Advertenties


Achterin boxen vervangen in 5 drs

Gestart door Bartje, 21 maart 2008, 11:19:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Bartje

Hallo,

Heeft er iemand ervaring in het vervangen van de boxen in de achterdeuren in een 5 drs megane II.

Ik kon hier nog geen onderwerp over vinden.

Alvast bedankt.

G bart

Renier

#1
Ja, dat is een hele klus! Ik heb het daarom door de dealer laten doen. Heb er Pioneer TS-E1396 speakers in laten zetten (voor TS-Q131C), wereld van verschil met de papieren Renault speakers.

Op het Engelse Megane II forum heb ik nanderhand nog een inbouwhandleiding gevonden, compleet met foto's, zie link hieronder.

Groeten,
Renier


Jacob

Met behulp van de zoekfunctie moet het toch wel een heel eind lukken (en een paar posts in het topic staat ook de link naar de inbouwhandleiding van het engelse forum)

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=4899.msg93168#msg93168


matthew

Je moet even je deurbekleding demonteren en dan kun je bij de speaker komen.
Volgens mij stuk of 4 schroeven,en dan naar boven toe halen een stukje en dan naar voren trekken en dan kun je er een beetje bij.

JanJ

Zo'n handleiding zoek ik ook voor de CC  8)7 .

Gr, Jan.

matthew

Voor de cc moet volgens mij een gedeelte/helemaal je achterbank eruit om zo het hele paneel te kunnen demonteren.

JanJ

Ik was er al bang voor......................maar moet er toch een keer van komen  :q .

Tnx voor je reactie.

Jan.

Renier

Citaat van: JanJ op 23 maart 2008, 19:13:18
Ik was er al bang voor......................maar moet er toch een keer van komen  :q .

Het heeft zeker wel zin om de standaard speakers te vervangen, hele verbetering van het geluid.
Mooie klus voor het paas weekend, alleen jammer van het slechte weer....;-))

Bartje

Dank u allen.

De beschrijving van onze engelse buren gaar zeker helpen. Ik heb nu dus geen excuses meer om het niet te doen.

Dj REsound

Ik heb gisteren mijn front speakers vervangen en ook in de achterdeuren (TS-Q131C, TS-1396). Hulde aan de engelse beschrijving, want anders had het zeker uren langer geduurd. De voorspeakers kosten een kwartiertje tijd, de achterspeakers heb ik in anderhalf uur gedaan of zo. Klinkt super, alleen één drama puntje: Mijn rechtsachter was de enige die ik niet van tevoren had getest. Deze bleek het naderhand niet te doen. Ik denk een los stekkertje of zo. Houdt wel in dat ik zeker weer een uur bezig ben om het euvel te zoeken... AAArrch. Maar komt goed!

harm

k'ben ook bezig met andere speakers, maar zonder beschrijving had ik de achterdeuren allebei in een half uurtje klaar :q
calque sans air ride
http://www.klikhierniet.net

Dj REsound

Alles doet het ondertussen super. Klinkt machtog mooi. Mis alleen nog een beetje meer bass.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev