Advertenties


Enkele vragen over punten van verbetering

Gestart door Mike R., 27 februari 2008, 20:44:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mike R.

Ik ben nu al heel wat uurtjes zoet geweest met het kijken op dit forum, wat staat er een vracht aan informatie zeg, helemaal top!
Toch heb ik nog geen duidelijke antwoorden weten te vinden op enkele mankementen van de verlichting in mijn dashboard en over een aansteker-aansluiting.  o-)
Het zijn geen uiterst belangrijke zaken, maar ik wil de auto gewoon netjes hebben.  ;)

1. Zowel het lampje voor stadslicht als voor dimlicht branden niet meer, maar als er licht op valt zie je wel een oplichtend groen puntje bij het tekentje van het dimlicht.  :? Is dat nou wel een teken dat ie brandt of is dat stukje kunststof groen? Ik zie het namelijk niet bij de andere tekentjes "oplichten".

2. Het klokje, is al veel over gesproken, maar de zekering is gecontroleerd, het lampje is vervangen, maar nog altijd geen klokje te zien. Wederom als er licht op valt of als je er met een zaklamp op schijnt, zie je het klokje oplichten, deze knippert, maar hoe lang ik ook op de knopjes druk, hij verandert niet van tijd, gewoon 00:00. Nu het dus de zekering en de lamp niet is, is er dan nóg een optie om te proberen of ben ik gedoemd een nieuw klokje aan te schaffen?

3. Ik rijd vaak lange stukken, daarvoor is een TomTom ideaal, maar deze moet ik compleet geladen meenemen, want ik heb geen aansteker-aansluiting (rokersvrije auto). Er zit zo'n kapje in die plaats, maar zit de bedrading o.i.d. er wel achter verstopt? Ik hoorde namelijk dat je wel een nieuwe aansluiting kunt kopen via Renault, maar het was niet zeker of de bedrading er dan wel al zat, in dat geval moest ik zelf nog wat gaan knutselen en dáár ben ik nou net niet zo handig in.  :x


Alvast bedankt mensen, genoeg kennis hier aanwezig als ik het zo lees.  Y
Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

matthew

Voor 1:Voor het stadslicht is er bij de megane geen controlelampje.Voor het dimlicht wel en dan is denk ik gewoon je lampje stuk.

Voor 2:Als je al een nieuw lampje geprobeerd hebt,zou je misschien nog de fitting erbij kunnen proberen dat komt ook nog wel eens voor.Maar aangezien je zegt als je de knoppen bediend van de tijd en er veranderd niks moet je toch aan een nieuw klokje denken.

Voor 3:Ik neem aan dat er toch wel een asbak in de auto zit en daarbij schuif ook de aansteker uit als daar jou kapje zit zou ik het eerst even losschroeven daar gaat om 4 torkxschroefjes en dan weet je zeker of de stekker er ligt voor de aansteker.

Mike R.

Kijk eens aan, direct bruikbare antwoorden waar ik wat mee ga doen, op de sloop maar even kijken of er nog eentje is met een klokje.  ;)
Zorg ik ook even voor lampjes, vervang ik die ook direct mee, wel zo makkelijk.  ;)

Voel me alleen heel erg stom over vraag 3 haha, jij begint over de asbak, ik wist niet eens dat die er zat!  l- Ik trek hem open, jawel, komt de aansteker-aansluiting mee naar buiten... En ik maar denken dat ie onder het knopje hoorde van de achterruitverwarming...  8)7 o-)

Bedankt, ik ga er mee aan de slag, mocht het niet gelukt zijn, stel ik mijn vraag wederom hier.  :)
Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

Mike R.

Oke, ik sluit het topic, ik heb vandaag alles op kunnen lossen. Ik had een nieuw klokje gekocht, 2e-hands uiteraard, maar niet eens nodig gehad bleek dus... Ik gaf de hoop op met het klokje, het lampje in de klok wilde niet aangaan, kreeg geen stroomtoevoer, lampje van dimlicht was uiteraard makkelijk te vervangen, maar die aansteker heb ik ook even de bedrading van gecheckt. Zag er prima uit, eens gekeken naar een zekering van dat ding, die bleek dus stuk, vervangen en verrek, klokje werkt ook ineens naar behoren.  8)7

Affijn, gelukkig maar dat ik toevallig ook voor die aansteker zat te vogelen, had er anders never nooit achter gekomen.

Bedankt voor de hulp nogmaals!
Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev