Advertenties


Twee Problemen (alweeR)

Gestart door Bobje, 19 maart 2008, 18:38:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

matsie

#15
CiteerGister zag ik dus lekkage op het blok en onder de auto. Nadat de koelvloeistof gister is bijgevuld keek ik vanmorgen bij een kuode motor naar de koelvloeistof, was helemaal perfect, het zag er niet uit alsof er iets was uitgelopen! Dus ik naar mijn werk en vanmiddag half5 kijk ik weer naar het koelvloeistof tankje, deze zit dan nog precies zo vol als 's morgens Frusty.. Als er lekkage was zou er toch echt wat uit zijn of niet dan lekker puh?

Gaat met hele kleine hoeveelheden, ik zag ook niks aan mn wagen of het koelwater nivo totdat mn distributie riem 25.000 te vroeg brak ws door koelwater wat uit mn waterpomp kwam op de riem. brak tie op de snelweg met een gangetje van 120

Kosten 8 kleppen en een nieuwe waterpomp plus distributie setje.
Geen geintje dus, kon het gelukkig zonder bon laten maken voor 600 euri

ik zou geen risico nemen, gewoon langs de garage gaan en dan als tie lekt laten vervangen.
Water pomp hoeft niet stuk te zijn maar kan wel lekken en dan moet tie ook vervangen,  moeten ze eigenlijk gelijk met de disributie riem meenemen

matthew

De riem met waterpomp is goed te doen als je beetje handig bent!

Let wel op dat je de boel goed op tijd zet en de riem op de merktekens legt.

Beetje vloeibare pakking erbij om de papieren pakking goed vast te leggen is niet erg dat doe ik ook altijd.

Maar probeer eerst wel een goede diagnose te stellen van wat er eventueel lek is.

Rmc_Jelluh

en iid de riem kan breken door koelvloeistof dus altijd riem ook vervangen...

scheelt redelijk wat centen als jet het zlef doet maar moet wel weten wat je doet...

Bobje

Dus, een kleine update van de problemen die ik heb/had ;)..
Vrijdag wezen klussen om te zien of ik wat problemen kon lokaliseren en oplossen.

Het toerental schommelde, en naar aanwijzingen en veel lezen op deze website ben ik de stappenmotor gaan schoonmaken.
Ik heb dat zwarte kapje los gehaald, en die pen erin schoongemaakt met carburateurreiniger. Nadat deze helemaal schoon was heb ik de huls (waar de pen in schuift) voor zover als mogelijk schoon gemaakt. Nadat ik het schoon had gemaakt leek het eerst te zijn opgelost, alleen vandaag had ik weer problemen met het schommelen van het toerental, Nu wil ik de hele huls er nog eens af halen om hem schoon te maken, nu de vraag of dat ook mogelijk en goed is 8)7!?

Het tweede was dat mijn blok (de waterpomp) koelvloeistof lekt, na schoonmaken en goed kijken (met een hele grote lamp) blijkt dat er een klein gaatje zit. Deze is niet heel erg groot (1mm/2mm) maar er lekt aardig wat koelvloeistof door heen. Gelukkig lekt dit niet op de distributieriem, daar heb ik ook naar gekeken! Nu alleen de vraag of ik dit kan dichten met een bepaalde componentenlijm? Weet 1 van jullie dit? Misschien handig om te weten, er is nog maar 40000km gereden met deze distributieriem, dus in principe hoeft hij nog niet vernieuwd te worden.

Om het kort samen te vatten twee vragen:
- Kan ik de huls van de stappenmotor zomaar losmaken en deze schoonspuiten/schoonmaken?
- Kan ik een gaatje in de waterpomp dichten met een componentenlijm?

Groeten en alvast bedankt :).

xforce

Beste Bob,

Je hebt dus zoals ik begrijp "pas" deze auto gekocht, waarmee je het een en ander aan problemen hebt.
Nu zul je er ongetwijfeld enorm van balen, aangezien het een flinke duit geld zal gaan kosten om het allemaal degelijk te laten repareren. Ik heb immers het idee dat je alleen maar bevestiging wilt horen dat je het inderdaad zelf kunt vervangen en dat het geen risico op zal leveren.

Ik weet niet hoe lang je nog van plan bent te gaan rijden met deze megane, maar als je nu al naar de zo goedkoop mogelijke oplossingen zit te zoeken om de motor "tijdelijk" te redden, dan geef ik de auto niet lang.

Ik ben immers van mening, dat iemand die niet weet of hij een distributieriem + waterpomp (+ koppakking) kan vervangen, dat dan ook NIET kan. Dit kan je pas als je dit een keer eerder hebt gedaan, of hebt gezien.

Dus bij deze geen antwoord dat je graag wilt horen van ons, maar een eerlijk antwoord: laat het doen door iemand die er wel verstand van heeft.

glaerox

Bob,

Je zegt dat je de auto nog geen maand hebt, heb je geen garantie?

en dan is er toch nog wel zo iets als een consumentenbeschermrecht?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev