Advertenties


4 probleempjes

Gestart door cabriolet, 3 maart 2008, 18:01:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cabriolet

ik rij megane cabrio '97

1 als ik een drempeltje pak of een beetje hobbeliggeweg rij dan hoor ik me auto klappen aan de achterkant net of me veer inklapt zeg maar en ook een geluid alsof je benzine van links naar rechts slaat maar dat is het niet

2 me stoelkraakt en dat irriteert me echt zo erg maar iemand idee of hier iets tegen te doen ik ikzelf dacht het niet

3 als ik op straatstenen rij (dus geen asvaltwegen) lijkt het wel of me hele auto uit elkaar trilt ook echt irritant egt alles kraakt

4 als ik me auto start hoor ik een heel vervelend geluid net of me auto een trein is als ik me motorkap open doe dan komt het ergens bij me disturbutie riem vandaan

cabriolet

Citaat van: Remko de W. op  3 maart 2008, 18:08:04
1. fuseekogel?

2. inspuiten?

3. schokbrekers?

4. waterpomp?

inpspuiten weet ik niet tis leer maar volgens mij is dat het niet

en schokbrekers lijkt mij niet ik bedoel dat alles kraakt en doet

Stefan

Ik denk dat Remko met "inspuiten"  bedoeld de scharnieren / frame van de stoel zelf inspuiten met siliconenspray o.i.d...
Krakend leer doe je natuurlijk niet echt iets aan, je zou het in kunnen vetten... :?
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Birt

1. achter een schokbreker kapot? Komt wel eens voor.
3. platte bandjes? eventueel icm verlagingsveren? dan is het niet zo comfortabel meer.
4. multiriem op/slap?
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

matthew

1:Schokbreker achter stuk
2:Wat Remko zegt scharnier punten smeren.En krakend leer hou je altijd.
3:Wat weleens wil kraken is het dak,en dan vooral het gedeeltde van de sluiting bij de voorraam.Dit is af te stellen.Verder het is een cabrio met stoffe kap en geen hardtop dus dus dat heeft altijd meer geluidjes is mijn ervaring.
4:Of een v snaar die te los ligt,of idd een waterpomp of de spanner stuk van de distributie.Even laten checken bij de garage.

xforce

dat kraken, wat ik meer rammelen noem, dat is gewoon typisch renault. Als je over een hobbelige weg rijdt, dan hoor je altijd overal wel vanalles rammelen, trillen, kraken, alsof het allemaal niet zo goed vast zit. Pas nu ik een fabrieksnieuwe clio heb gehaald, sta ik verbaasd dat er daadwerkelijk niets meer trilt, maar ik ben ook al benieuwd hoe lang dat zo gaat blijven.
Helaas is de constructie van voornamelijk het interieur niet van een degelijkheid zoals volvo het maakt.
Ik denk dat je daar mee moet leren leven.

Ook van de stoelen in de megane is bekend dat deze bij iedereen een behoorlijke speling hebben. Waarschijnlijk zit daar ook de reden van het kraken, daar de stoel met elke beweging een stukje meeveert. Uiteraard is het op te lossen door het krakende gedeelte in te spuiten, maar dan is het maar hopen dat je het krakende onderdeel buiten de bekleding om kan vinden. Ik ga er niet vanuit dat je de hele lederen bekleding wilt verwijderen. En is het alleen bij de bestuurdersstoel, of is het bij beide stoelen?

Voor de schokbreker en het vreemde startgeluid kun je het beste even bij de plaatselijke garage langs gaan. Deze kunnen waarschijnlijk wel even een gratis blik werpen, en vertellen wat er zij vermoeden dat het probleem is.

cabriolet

Citaat van: Remko de W. op  3 maart 2008, 21:31:35
Jaah wat Stefan zegt, je zegt dat je stoel kraakt,
ga ik niet uit van je leer zeg maar... 8)7

ahah okej sorry

cabriolet

Citaat van: xforce op  4 maart 2008, 10:17:58
dat kraken, wat ik meer rammelen noem, dat is gewoon typisch renault. Als je over een hobbelige weg rijdt, dan hoor je altijd overal wel vanalles rammelen, trillen, kraken, alsof het allemaal niet zo goed vast zit. Pas nu ik een fabrieksnieuwe clio heb gehaald, sta ik verbaasd dat er daadwerkelijk niets meer trilt, maar ik ben ook al benieuwd hoe lang dat zo gaat blijven.
Helaas is de constructie van voornamelijk het interieur niet van een degelijkheid zoals volvo het maakt.
Ik denk dat je daar mee moet leren leven.

Ook van de stoelen in de megane is bekend dat deze bij iedereen een behoorlijke speling hebben. Waarschijnlijk zit daar ook de reden van het kraken, daar de stoel met elke beweging een stukje meeveert. Uiteraard is het op te lossen door het krakende gedeelte in te spuiten, maar dan is het maar hopen dat je het krakende onderdeel buiten de bekleding om kan vinden. Ik ga er niet vanuit dat je de hele lederen bekleding wilt verwijderen. En is het alleen bij de bestuurdersstoel, of is het bij beide stoelen?

Voor de schokbreker en het vreemde startgeluid kun je het beste even bij de plaatselijke garage langs gaan. Deze kunnen waarschijnlijk wel even een gratis blik werpen, en vertellen wat er zij vermoeden dat het probleem is.

okej even chekken

cabriolet

Citaat van: Birt op  3 maart 2008, 20:42:50
1. achter een schokbreker kapot? Komt wel eens voor.
3. platte bandjes? eventueel icm verlagingsveren? dan is het niet zo comfortabel meer.
4. multiriem op/slap?
´

platte bandjes klopt idd en verlaagd is die ook

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev