Advertenties


Pioneer of Alpine in 2003 Megane II (Tuner List)

Gestart door driver, 27 februari 2008, 19:32:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

driver

Eerste post.... --

Ok, ik ben van plan een andere radio in te bouwen in mijn Megane II (2003) ter vervanging van de tunerlist radio/cd. Ik twijfel tussen deze 2 opties:
- Pioneer DEH-P65BT met ca-d-pi.180
- Alpine CDA-9884R met APF-D101RE

Beide opties dus met adapter voor stuurbediening en display. Luidsprekers zijn de Pioneers (TS-Q131C). Prijzen zijn verder vergelijkbaar (ca eur 340). Ik neig zelf naar de Alpine omdat die iets degelijker aanvoelde, maar ik vraag mij af of jullie nog tips hebben waarom ik voor de een of de ander zou kunnen kiezen.

Een andere vraag, die ik niet beantwoord kreeg met zoeken: wat wordt op het display weergegeven door gebruik te maken van de adapters? Verschilt dit per merk? Worden mp3-tags weergegeven of alleen de stationsnaam van de radiozenders? In dat laatste geval zou ik overwegen om de adapter niet te kopen.

alvast bedankt voor jullie tips!

Nick Mattheus

ik heb altijd heeeeel goede ervaringen gehad met pioneer Y

heb ook al eens een alpine radio in mijn auto gehad maar vond dat maar een slechte kwaliteit van muziek dat eruit kwam hoor l-, dan eens proberen af te regelen maar kreeg het nog niet beter :?

mijn mening, de pioneer geeft in mijn ogen heeeel goede muziekkwaliteit ;) en is heel makkelijk goed af te regelen Y
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Marc Brouwer

Me too.... altijd Pioneer gehad met een klein uitstapje naar Sony en dat is me niet goed bevallen  :neen:
"We Shall Not Be Moved"

Marcelo

Indd Pioneer !-!
Ikzelf Heb een VDO Dayton Radio gehad en is ( kwa geluidskwaliteit ) ook goed bevallen,
Echter Alpine heb ik geen hoge pet van op :neen:
Suc6

driver

Pffff...ongeduldig als ik ben  8)7 had ik dus de Alpine gekocht. Omdat deze echter geen bluetooth (standaard) heeft en na het lezen van de reacties deze toch weer teruggebracht. Nu dus de Pioneer besteld en hoop hem over een paar dagen binnen te krijgen.

Bedankt voor jullie reacties!

Marcelo

ik hoop dat hij je bevalt !-!
Zal wel goed komen Y

Dj REsound

Wellicht een beetje off topic maar mijn topic is gesloten (waarom eigenlijk?). Ik heb het volgende:

Ik heb en renault 1.9dci dynamic comfort uit 2003. Ik heb een pioneer DEHp77mp radio er in gezet. Om de stuurafstandsbediening  te laten werken heb ik er een CA-R-PI.182 tussen gezet maar hij doet nog niets anders dan voorheen. Eigenlijk zou nu het display moeten werken en de stuurafstandbediening, maar niet dus... Iemand ervaring hiermee of weten jullie wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Marc Brouwer

Enige wat ik me kan indenken is dat deze radio van Pioneer niet werkt met de displayfunctie. Dat is bijvoorbeeld ook het geval bij een Avic X1R.

De adapter is goed en verkeerd aansluiten is bijna niet mogelijk, denk ik  Y
"We Shall Not Be Moved"

Dj REsound

Citaat van: Marc Brouwer op 27 april 2008, 17:50:15
Enige wat ik me kan indenken is dat deze radio van Pioneer niet werkt met de displayfunctie. Dat is bijvoorbeeld ook het geval bij een Avic X1R.

De adapter is goed en verkeerd aansluiten is bijna niet mogelijk, denk ik  Y

Waar kan ik checken of de radio voldoet? Lijkt me trouwens ook erg onwaarschijnlijk, deze radio is juist het paradepaardje van pioneer van een paar jaar terug. De stekkers zitten ook goed, dat kan niet fout zitten. Tevens zit er achterin de radio ook op de juiste plek een mini jack aansluiting zoals op de handleiding stond. Er was ook maar één gele stekker die ik aan kon sluiten, die komt dus van de stuur-remote af. Voor een kabel boompje van 55 euro heb ik toch wel graag dat ie het doet... Iemand nog tips? Anders gaat mijn carpi182 terug naar de winkel. Dan maar met de hand.

Marc Brouwer

Checken kun je alleen bij de zaak waar je deze adapter gekocht hebt. Vraag hun anders even contact op te nemen met Pioneer. Zij kunnen precies aangeven welke functies met welke adapter en radio ondersteund worden.
"We Shall Not Be Moved"

Dj REsound

Ik rijd er binnenkort even langs. Ik had een lijst gedownload van pioneer waarin aangegeven stond dat ik de 182 nodig had. Heb het probleem voorgelegd. Zij zeggen ook dat ik even langs moet komen om het probleem duidelijk te krijgen en een oplossing te vinden.

Dj REsound

Ben langs geweest. Na een half uur knutselen en een half uur bellen met pioneer en de kabelboomleverancier zijn ze er uit. Voor mijn type Megane is er geen mogelijkheid de pioneer radio via de afstandsbediening te laten werken... Jammer dus. Wel geld terug gehad, dus dat was wel netjes. De pioneer lijst was ook een beetje onduidelijk betreft de juiste CA-R-PI.

Renier

Vreemd dat het bij jou niet zou werken.

Als je op het Engelse Megane II forum kijkt zijn er volgens mij wel degelijk mensen met een Megane II Ph1 zoals jij die een Pioneer radio via stuurwielbedienings adapter werkend hebben.

Misschien daar nog eens rondkijken:

http://www.meganeownersclub.co.uk/forum/index.php

Dj REsound

Ja ik stond er ook maar een beetje bij van... ja, lijkt me stug dat het echt niet kan. Maar blijkbaar willen de leveranciers er niet aan. Zal eens rondneuzen op je link.

Dj REsound

Offtopic, ik heb trouwens pioneer TS-Q131C en TS-1396 speakers aangeschaft voor in de megane! Eens kijken hoe dat gaat klinken.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev