Advertenties


Schokdemper?

Gestart door Bobje, 9 maart 2008, 19:22:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bobje

Hallo mensen, een kleine vraag :q,

Gister heb ik mijn nieuwe auto opgehaald uit Overijsel, hij had een nieuwe APK en zag er aan de buitenkant en binnenkant heel goed uit.
Natuurlijk helemaal tevreden omdat ik weer een auto had en daar dus ook de eerste dag veel vuldig gebruik van gemaakt.

Nu alleen even het volgende: sinds gister avond rond 6 uur heb ik rechts achter (ongeveer bij het wiel) een kloppend geluid, alsof er iets los zit. Dit heb ik alleen zodra ik op een ongelijke weg rij, een weg waar dus hobbels enzo inzitten. Vandaag de auto even op de krik gehad en gekeken of ik iets kon vinden, maar omdat ik niet zo technisch ben hield het bij mij al snel op.

Hebben jullie enig idee wat het mogelijk kan zijn? Ik dacht zelf de schokbreker, omdat hij ook wat minder fijn doorveert rechts achter (even leunen op alle hoeken van de auto). Als het de schokbreker is (morgen breng ik hem naar de garage, dan is er dus duidelijkheid), zou die niet gecontroleerd moeten zijn bij de APK? Of kan je niet zien wanneer en schokbreker af is?

Groeten,

Bennie aKa Bobje ;)

Update 10-03-2008 * 21:42:
Hieronder even wat foto's van de auto..





Paul

waarschijnlijk is de schokbreker gebroken.
Apk is een momentopname
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Bobje

Citaat van: Paul v Dijk op  9 maart 2008, 19:29:37
waarschijnlijk is de schokbreker gebroken.
Apk is een momentopname

En moet je nu er 1 kapot is ook direct 2 tegelijk vervangen? Omdat de ene poot anders hoger/lager is als de andere?

Paul

Hoeft niet, maar is wel aan te raden.
De andere schokdemper zal net zo oud zijn als de kapotte.
Het weggedrag zal er met 2 schokdempers al een stuk op vooruit gaan.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Nick Mattheus

idd best de 2 tegelijk veranderen ;)

en nog iets, het zijn geen schokbrekers maar schokdempers ;) :q
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Bobje

Citaat van: Nick Mattheus op  9 maart 2008, 21:32:07
idd best de 2 tegelijk veranderen ;)

en nog iets, het zijn geen schokbrekers maar schokdempers ;) :q

Dat vond ik dus een beetje dubbel, maar ik heb er inderdaad over gedacht om alles te veranderen in schokdempers :q!
Maar bedankt voor de bevestiging dat het nu werkelijk schokdempers moet zijn ;)!

VanyaCoupe

Eey
Ik heb toevallig gister ook mijn schokdempers vervangen, en die monteur vertelde ook dat als je ze evt niet tegelijk vervangt je geen garantie krijgt van de leverancier, omdat je oude schokdemper je nieuwe kapot kan maken. Ik was zoiezo wel van plan ze tegelijk tedoen, dus weet niet of dit wel waar is, maar misschien wel iets om ff in gedachte tehouden..


Bobje

He mensen, vandaag met mijn auto naar de lokale garage geweest.
De monteur die mij hielp, weet zowieso dat het aan de ophanging lag (dat kon ik ook wel raden, aangezien het geluid vanuit de ophanging kwam :q.

Voor de rest kon hij nog niet veel zeggen, het wiel zat goed vast en er was geen probleem met de bevestiging. Het zou de druklager/drukveer kunnen zijn.. Daar had hij het in ieder geval over, maar het klonk mij heel vreemd in de oren, ach ieder zijn vak toch :q!

Gelukkig mag ik nog wel met de auto rijden, alleen is het beter als ik niet te hard over de hobbeltjes stuiter, ik pas dus wel even op.
Donderdag word er naar gekeken en dan hoor ik waarschijnlijk ook wat het gaat kosten, ik houd jullie hier wel op de hoogte ;).

Groeten!

cabriolet

wat als je auto verlaagd is maakt dit dan niet uit om de schokdemper te vervangen

Reinier Goorden


Bobje

Nou, de garage belde me vandaag op. Er zijn een aantal dingen kapot en worden vervangen, hieronder een lijstje.
- Schokdemper: deze was kompleet kapot/gebroken
- Uitlaat, alleen een Remus einddemper blijft erop zitten
- Linker voorband: prop wordt erin geschoten, er zat namelijk een spijker in
- De ruitensproeierpomp, deze was gewoon defect

Morgen krijg ik als het goed is mijn auto weer terug, het complete prijsplaatje zal op de 500 euro liggen :q.
Ondanks dat het veel geld is, moet het toch gebeuren, dus ik heb gewoon alles maar direct laten doen.

Nu het volgende project (ik wil even een auto leren nakijken, om niet bij elke krimp naar een garage te hoeven), bougies vervangen :q! Dat wordt nog wat :D.

Groeten uit het hoge noorden ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev