Advertenties

luchtfilter plaatsen

Gestart door cabriolet, 20 februari 2008, 11:31:59

Vorige topic - Volgende topic

cabriolet

ik heb een luchtfilter te koop aangeboden gekregen maar die komt van een 2.0   8klepper af

past dit ook op mijn wagen een 1,6 8klepper ???

Alex Verloop

zullen wel wat aanpassingen moeten komen denk ik

cabriolet

ik heb dankzij peterachterop een nette filter over kunnen nemen

maar nu wil ik dat oudefilter demonteren en gewoon die filter aansluiten waar de pijl staat is dit ok of moet ik hem nog verderweg plaatsen

dus zo wil ik het dan hebben

peterachterop

zoals op de foto klopt het.

filter weklke op de bovenste foto staat demonteren en het nieuwe filter op de buis monteren.

cabriolet

he jah dat weet ik maar ik bedoel kan ik hem niet beter lager monteren voor de koude lucht

peterachterop

je zou tussen het filter en de aansluiting een aluminium aanzuigbuis kunnen plaatsen maar zoals ik al zei heb ik alleen een aanzuigbuis gehad welke de rijwind naar het filter blaast.

cabriolet

ja maar omdat die naast het hete koelvloeistof vat,en dicht bij de motor zit denk ik nog steeds dat die te heet word

peterachterop

tijdens het rijden waait er behoorlijk wat wind door je motorruim.

had er zelf geen last van.

cabriolet

okej naja morgen krijg ik hem binnen kan ik hem gelijk monteren TOPPPIEEJJ

Christian de Vriend

op de testbank zal je nog versteld staan kijken wat dat doet met de resultaten als het filter zo open en blood tegen het vat en zit,en in dicht in de buurt van de motor,zeker in de stad als je langzaam rijdt,of stil staat,zal het invloed hebben op het vermogen.bij mn 1e openluchtfilter systeem deden ze een dyno run,en daarna weer 1,alleen dan spoten ze een goedje in het filter,hierdoor kreeg ik meer vermogen en lieten ze me zien dat koude lucht veel deed met vermogen,en dit was ook te zien aan de hand van de grafiek.

Eerst had ik een king dragon filter van mcc motorsport,die zat direct achter mn koplamp,alleen de knik naar beneden en groter filter heeft bijna 5 pk meer gegeven.

maargoed,ondanks dat ik "maar" een 1,6 heb,ben ik wel meer gericht op prestatie,een filter naast de motor staat mooi,maar zou niet mn keus zijn.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

matthew

Wat christian zegt klopt idd ,de warme lucht is niet goed voor je motorprestaties je krijgt er alleen een leuk geluidje van.Maar als je het filter lager plaatst moet je er ook rekening mee houden dat het daar geen water schept,want dat is ook niet best voor de motor.

Ik zou hem iets verlengen tot net achter de koplamp en dan nog een aanzuigbuis vanaf beneden naar het filter toe doen,ben je toch verder weg van de motor en het kan ook niet gemakkelijk water opzuigen.

cabriolet

Citaat van: matthew op 24 februari 2008, 23:24:49
Wat christian zegt klopt idd ,de warme lucht is niet goed voor je motorprestaties je krijgt er alleen een leuk geluidje van.

dus je bedoelt als je hem verlengt heb je dat geluid niet meer ?? :S:S

cabriolet

waar ken ik een  aluminium aanzuigbuis halen van 30 cm lang diameter max. 5,5cm

en een kortebocht van het zelfde diameter

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

cabriolet

is dat zo

ook een kort bocht

en ook van alluminium ??

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev