hebben, maar zo doe ik het altijd en het lukt me ook nog.

soms moet je de kap terug bregen in de stand waar hij stond en vanuit daar verder gaan,

ik hoop dat je wat met de info kunt,

suc6
mvg Joost

Marissie

we zullen eens proberen bedankt voor je info.. 

maar heb zelf wel eens gehad dat ik bezig was met het dak dicht doen en toen deed ik zo het contact uit.. dus toen wou hij eerst ook ff niet meer maar heb ik later nergens geen last meer van gehad.. maar als ik nu het dak voor losmaak en ik druk op de knop hoor je het motorje wel gaan en dan geeft ie storing aan.. die klep gaat neit eens open.. het is echt heel raar..

roger

misschien hele domme opmerking, maar heb je hem wel op de handrem staan als je het dak open wilt doen. Heb mij zelf ook een keer een ongeluk gezocht toen de achterklep niet open ging, maar toen bleek de handrem dus niet aangetrokken.

Marissie

ja hij stond op ze handrem het is echt heel vaag..

Marissie

Nu heb ik hem gister weggebracht voor het dak..

Nu kwam ie erachter dat in de kofferbak zit z'n ding met olie erin dat is ook voor het dak.. die staat onder het minimum.. Nu dachten ze dat het kan zijn  dat ie te kort heeft en dat ie daarom de klep neit opengooit.. want je hoort het motortje wel draaien.. Maar nu is dus de vraag wat voor spul daar in zit.. ik heb de renault dealer hier gebeld.. maar die moest het gaan uitzoeken want schuint een speciaal goedje te wezen.. en zit al 2 dagen te wachtte op dat telefoontje.. dus mischien datt jullie enig idee weten wat voor spul daar in zit..

CD Cabrio

Gewoon hydrauliek olie, niks speciaals aan. ;)
Dat gooide ik er altijd in en werkte prima, kun je vast wel bij de brezan ofzo krijgen. (had een klein slang lekje) Y

Marissie

#7
ow beter ga ik gelijk morgen halen :P thanx.. zou ik hem nnu eerst nog moeten ontluchten? en waar zit dat?

Joost-cabrio

mm lekt hij dan of zo want normaal moet die toch gewoon op pijl blijven?


CD Cabrio

Als ik me niet vergis, zit er een klein staafje met twee pinnetjes die is voor de ontluchting.
Zit gewoon op je pomp. Y

Marissie

geen idee of hij lekt.. ik heb gister nog een renault dealer gebelt in den helder en die kon het me ook niet vertellen wat er in ging dus ik ben bewoon naar brezan gegaan en uitgelegt hoe het zat.. toen ging hij kijken op de website van kroon en kwam uit dat er sp3013 inging dus dat hebben er ingedaan.. daarna ff gerpobeerd toen deed hij het nog niet.. tijdje laten staan en nog eens proberen en nu doet het dak het weer..  !-!

Maar als hij normaal op pijl blijft zal ik even kijken of hij niet ergens lekt.. bedankt voor de info..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev