Advertenties


Twee Problemen (alweeR)

Gestart door Bobje, 19 maart 2008, 18:38:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Bobje

Nou, ik heb de auto nog niet eens een maand en ik heb al veel TE VEEL problemen.
Ik heb even twee vragen voor een ieder die zich aangesproken voelt.

De eerste is dat de auto vreemd gedrag vertoont wanneer ik tijdens het rijden de koppeling in trap, het toerental gaat dan schommelen!
Maar wanneer ik stilsta blijft het toerental wel gewoon constant, geen pijl op te trekken! Iemand een idee wat dit betektn :)?

De tweede is onderstaand plaatje. Het lekt daar! Ook zie ik dat het onder de auto weg komt, heeft iemand enig idee wat het is? En is dit de koppakking of niet? Misschien is het handig om te weten dat ik vanmiddag plotseling een halve liter koelvloeistof moest toevoegen omdat deze onder de minimum zat, terwijl hij gister tijdens het sleutelen nog wel halfvol zat :neen:..


Iemand een idee?

alvast bedankt!

Groeten Bob

Paul

Die lekkage is je waterpomp.

Het schommelende toerental zou je stappenmotor kunnen zijn
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Bobje

#2
Citaat van: Paul v Dijk op 19 maart 2008, 18:57:51
Die lekkage is je waterpomp.

Het schommelende toerental zou je stappenmotor kunnen zijn

En mijn waterpomp die drukt het koelvloeistof door de leidingen?
Ik heb zonet namelijk even geroken aan het goedje wat onder de auto ligt, en het stinkt naar koelvloeistof..


Update:
zonet met een lamp eronder gekeken, het ziet eruit als een doorzichtig groen goedje, koelvloeistof dus!!
Nu de volgende vraag, mag ik hier mee doorrijden? Zolang ik het water blijf bijvullen?

matthew

Ik zou er niet te lang mee doorrijden dadelijk lekt die harder dan dat je bij kunt vullen en rijd je met te weinig koelvloeistof rond waardoor je misschien weer een heetloper kunt krijgen.
Ik zou hem morgen nog naar de garage brengen eigenlijk.

Voor het toerental zou idd je stappenmotor kunnen zijn.

Bobje

Okee, zaterdag ga ik naar de garage.
Nu de volgende vraag, omdat ik geen zin meer heb in hoge kosten wil ik het graag zelf oplossen dmv een nieuwe waterpomp of nieuwe waterpomp-pakking. Moet ik voordat ik de waterpomp ga loskoppelen van het systeem alle leidingen laten leeglopen of hoeft dit niet?
Zoja, waar kan ik dit doen (Dop onder de auto oid)? En hoe moet ik het later dan weer aanvullen, moet ik hem na het klussen gewoon weer laten vollopen?

Gr. :)

Dirk Kuipers

Als je je waterpomp gaat vervangen, moet je je distributieriem ook doen (###lig helaas)..
Dus dat is niet "zomaar" even een karweitje.


Bobje

Citaat van: Dirk Kuipers op 20 maart 2008, 13:56:00
Als je je waterpomp gaat vervangen, moet je je distributieriem ook doen (###lig helaas)..
Dus dat is niet "zomaar" even een karweitje.

Ik weet het, ik ben eigenwijs, maar wat gebeurd er als je de distributieriem niet mee neemt in de reparatie :q?

xforce

dat ie knapt, en je hele motorblok de puin in helpt, maarja voor sommigen is dat maar een kleinigheidje.

Bobje

#8
Citaat van: xforce op 20 maart 2008, 14:50:17
dat ie knapt, en je hele motorblok de puin in helpt, maarja voor sommigen is dat maar een kleinigheidje.

En dat ding knapt direct ofzo? Zou ik iets meer uitleg mogen, ik ben namelijk een compleet ei in motorvoertuigen ;).
Btw, nog een vraag, als de pakking van de waterpomp kapot is, kan je deze dan vervangen zonder dat je de distributieriem vervangt :q?

Dirk Kuipers

Citeerheeft dus niets met pakking te maken.
hier zit trouwens alleen vloeibare tussen...
Vloeibare pakking???
Ik heb vorige week nog een waterpomp gekocht bij de renaultdealer, maar daar zat geen vloeibare pakking bij hoor, maar een gewone pakking.

Bobje

Ik pomp jullie al bijna vol met vragen, maar ik zit erover te denken om alles met mijn vader te gaan vervangen.
Hoe moeilijk schatten jullie het vervangen van de waterpomp + distributieriem op een schaal van 1 tot 10?
En moet ik nog onderdelen kopen voor het vervangen van de distributieriem (dan heb ik dus al gedacht aan de riem zelf + de waterpomp)?

Dirk Kuipers

Je kunt een distributieset kopen.. Dus niet alleen de riem, maar ook de wieletjes die je dan kunt vervangen.

lúk

als je goed gereedschap hebt ben je al aardig eindje op weg  ;) maar vergeet niet dat als je ergens een fout maakt je idd ernstige motorschade kan krijgen :x duz ik zou zeggen denk er goed over na Y

Dirk Kuipers

Ah oke. Is dat aan te raden dan?
Kan het ook slecht zijn als je nog wat vloeibare pakking erbij doet?

Bobje

Okee, ik ben de draad nu volledig kwijt!
Gister zag ik dus lekkage op het blok en onder de auto. Nadat de koelvloeistof gister is bijgevuld keek ik vanmorgen bij een kuode motor naar de koelvloeistof, was helemaal perfect, het zag er niet uit alsof er iets was uitgelopen! Dus ik naar mijn werk en vanmiddag half5 kijk ik weer naar het koelvloeistof tankje, deze zit dan nog precies zo vol als 's morgens l-.. Als er lekkage was zou er toch echt wat uit zijn of niet dan :q?

Ook de volgende bevindingen:
Ik rij ongeveer 13km naar mijn werk toe, de motor is na ongeveer 3/4 km warm :P..
Nu heb ik geen last van oververhitting, de motortemp blijft gewoon goed (net onder de helft van het balkje)
Vandaag is er geen koelvloeistof weggeraakt (gezien met het oog dan he, niet opgemeten oid)

Maar als mijn waterpomp nou kapot is, dan zou het blok tochniet gekoeld zijn? En als het nu in eens niet meer zoveel lekt, iemand een idee wat het dan kan zijn? Een slangetje ofzo :neen:?

Hoop dat jullie nog wat meer weten :q! Groetjes  Y _o_

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev