Advertenties


Velgen

Gestart door Kier, 26 januari 2005, 13:24:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Michel Cijs

215/40/17 denk ik

maar het staat allemaal uitgelegd in de FAQ op de site

Meg-Cabrio

Iemand Enig Idee of velgen van andere automerken direct onder de megane passen??
net als bij bijv. audi, VW en Seat die onderling uit te wisselen zijn!!

Robert yellowDevil

#32
Ja, die passen in sommige gevallen ook, maar dan heb je als je mazzel hebt alleen andere centreerringen (4x woordwaarde :) ) nodig.

Maat van me heeft een golfje, mijn velgen (met centreerringen, ) pasten zo direct op die van hem,
maar die velgen van zijn golfje ( die passend waren zonder ringen op de vw) pasten dus niet op die van mij.

Dus eerst passen, dan pas kopen, is de tip.

En let op de ET waarde, dat ze dus niet te ver naar buiten komen anders rij je je wielkast rot.

Jeroen

Citaat van: Meg-Cabrio op  7 februari 2005, 18:41:28
Iemand Enig Idee of velgen van andere automerken direct onder de megane passen??
net als bij bijv. audi, VW en Seat die onderling uit te wisselen zijn!!

De velgmaten die voor de M?gane I phase I en II van belang zijn:

De ET waarde:
Phase I = 37, Phase I 2.0 16v = 44
Phase II = 43
After market velgen zijn meestal in ET 35, en dat is geen probleem.

De steek is 4 x 100, dit wil dus zeggen dat de steekcirkel 100 is en dat er 4 gaten in moeten voor de wielbouten.

De naafdiameter is ? 60,1, als je een velg ziet met een grotere naaf diameter dan is dit (vaak) geen probleem. Hier zijn centreerringen voor te krijgen.

Om te kijken wat de steek / ET / naafdiameter van andere merken zijn kun zien op:
http://www.fznederland.com/Steekwijzer/Steekwijzer.html




Kier

Weet je dat ckr? Ik heb thuis een uitdraai liggen (gekregen van de Renault dealer met daar oa op de ET waardes...en uit me hoofd gezegd was dat voor een ph2 ET 36 of 38. Kan het natuurlijk mis hebben. Maar zal vanavond thuis ff zoeken.

Jeroen

Ik ging er tot gisteravond van uit dat alle M?gane's I een ET hebben van ET37.
Maar ik zat ff te zoeken naar de naafdiameter en daar vond ik ook de ET waardes van de Phase II.

Ik twijfel hier wel over, dus als jij het ff kan nakijken op jou uitdraai, gaarne  :D

Kier

Mag ik vragen met welke shops mbt velgen jullie goede ervaringen hebben?

EyesOnly

Erg veel vragen he :)
Maar goed, het maakt natuurlijk niet veel uit waar je ze haalt.
Zoek een goede prijs en zorg dat er NIEUWE banden op komen. Geen hergebruikte zoals ze mij probeerden te verkopen.

Michel Veltman

beste kan je inderdaad rondneuzen bij verschillende bedrijven in je omgeving..prijs wil weleens verschillen
zo kwam ik tijdens mijn eigen rondvraag erachter dat 1 bedrijf gewoon 1750? durfden te vragen terwijl ander bedrijf voor exact zelfde deal rond de 1200? als prijs opgaf...leuk verschilletje he.. ;)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Joost-cabrio

ze probeerde mij ook ff een flinke oor aan te naaien  >:(
voor deze velgen:

vroegen ze bij het eerste bedrijf waar ik heb geinformeerd, 500 euro meer dan het laatste bedrijf  ???
alleen moet ik er wel bij vertellen bij dat duurdere bedrijf had ik dunlop 9000
en nu heb ik dan fedrals, had ik trouwens ook op mijn opel corsa liggen.

Dus zo zie je weer je moet nooit de eerste beste in de nek springen.  ;)

mzzl joost  :D

Kier

CiteerMaar zal vanavond thuis ff zoeken.

En na langdurig zoeken (het enige waar ik netjes voor ben is de coupe) heb ik het overzicht gevonden. Allemaal erg onduidelijk want bijv mijn type coupe komt er niet op voor! (ph2 2.0 )

Heeft iemand anders nog een idee wat nou de ET waarde van dat model is? Anders rijd ik nog maar een keertje langs de dealer.

Citeerhet kwaliteitsverschil tussen de dunlops en de federals is natuurlijk ook erg groot....

Zijn die federals dan zo slecht?

Joost-cabrio

Citaat van: Remko de W. op 13 februari 2005, 08:51:38
het kwaliteitsverschil tussen de dunlops en de federals is natuurlijk ook erg groot....

tja maar 500 euro lijkt me wel heel sterk en ik had zoals ik al zei op mijn opel corsa ook fedrals en die bevielen prima

mvg joost

ppveenstra

#42
Hergebruik van het topic, omdat mijn wielen door de huidige velgen erg klein lijken, wil ik overgaan naar minder spaken (zoals ik in eerste instantie ook had beslist!!)

nu kijk ik hier en daar wat om me heen en ben erg onder de indruk van de volgende velgen van het merk OZ:
Ook hier en daar wel andere mooie merken gezien met een cuprand etc..





iemand een voorbeeld van deze velgen onder een megane???? ;D

ps: mijn eigen velgen zijn nog steeds te koop, kan eventueel zonder banden!!! :)

Ook ben ik opzoek naar een leverancier voor onderstaande velgen, en een prijs:

kent iemand deze velgjes??


Niels Nederlof

Als je je velgen nu te klein vind ogen kan je inderdaad beter voor een vand e velgen van oz gaan. Velgen met een rand (ook al is het maar een kleintje) ogen nu eenmaal altijd iets kleiner. Ik vind overigens de eerste wel zo appart, wel na aankoop de schuurmachine ter hand nemen en oppolijsten die velgen :D .
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

ppveenstra

#44
breng ik ze daarvoor gewoon bij jouw? ;D, maar ja cuprand staat ook wel weer lekker duits en dik!! ;D
moet echter eerst mijn eigen even kwijt, heb een koper laten gaan die bood 750 euro, had ik beter die velgen mee kunnen geven? ;D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev