Advertenties


Renault radio met MP3

Gestart door Maarten Minkjan, 18 februari 2008, 23:12:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Maarten Minkjan

Even een vraagje over een standaard Renault-radio:
Ik heb in mijn Megane nu een standaard Tuner-list radio zitten. Nu kan ik aan een radio komen van een Clio uit 2006 met MP3. Deze heb ik al even snel aangegesloten, ik kreeg alleen geen beeld op mijn display. Als ik de radio aanzette begon de verlichting van het display wel te branden.... Is de aansluiting van de MP3-radio anders? Of is het gewoon een kwestie van een paar draadjes omwisselen.

Ik heb nu deze radio:


En het gaat om zo een:


Alvast bedankt.

Gr. Maarten
Renault Megane 1.9 dci Dynamique Luxe - bj. okt. 2005

Renier

Je haalt de Tunerlist en Updatelist radio door elkaar. ;) Ook al zien ze er bijna hetzelfde uit, technisch is de Updatelist een stuk nieuwer.

Die laatste werkt via een Canbus interface (=digitaal) voor de display. De oudere Tunerlist radio werkt nog via een analoge aansluiting. Ook al past het gele mini iso stekkertje in de nieuwe Updatelist radio, de signalen die erover heen gaan zijn totaal anders. Je zal dit zo nooit werkend krijgen helaas.

Maarten Minkjan

Dank je Renier.....dat is verrekte jammer. Zou je het eventueel wel werkend kunnen krijgen door het display te vervangen door een nieuwer type van een Megane.
Anders moet ik toch maar mijn Alpine-radio er in doen.....die radio is eigenlijk wel beter, maar zo;n updatelist past mooier bij het interieur.

Gr. Maarten
Renault Megane 1.9 dci Dynamique Luxe - bj. okt. 2005

Renier

#3
Nee, canbus is een heel complex en gekoppeld systeem, dat kan je niet los koppelen.

Troost je, ik heb dit zelf ook door schade en scande ondervonden. Had ook een Updatelist via eBay gekocht ter vervanging van m'n Tunerlist.... :D

Nu heb ik een Cabasse Tunerlist uit een Laguna erin (4X30 watt ipv 4X15 watt bij de Megane Tunerlist.). Bevalt prima, stuk voller geluid dan die uit de Megane


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev