Advertenties


Melding "inspuiting defect"

Gestart door Maarten Minkjan, 18 maart 2008, 12:30:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten Minkjan

Ik heb een Megane II uit 2003 met een 1.5 dci (80pk) motor. Vanmorgen toen ik voor het werk op pad was, kreeg ik ineens de melding "inspuiting defect". Deze melding was daarna ook weer verdwenen. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn. Heb ook even gebeld met de garage: zij dachten dat de EGR-klep wellicht wat vuilig kon zijn, of iets ander (maar dat weet ik niet meer). Nu heb ik ergens gelezen dat je die EGR-klep ook kunt schoonmaken, hoe moet dit?

Groeten, Maarten
Renault Megane 1.9 dci Dynamique Luxe - bj. okt. 2005

freek

o oh. als je deze melding krijgt komt er meer. heb je al broef binnen van renault over de elektrische ramen???
maar goed wij hebben dat ook gehad en daar zijn wij een half jaar mee bezig geweest om het eruit te krijgen erg irritant ik zal eens kijken wat het ook alweer was
only men of stihl

Paul

De dealer zou de storing uit moeten kunnen lezen.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

freek

dat klopt maar dan moet dat wel lukken en niet om de haverklap trug komen  :P
only men of stihl

matthew

Wat veel is bij de megane II dci is als er staat inspuiting defect,dan is er zeer grote kans dat er een gloeibougie stuk is.
Bij deze auto's zie je geen blauwe rookpluimen enz meer.
Laat hem maar uitlezen en ik denk dat je daar op uitkomt.

GVR

Ik loop ( rij ) al maanden met die melding. Ze hebben mijn gaspedaal vervangen en toen deed hij het nog.( er spookt nog een topic van mij op het forum ) Nu zeggen ze dat mijn brandstofpomp vervangen moet worden. Tja, en wat zal het erna weer zijn. Ik blijf er lekker mee door rijden. Hij doet het er al 100.000km met die melding. De blauwe rook als ik hem start is wel vervelend.

filepoper

Met een universele weerstandmeter even de gloeiers doormeten, waarde ligt normaal tussen de 0.8 en 1 . geeft de meter oneindig aan dan is die kapot. Is het bijna altijd. Gewoon de min op het blok en de plus op het bovenste gedeelte van de bougie !-!

Leeuwarder

Wat is eigenlijk de prijs van zo'n gloei-bougie

Dj REsound

Ligt er aan hoeveel je er laat vervangen. Meestalg aan ze allemaal rond dezelfde tijd kapoerio. Kosten... iets van 40-50 euro om te laten vervangen?? Kweet niet.

rened

bij mij was het toen ik deze melding kreeg ook een gloeibougie.
Werd aangeraden om ze gelijk alle 4 te vervangen.
Kostte 150 euro incl. arbeid.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev